۶۸۵۱۸۷
۳ نظر
۵۰۱۶
۳ نظر
۵۰۱۶
پ

متروی شهرری، «چشمه علی» را تهدید می‌کند

بنابر نظر مسئولان میراث فرهنگی فعالیت مترو شهر ری تأثیر مستقیم بر خشک شدن «چشمه علی» دارد اما آن‌ها همچنان منتظر نتیجه تحقیقات مدیران مترو در این زمینه هم هستند.

خبرگزاری مهر: گذشت آن زمان که اهالی ری فرش‌های خود را در روزهای نزدیک به عید نوروز به چشمه علی می‌آوردند و می‌شستند و همان جا روی تپه نزدیک به نقش برجسته معروفش پهن می‌کردند و در کنارش چای می‌خوردند و خستگی‌شان را در می کردند. حالا اگر کسی سری به چشمه علی بزند با یک نقش برجسته و یک تپه سنگی مواجه می‌شود و چشمه ای که خشک شده مگر اینکه به اندازه یک جوی، آب از آن بگذرد! آن هم اگر مترو فعالیتی نکند و آن روز همین مقدار کم آب هم در این جوی، روان باشد.

متروی شهرری، «چشمه علی» را تهدید می‌کند

امروز خبرنگاران با حضور مجید مهدوی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و مدیر میراث فرهنگی شهرری از مجموعه تاریخی و باستانی چشمه علی شهرری بازدید کردند و بار دیگر بر خشک شدن این چشمه باستانی تاسف خوردند.

در این بازدید، امیر مصیب رحیم‌زاده، رییس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرری گفت: ما دو دغدغه در این حوزه داریم یکی اینکه قرار بود متروی شهرری از مسیر چشمه علی بگذرد که با پیگیری‌های انجام شده، منتفی شد و حالا مترو از خیابان بلوار بسیج و بزرگراه غیوری می‌گذرد.

وی گفت: بحث دوم درباره تاثیر خط مترو بر روی آب چشمه است در این باره مسئولان مترو موظف شدند تا آزمایش‌های هیدولیکی خود را برای ما بیاورند تا ما اطمینان حاصل کنیم که مترو تاثیری روی فعالیت های چشمه ندارد چون این طور اعلام کردند که ربطی نخواهد داشت. ولی ما متوجه شدیم که هر بار فعالیت‌های آنها متوقف می‌شود آب به چشمه می آید.

این مسئول میراث فرهنگی ادامه داد: ما هفته پیش نامه زدیم که این آزمایش‌ها را برای ما به‌صورت مکتوب بفرستند اما هنوز جوابی نگرفته‌ایم. در این باره تنها میراث فرهنگی نیست که باید ورود کند بلکه سازمان‌های دیگر از جمله محیط زیست، زمین شناسی، اداره آب نیز باید نظارت داشته باشند.

مهدوی سرپرست میراث فرهنگی استان تهران نیز در پاسخ گفت: این مسئله آنقدر مهم بوده است که آقای مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی شب گذشته با من تماس گرفته و گفت که شخصا این موضوع را مورد بررسی قرار دهم. ما در این باره دستورات لازم را داده‌ایم. تغییر خط متروی شهرری توسط اداره میراث فرهنگی شهرری پیگیری شد وگرنه قرار بود که این مسیر از بین چشمه علی، برج طغرل و دژ رشکان عبور کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      موقعی که دارن جایگاه مترو درست میکنن بدون هیچ خطری درست میکننبعدا میگن که خطر داره چراهزینه اضافی میتراشید

    • بدون نام

      سستی میکنید میدونم خسته نباشید به کامپوترنگاه کنید خیلی راجاانذاختین باشه دیگه تعطیل کنید ماهم دیگه نظر نمیدیم

    • بدون نام

      سستی میکنید میدونم خسته نباشید به کامپوترنگاه کنید خیلی راجاانذاختین باشه دیگه تعطیل کنید ماهم دیگه نظر نمیدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج