۶۸۴۹۹۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اپل در صدر بازار گجت‌های پوشیدنی قرار گرفت

طبق آخرین تحقیقات از بازار گجت‌های پوشیدنی که توسط موسسه IDC انجام شد، میزان فروش گجت‌های پوشیدنی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ نسبت به همین فصل در سال پیش، ۷.۷ درصد افزایش یافته است. همچنین آنالیزهای فروش نشان داد در لیست شرکت‌هایی که بیشترین فروش گجت‌های پوشیدنی را در سطح جهان دارند، شرکت‌های اپل و Fitbit در بالای لیست قرار می‌گیرند.

وبسایت فارنت - بهزاد ایزدی فریمانی: طبق آخرین تحقیقات از بازار گجت‌های پوشیدنی که توسط موسسه IDC انجام شد، میزان فروش گجت‌های پوشیدنی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ نسبت به همین فصل در سال پیش، ۷.۷ درصد افزایش یافته است. همچنین آنالیزهای فروش نشان داد در لیست شرکت‌هایی که بیشترین فروش گجت‌های پوشیدنی را در سطح جهان دارند، شرکت‌های اپل و Fitbit در بالای لیست قرار می‌گیرند.

بر این اساس میزان فروش انواع گجت‌های پوشیدنی در زمستان سال ۲۰۱۷، به ۳۷.۹ میلیون عدد رسیده که این رقم در مدت مشابه سال پیش از آن ۳۵.۲ میلیون بوده است. بدین ترتیب تقریب زده می‌شود که در سال گذشته میلادی، دست کم ۱۱۵.۴ میلیون انواع گجت‌های پوشیدنی به بازار عرضه شده است که رشد ۱۰.۳ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۶ تجربه کرده است.

IDC همچنین مدعیست که شرکت اپل در مدت مذکور سرانجام به‌عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده گجت‌های پوشیدنی دست یافته است. پیش می‌شود ساکنین کوپرتینو در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۷ حدود ۸ میلیون ساعت هوشمند اپل واچ را به بازار عرضه کرده‌اند که ۲۱ درصد کل این بازار را تشکیل می‌دهد. این رقم نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۵۸ درصد افزایش داشته است.

اپل در صدر بازار گجت‌های پوشیدنی قرار گرفت

در سوی دیگر شرکت Fitbit در زمستان سال 2017 توانسته 5.4 میلیون گجت پوشیدنی ارائه کند که با این اوصاف 17.3 درصد بازار را در اختیار دارد. نکته حائز اهمیت آنکه فروش ساعت‌ها و مچ‌بندهای Fitbit نسبت به سه ماهه قبل از آن 18.5 درصد و نسبت به مدت مشابه سال 2016 دست کم 14.2 درصد افت کرده است.

در رتبه‌ سوم این فهرست نام شرکت شیائومی مشاهده می‌شوند که به واسطه عرضه 4.9 میلیون گجت، بر 13 درصد تسلط دارد. شاید بتوان موفق‌ترین کمپانی در این فهرست را هواوی دانست که توانسته فروش گجت‌های خود را نسبت به سال پیش از آن 2 برابر افزایش دهد و به رقم 1.6 میلیون نسخه برساند. بدین ترتیب هواوی پس از Garmin، به‌عنوان پنجمین تولیدکننده مطرح گجت‌های پوشیدنی شناخته می‌شود که 4.3 درصد بازار را در اختیار دارد.

اپل در صدر بازار گجت‌های پوشیدنی قرار گرفت

درمجموع اپل موفق شد تا در سال ۲۰۱۷، دست کم ۱۷.۷ میلیون ساعت هوشمند به بازار عرضه کند که نسبت به سال گذشته ۱۰.۸ درصد ارتقا را نشان می‌دهد. همچنین شیائومی با کاهش سهم ۲ درصدی، همچنان دومین عرضه کننده مطرح گجت پوشیدنی شناخته می‌شود و توانسته به ۱۳.۶ درصد بازار تسلط پیدا کند.

Fitbit ضعیف‌ترین عملکرد را در این لیست به خود اختصاص داده، طوری که سهم این شرکت از ۲۱ درصد در سال ۲۰۱۶، به ۱۳.۳ درصد کاهش پیدا کرده است. البته این شرکت مشغول توسعه ساعت‌های هوشمندی است که از پلتفرم اختصاصی Fitbit OS قدرت گرفته‌اند. سایر آمار و ارقام مندرج در این گزارش را به وضوح می‌توان از روی نمودار فوق درک کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج