۶۸۵۱۸۳
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

طرح‌های دولت برای ایجاد اشتغال در سال ۹۷

طرح اصلاح بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و درون شهری در جلسه شورای عالی اشتغال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: جلسه شورایعالی اشتغال به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی تشکیل شد و در آن مهم‌ترین برنامه‌ها و طرح‌های دولت برای ایجاد اشتغال پایدار در سال ۱۳۹۷ مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

در این جلسه، طرح اصلاح بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و درون شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این راستا موضوع اعطای تسهیلات به توسعه‌گرها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید بانک مرکزی نحوه تامین مالی و شیوه اعطای تسهیلات را تنظیم و ارائه کند.

پیش‌بینی می‌شود از محل اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده به ازای حداقل ۱۰۰ هزار واحد مسکونی جدید، سالانه ۲۸۰ هزار شغل جدید ایجاد شود.
در این جلسه همچنین مقرر گردید وزارتخانه ها و دستگاه‌های اجرایی، اعتبارات مورد نیاز اجرای طرح‌های زیربنایی و روبنایی خود در ارتباط با بازآفرینی شهری را اولویت‌بندی کرده و براساس این اولویت‌ها منابع مورد نیاز را اختصاص دهند.

در جلسه شورای عالی اشتغال موضوع اشتغال در حوزه فضای مجازی و موانع موجود در توسعه این حوزه و همچنین بهبود فضای کسب و کار تخصصی در حوزه فضای مجازی هم مورد تاکید قرار گرفت در این راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شدند موانع موجود در این مسیر از جمله قوانین مالیاتی، تشریفات و ثبت را مورد بررسی قرار داده و راهکارهای لازم را برای رفع این موانع، پیگیری کنند.

پیش‌بینی می‌شود در سال 97، 100 هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی ایجاد شود. همچنان که در سال جاری نیز 100 هزار شغل در این حوزه ایجاد شده است.

در زمینه طرح «آموزش در محیط واقعی کار» نیز مقرر گردید افرادی که در طرح آموزش در محیط واقعی کار وارد می‌شوند اعم از کارپذیر و آموزش‌دهنده، مورد حمایت قرار گرفته و تا یکسال می‌توانند بدون پرداخت حق بیمه فعالیت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با یک گل بهار نمیشود

    • وحید

      اگر اشتغال بدتر نشد من ریشم و میتراشم
      با این مدیران بی لیاقت هیچوقت هیچی تو ایران درست نمیشه
      از اینم که هستیم بدتر میشیم
      هر چی میخوان جلوتر برن باز گند میزنن و عقب تر از قبل میریم

      ول کنید بزارید مردم به درد خودشون بسازن

    • بیکار

      همش دروغ و امار بازی من دارم اگهی های استخدامی چک میکنم میتونم به جرات بگم حتی یک شغل با ثبات و مطمعن هم ایجاد نشده حتی یکی ازمون های استخدامی هم که برگزار شده هیچ گدوم هنوز سر کار نرفتن و تو مراحل معطل هستن. مردم که خبر ندارن بعد از یه ازمون استخدامی فقط همدن تعدادی که قراره جذب بشن میفهمن که سرکاریه اینم خودش یه سیاستیه که اوضاع رو با ازمون های استخدامی بی تاثیر خوب جلوه بدن. ما از سال ۹۳ به اینطرف دیگه شغل مناسبی ندیدیم.. اگر دولت دست فروشی لب خیابون هم بیمه کنه و به عنوان امار اشتغال به حساب بیاره. اخه ۱۰۰ هزار شغل در حوزه فناوری چیه مگه مردم بلانسبت خرن که با امار های دروغی سرشون گرم میکنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج