۶۸۵۴۴۱
۲۴ نظر
۵۰۰۱
۲۴ نظر
۵۰۰۱
پ

فتح‌الله‌زاده: شفر زودتر آمده بود، جشن قهرمانی مال ما بود

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت:سورپرایز برانکو برد استقلال بود و به قول سرمربی پرسپولیس برد دربی مثل قهرمانی است، پس ما دربی را برده‌ایم و قهرمان شدیم.

خبرگزاری فارس: علی فتح‌الله زاده درخصوص برتری آبی‌پوشان در دربی ۸۶ و کری‌هایی که قبل از این مسابقه صورت گرفته بود صحبت‌های زیر را انجام داد:

دربی را تماشا کردید؟

بله، بازی خیلی خوبی بود و استقلال با برنامه و با شجاعت بازی کرد و از احتیاط برانکو نهایت بهره را برد. از آن سو سرمربی پرسپولیس تصور می‌کرد با یک تساوی می‌تواند قهرمانی تیمش را جشن بگیرد و این در حالت عادی اتفاقی رویایی بود ولی شفر دست برانکو را خواند و استقلال هم به برتری رسید و نشان داد شایسته مقام‌های بالاتر هستند، به نظرم اگر شفر و تیام زودتر به استقلال می‌آمدند امروز جشن قهرمانی برای این تیم بود.

دربی 86 را چطور دیدید؟

دربی به نظرم از همه جهات خوب بود و هواداران هر دو تیم فوتبال خوبی را شاهد بودند. استقلال آمده بود پیروز شود و این شهامت یک مربی را نشان می‌دهد. شفر خیلی نترس پا به این مسابقه گذاشته بود و همین باعث شد که این روحیه به بازیکنان هم منتقل شود اما آنطرف برانکو اشتباه بزرگی را مرتکب شد. او فکر می‌کرد که تیمش قوی است و می‌تواند با یک مساوی هم قهرمانی را کسب کند اما شفر تیمش را بسیار تهاجمی چید و توانست امتیاز را کسب کند. شما به این موضوع نگاه کنید وقتی موهای دروازه‌بان ما که شانه کرده بود تا آخر بازی دست‌نخورده باقی مانده بود و این نشان می‌دهد که استقلال حاکم زمین و میدان بود.

پرسپولیسی‌ها قبل از بازی خیلی کری برای استقلالی‌ها خوانده بودند.

استقلالی‌ها کری را با بازی خوب و جذاب دادند و این برد به هواداران خیلی چسبید.

نظر شما درمورد عملکرد شفر چیست؟

روزی که این مربی به استقلال آمد همه از سن و سال او انتقاد می‌کردند ولی من در مصاحبه با خود شما گفتم مگر قرار است شفر خودش فوتبال بازی کند؟ او دانشی دارد که می‌توان آن را به زمین منتقل کند ضمن آنکه وقتی او آمد شرایط روحی و روانی تیم کاملا تغییر کرد و او یک استقلال جنگجو را ساخت و در عین حال کار را آرام آرام به بازیکنان استقلال از لحاظ فنی تحمیل کرد، شما دیدید در بازی آخر استقلال بعضا با سه ضربه توپ را به دروازه پرسپولیس می‌رساند. چیزی که در فوتبال ما کمتر به چشم می‌آید مباحث فنی حملات سرعتی است که امروز استقلال این مهم را اجرا می‌کند و می‌بینید که با همین حربه در آسیا تیم‌ها را دچار مشکل می‌کند.البته معتقدم غرور نباید استقلالی‌ها را بگیرد و آنها باید با تمام قوت کار کنند.

با حضور شفر، برانکو، کی‌روش و دیگر مربیان خارجی به نظر می‌رسد هواداران فوتبال قید مربیان ایرانی را زده‌اند شما چه نظری دارید؟

با تمام احترامی که برای مربیان خوب کشور قائل هستم اما باید بگویم نگاهی که آنها به سبک مربیگری دارند با نگاه مربیان خارجی فرق می‌کند شما یک روز با شفر و برانکو زندگی کنید متوجه می‌شوید که آنها حداقل ۱۲ ساعت برنامه‌ریزی می‌کنند و وقت می‌گذارند. حتی با بازیکنان جلسات جدا جدا می‌گذارند و به آنها کار یاد می‌دهند آیا به نظر شما مربیان فوتبال ایران چنین وقت‌هایی را می‌گذارند. حقیقتا نه چون آنها ساده می‌گیرند. یک مربی در وهله اول باید با بازیکنان زندگی کند و مربیان خارجی حتی بجز وقت‌های گروهی ضربه زدن را به بازیکنان آموزش می‌دهند به طور مثال نحوه جایگیری را به بازیکن منتقل می‌کنند تا قلق کار دست او بیاید، برای شما مثالی می‌زنم.

چه مثالی؟

زمانی که در آلمان بودم می‌دیدم که بالاک بعد از پایان تمرین آدمک می‌کاشت و به سمت دروازه ضربه می‌زد،‌حتی بعد از تمرین حدود یکساعت کار اختصاصی انجام می‌داد و این ماحصل مشاوره درست سرمربی به بازیکنی است که استعداد دارد، دیدید که بعدا بالاک کاپیتان المان‌ها هم شد.

قبل از دربی یکسری صبحت‌ها از طرف شهردار بابلسر و شخص برانکو درمورد سورپرایز و این مسائل انجام شد، واکنش شما به این موضوعات چیست؟

سورپرایز برانکو برد استقلال بود، من به حرف سرمربی مخترم پرسپولیس استناد می‌کنم که خودش گفت برد دربی کمتر از قهرمانی نیست پس ما با برد دربی قهرمان شدیم. درمورد اظهارات آن آقای شهردار هم باید بگویم اگر قرار است با صدر جدول و نگاه کردن به آن گردن ما بشکند جنابعالی آنقدر ستاره‌های ما را در آسمان تماشا کرده‌ای که باید پشتک بزنید!

شما این روزها از استقلال دور هستید ولی با این وجود چندی پیش افتخاری مدعی شد آنهایی که بدهای‌های 10 سال گذشته را به جا گذاشتند باید جوابگو باشند در این مورد چه نظری دارید؟

اول از همه به شخص آقای افتخاری برد پرسپولیس را تبریک می‌گویم، ولی من گله‌ای از او دارم،‌خود شما خبرنگاران می‌دانید من دو ماه بود صحبت نمی‌کردم و تلفنم را بسته بودم اما شنیدم که چه صحبت‌هایی مطرح شده است. گله من این است که آقای افتخاری ما در ۱۰ سال گذشته به اندازه یکسال شما هم درآمد نداشتیم و زمانی که ما در استقلال مدیریت می‌کردیم فقط ۳ میلیارد از وزارت می‌گرفتیم اما حالا شما ۴۰ میلیارد دریافت می‌کنید این رقم قابل قیاس است؟ ما استقلالی هستیم و اصلا دوست نداریم تیم‌مان لطمه ببیند، فکر نمی‌کنم در این ۱۰ سال اخیر بجز من و آقایان آشتیانی و افشارزاده شخص دیگری مدیریت استقلال را برعهده داشته است. این افراد همگی زحمت کشیدند و اینگونه نیست خیلی راحت زحمات آنها را زیر سال ببرید، ضمن آنکه این را هم بگویم من با یک دهم پول سه سال آخر شما دو قهرمانی و یک مقام سومی در آسیا کسب کردم. آیا شما توانستید؟

خیلی‌ها معتقدند اگر شفر از ابتدای مسابقات حضور داشت این تیم قهرمان لیگ می‌شد.

نمی‌شود به طور قطع و یقین چنین حرفی را زد. وقتی در دو بازی اول ایشان آمده بود من مصاحبه کردم و گفتم ایشان تغییرات تاکتیکی خوبی را در تیم ایجاد کرده است. به نظرم شفر درست فهمید نقطه ضعف استقلال در کجاست. او می‌دانست که بازیکنان استقلال روحیه جنگندگی خود را از دست داده‌اند و به خاطر همین روحیه مسوولیت‌پذیری بازیکنان را افزایش دادند. استقلال می‌تواند العین را هم شکست دهد و اگر به حاشیه نرود یکی از تیم‌های قدر آسیا در فصل جاری دیگر قهرمانان آسیا باشد.

به نظر شما قرارداد شفر باید تمدید شود؟

حتما باید این کار صورت بگیرد و قرارداد شفر تمدید شود. او رابطه خیلی خوبی با بازیکنان ایجاد کرده و می‌توان استقلال را در حد یک مدعی درست کند.

این فانتینیو رئیس فیفا به ایران آمد و تهدید کرد اگر پخش تلویزیونی درست نشود مرتبه بعدی برای تبریک به ایران نخواهد آمد.

من حدود ۲۵ سال پیش مساله حق پخش را مطرح کردم چرا باید کاری کنیم که مسائل از بیرون به ما گوشزد کنند. حق پخش جزو حقوق باشگاه‌هاست و من اعتقاد دارم ۸۰ درصد درآمد باشگاه‌ها همین حق پخش است که اگر پرداخت شود باشگاه‌ها زیر بدهی نمی‌روند. این حق فوتبال است و فکر می‌کنم اگر صداو سیما مشکلی دارد باید آن را از طریق مجلس حل کند. امیدوارم هر چه زودتر این مشکل حل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م ح

      باز چی زدی شوالیه اینم از اون جریان 8گله هستش خدا نکشدت هرچند بار یک وقت سوژه میشه برتی خنده

      پاسخ ها

      • من عاشق پرسپولیسم

        فتل بنگیه دیگه

      • بدون نام

        حاج فتل جنسی که زده اعلاست
        خخخخخخ

      • بدون نام

        فتح الله زاده شعبان بی مخ عصر حاضره لطیفه هاشوجدی نگیرید

      • بدون نام

        دلقکی بنام فتح الله زاده بمب خندست که با خریده مدرک شوالیه شده اسطوره خنده

    • بدون نام

      تا وقتی پروفسور باشه ارزوشو بگور میبری فتل بنگی

    • بدون نام

      شتر در خواب بیند پنبه دانه /آقای مافیای فوتبال اگه تو هم راس کار بودی با لابی گری وخریدن داوران الان دقیقآ راس بودیآقا فتیل

    • یوسف عتیبی نژاد

      ههههه وای دمتگرم اقای فتح الله زاده عجب جوابی دادی ب شهردار

    • شاپرک

      اره جون ننت به همین خیال باش

    • بدون نام

      فتل بنگی ودارودستش باید بدونن که کیسه تاابدزیرسرورشه،،،یک گل توهربازی میتونه اتفاق بیافته،،ولی چهارگل وشش گل زدن فقط کارتیمهای بزرگه،،،

    • بدون نام

      زنده باد پروفسور ک قهرمانی رو واسه کیسه کشا محال کرده،،،اطمینان داشته باش تا وقتی پروفسور هست قهرمانی فقط مال پرسپولیس کبیره

    • بی نام

      اینم ازون حرفای فتل

    • بدون نام

      فتل تودیگه ... قهرمان فقط مال پرسپولیسه

    • بدون نام

      شتر در خواب بیند پنبه دانه

    • sardar

      هر سال یه همچین ز ری رو میزنن. شترها خواب دیدند

    • بدون نام

      مسکین...

    • مهداد

      خخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      شوالیه جان
      همون باکو حالتو ببر عزیزم

    • ahm

      باز تو نطق کردی بابا آخه توچقدر پر...

    • بدون نام

      فتل ولش فوتبال رو از کشتی زنان چ خبره

    • حسین

      بزدل فتح الله زاده

    • بدون نام

      فتل ميزني يدستي باباتوديگه کيستي ،عموفتل ،ديگه ازتوگذشته کارشناسي بکني کم کم بايدغزل رفتن بخوني عمو،سرپيري معرکه گيري عيبه عمو

    • بدون نام

      فتل استاد چرت و پرت ،باشگاه کیسه کشا شد سپر گنده کاریهات ،..ی روز ابرها کنار میره و حقیقت روشن میشه فتل فوتول

    • بهلول کردستانی

      ضمن تاسف، اعتقاد قوی دارم عموم پیامهای بالا که به حاجی فتح الله زاده توهین کردن،از یه کاربر بوده و برنامه ریزی شده واسه تخریب ایشون... فتح الله زاده بزرگ بوده و بزرگ هستن...چون یک استقلالی فهیم هستن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج