۶۸۵۳۸۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

«کارگردانی به سبک تارانتینو» کتاب شد

کتاب «کارگردانی به سبک تارانتینو» با عنوان فرعی «رازهای بصری داستان گویی پرمخاطره» نوشته «کریستوفر کنورتی» به فارسی ترجمه و منتشر شد.

خبرگزاری مهر: کتاب «کارگردانی به سبک تارانتینو» با عنوان فرعی «رازهای بصری داستان گویی پرمخاطره» نوشته «کریستوفر کنورتی» به فارسی ترجمه و منتشر شد.

در این کتاب توصیف صحنه‌ به صحنه شش فیلم از این فیلمساز صاحب‌نام در بخش‌های مختلف آورده شده و خواننده با طراحی نماها و شگردهایی که تارانتینو از آن بهره می‌گیرد ‌به خوبی آشنا می‌شود.

«کارگردانی به سبک تارانتینو» کتاب شد

فیلم‌هایی مانند «حرامزاده‌های لعنتی»، «بیل را بکش»، «داستان عامه‌پسند»، «جنجگوی از بند رسته» و... در این کتاب بررسی و تحلیل شده‌اند. صحنه‌هایی که برای این کتاب انتخاب شده‌اند، از بین شاهکارهای فراموش‌نشدنی تارانتینو هستند تا خواننده بیشترین بهره را از این کتاب ببرد.

در این کتاب به مباحثی مانند نمای معرف، جزئیات نماها، نشان دادن سوژه در حالات مختلف، عکس‌العمل شخصیت، نماهای بسته، حرکت دوربین و... در فیلم‌های تارانتینو پرداخته شده است.

مولف این کتاب، کریستوفر کنورتی، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سری پرفروش دکوپاژهای مرجع سه جلدی است. فیلم «آئین مجسمه‌ساز» نیز از آثار مطرح اوست. کنورتی در مقدمه کتابش می‌نویسد:

«کوئنتین تارانتینو استاد تنش، تعلیق، لحظه‌های دلهره‌آور، گفت‌وگوهای خیره‌کننده و شوخی‌های احمقانه است. این کتاب به شما نشان می‌دهد که چرا بعضی از لحظات فیلمش به‌خوبی از آب درمی‌آیند و شما چگونه می‌توانید آن‌ها را به شکل مؤثری در فیلم‌های خود به کار ببرید. مطمئناً شما نمی‌خواهید از تارانتینو کپی کنید. بسیاری از مردم بدون آنکه بدانند چه چیزی وجه تمایز کارهای تارانتینو است، تنها از کارهایش کپی می‌کنند که نتیجه‌اش فقط خشونت‌های بی‌معنی و فحش و بد و بیراه است. وقتی کسی از تارانتینو عیناً تقلید می‌کند، متأسفانه نتیجه‌اش فقط یک آشغال شرم‌آور می‌شود.

شما می‌خواهید فیلمساز مطرح و صاحب‌نامی شوید، اما زمانی یک فیلمساز بهتر می‌شوید که طراحی نماها و شگردهایی را که تارانتینو را آن استاد است به خوبی بفهمید و یاد بگیرید. فهمیدن این‌که او چگونه کار می‌کند، می‌تواند فرصت‌های بیش‌تری را در خلاقیت با دوربین برای شما فراهم کند. درست است که بخش بزرگی از داستان‌گویی تارانتینو از فیلمنامه‌نویسی‌اش و از شیوه هدایت بازیگرانش می‌آید، او درک وسیع‌تری از زبان فیلمنامه دارد که او را قادر می‌سازد داستان‌هایش را به روشی مناسب‌تر از هر کارگردان دیگر بیان کند. فیلم‌هایی که در این کتاب بررسی می‌شوند نشان می‌دهند. مهم نیست که بازیگران یا فیلمنامه شما چه‌قدر خوب باشند، مهم این است که شما از جادوی دوربین برای آن‌که داستانتان بر روی پرده نقره‌ای درست کار کند چگونه به بهترین نحو استفاده می‌کنید.

فصل‌های این کتاب مهارت‌هایی را به شما می‌آموزند که می‌توانید آن‌ها را در فیلم‌های خود به کار گیرید و آن‌ها را بخشی از سبک و شیوه‌ خود کنید. وقتی این کتاب را می‌نوشتم، نمی‌خواستم فقط یک‌سری اطلاعات حاشیه‌ای را بازگو کنم، بلکه قصد داشتم دلایل کارکرد صحنه‌ها را به شیوه‌ای آموزشی بیان کنم. نمی‌خواستم تئوری یا افسانه‌هایی راجع‌به صحنه‌ها منتقل کنم. برای آنکه شما بتوانید بهترین استفاده را از این کتاب ببرید، باید دقیقات علل فنی‌ای را که باعث می‌شوند تا این صحنه‌ها خوب از آب دربیایند، بشناسید. نکه اصلی اینجاست که مهم نیست چه‌قدر می‌خواهید خلاق و ماجراجو باشید، آن‌چه مهم است و شما هم نیاز دارید این است که یک داستان‌گوی ماهر باشید.

امیدوارم این کتاب به شما نشان دهد که فیلمسازان خوب کاری بیش از فیلمبرداری و ضبط صحنه‌ای را انجام می‌دهند که پیش رویشان است. جزئیاتی در این صحنه‌ها هست که وسواس تارانتینو برای گرفتن بهترین حالت ممکن هر صحنه را نشان می‌دهد. او به فیلمش بسیار اهمیت می‌دهد و باید اطمینان حاصل کند زوایا، جزئیات و حرکات دوربینی که انتخاب کرده، تمام نیازهای فیلمش رابرآورده می‌کنند. به مرور که به پایان کتاب می‌رسید، دید خوبی نسبت به آن‌که چگونه تارانتینو یک صحنه را می‌بیند، چگونه با دقت آن را طراحی می‌کند و چگونه خلاقانه فیلم می‌سازد، به دست می‌آورید. شما قادر خواهید بود صحنه‌های فیلم خودتان را با درک بهتری از تمهیدات بصری که می‌توانند یک صحنه را زنده کنند، بسازید».

کتاب «کارگردانی به سبک تارانتینو» نوشته کریستوفر کنورتی با ترجمه عطیه اخویان طهرانی به تازگی از سوی نشر چترفیروزه در شمارگان ۱۵۰۰ با قیمت ۱۰ هزار تومان راهی بازار کتاب شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج