جاباما
۶۸۵۱۲۴
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

تنها ۱۲ درصد پست‌های جامعه در دست بانوان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه جمعیت فعال بانوان در جامعه بیش از مردان است، گفت: با این وجود تنها ۱۲درصد پست های اجتماعی، اقتصادی و اداری جامعه در دست بانوان است.

خبرگزاری ایسنا: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه جمعیت فعال بانوان در جامعه بیش از مردان است، گفت: با این وجود تنها ۱۲درصد پست های اجتماعی، اقتصادی و اداری جامعه در دست بانوان است.

به گزارش ایسنا، سیدجواد حسینی امروز ۱۲ اسفندماه در همایش بزرگداشت روز زن که در سبزوار برگزار شد، اظهار کرد: ۲.۳۳درصد کارمندان دولت زنان هستند که این میزان به نسبت شاغلی از پست های مدیریتی ۴.۹ درصد است.

وی ادامه داد: ۷۸ زن در پست‌های مدیریتی این استان در مشاغل مدیریتی شامل مدیرکل، معاون و رئیس ادارات مشغول فعالیت هستند و ۶۴ هزار و ۵۸۹ زن در پست‌های اداری و بخش عمومی اشتغال دارند.

حسینی در ادامه همچنین به موضوع اشتغال بانوان اشاره و بیان کرد: از مجموع ۱۶۰ هزار فرصت شغلی سال جاری در خراسان رضوی ۲۰ هزار فرصت شغل برای بانوان محقق شد.

وی با بیان اینکه در قالب برنامه ششم توسعه هر سال ۰.۰۵ از میزان بیکاری بانوان کاهش می‌یابد، عنوان کرد: میزان بیکاری بانوان خراسان رضوی از ۲۲درصد در سال گذشته به ۲۱.۵ درصد در امسال رسیده است.

حسینی افزود: در قلمروی واگذاری نقش‌های اجتماعی و اقتصادی به اندازه‌ای که زنان توانمند و مهارت آموزی کسب کردند فرصت آفرینی برای آنها به‌لحاظ جمعیت شاغل اداری، خصوصی و ورود به عرصه‌های مدیریتی صورت نگرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: دولت تدبیر و امید با نگاه درست مدیریتی، حق طلبانه و شایسته سالارانه تصمیم گرفته ۳۰درصد مشاغل کلیدی و مدیریتی را به زنان واگذار نماید. ۵۰۰ کارآفرین زن در خراسان رضوی وجود دارد و حدود ۱۹۰ سازمان مردم نهاد در این استان با مدیریت بانوان اداره می‌شود.

حسینی ادامه داد: پست‌های مدیرتی زنان در چهار سال گذشته از ۱۶۷۷ به ۲۱۷۰ افزایش یافته و در حال حاضر ۱۷درصد احزاب جامعه را مدیران زن تشکیل می دهند و هفت حزب توانمند استان با هزار عضو فعال سیاسی بدست زنان اداره می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به افزایش مشارکت بانوان گفت: در حال حاضر ۸۸ دهیار خانم در خراسان رضوی وجود دارد که نسبت به دوره گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته و همچنین ۲۰۰ عضو خانم شوراهای شهر و روستا داریم که ۲۵ درصد رشد را نشان می‌دهد و از مجموع ۳۲۰ نشریه ۲۵ نشریه استان با مدیریت زنان است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به جامعه قدرتمند اجتماعی، هنری، دینی، رسانه‌ای و فرهنگی باید از ظرفیت بانوان بهره برد، خاطرنشان کرد: خراسان رضوی ۱۰۳۰ عضو هیات علمی، ۴۶ هزار و ۵۴۱ معلم، ۱۲۴ هزار دانشجو و ۵۶۴ هزار دانش آموز دختر دارد.

در این همایش از بانوان نمونه شهرستان سبزوار در عرصه‌های مختلف تقدیر شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید وفا

      اقا مملکتو بدین دست خانمها !اقایون که چیزی برای دفاع نذاشتن حداقل مناصب مهمو بدیم دست خانوما شاید مثل المان یه فرجی بشه والا الان که امیدی نیست

    • منصور مهرپرور

      همان ۱۳درصدد هم زیادی بهابدین گم میکنن خودشون

    • ali

      اینم زیادشونه.

    • رفیعی

      عجب الان یه دست صدا نداره هرکی بانوان دید ی مال جدید نیستن مال قبل ازسال۹۰ بعد ازانم تک وتوک اونم باازمون رفتن سر کار یافروشندگی مغازه یااینکه بیکارن ولی شما دید ی به من بگو من که اینجوری میدونم

    • بدون نام

      اونم زیاده

    • محمد سلطان

      در قران هم به برابر نبودن حق زن ومرد اشاره شده

    • بدون نام

      بخاطر اینکه که بانوان عزیز اکثرا تمام وقت به تلگرام و اینستاگرام مشغولن و فرصتی برای کارای دیگه ندارند

    • همین الان یهویی

      خب بانوان فعلا که استادیوم رفتن براشون از کار و پیشرفت و تحصیل و همه چیزای دیگه مهمتره. فعلا رقابت برای جیغ و هورا و نهایتا بوق زدن در استادیوم تا مشکلات کشور یهویی هموون الان ! حل شوند.

    • بدون نام

      از سرشونم زیاده 12 درصد . بعید میدونم مدیریت مفید و تاثیر گذاری داشته باشند

    • مثل همه جای دنیا

      زیاد تند نرین دوستان. اگه مدیریت شرکت های بزرگ حوزه ی فناوری رو بررسی کنید در دنیا تعداد بسیار بیشتری آقایون و تعداد کمتری بانوان هستند. این یه وضعیت عادی و جهانیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج