۶۸۵۴۷۱
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

اتحاد چین، ایران و ترکیه؛ محور جدید علیه غرب؟!

"استیو بنن" یکی از راست‌گراترین سیاستمداران آمریکایی و استراتژیست مستعفی "دونالد ترامپ"، از تشکیل محور جهانی جدیدی علیه تمدن غرب مسیحی سخن گفته است.

عصر ایران: "استیو بنن" یکی از راست‌گراترین سیاستمداران آمریکایی و استراتژیست مستعفی "دونالد ترامپ"، از تشکیل محور جهانی جدیدی علیه تمدن غرب مسیحی سخن گفته است.

"استیو بنن" مدیر اجرایی اخراج شده وب سایت محافظه‌کار "بریت بارت نیوز" آمریکا، در مصاحبه با مجله " جی کیو" از تشکیل محور جدید ضد تمدن غرب از سوی دو تمدن باستانی چین و ایران در کنار ترکیه خبر داده است.

به گفته این استراتژیست سوپر راستگرا:" آنچه که امروز شاهد آن هستیم تشکیل یک محور جدید از سوی چین، پرشیا (ایران) و ترکیه به عنوان بازماندگان - سه تمدن باستانی- است. هدف این سه کشور مقابله با غرب مسیحی و بخشی از کشورهای جهان اسلام است که وابسته به غرب هستند."

او از واژه "پرشیا" - نام تاریخی ایران در متون و کتب غربی- به جای ایران استفاده کرده است.

او گفته است شرایط کنونی همانند سال‌های پیش از آغاز جنگ دوم جهانی است و جهان به سرعت در حال نزدیک شدن به یک جنگ جهانی بزرگ است که در سویی محور جدید ایران- چین و ترکیه و در سوی دیگر جهان غرب خواهد بود.

او روسیه مسیحی را خارج از این دایره برشمرد و با تخفیف دادن اهمیت اقتصادی روسیه ، این کشور را به لحاظ حجم و اهمیت اقتصادی اندکی بزرگ‌تر از ایالت تگزاس آمریکا (دومین ایالت بزرگ آمریکا از نظر تولید ناخالص داخلی) دانست و خواستار پایان دادن به جنگ سرد کنونی بین واشنگتن و مسکو شد.

"بنن" ۶۴ ساله، با توصیه به کشورهای جهان غرب برای تشکیل ائتلافی به منظور مقابله با محور جدید با تلفیق دو نظریه " پایان تاریخ" فرانسیس فوکویاما و "برخورد تمدن‌های" ساموئل هانتینگتون، برخورد و درگیری بین فرهنگ‌ها را امری محتوم دانست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ویزا را هم در بین این کشورها بردارند.

    • ح

      خیلی عالیست

    • بدون نام

      اتحادایران ترکیه خواب دیدید!!خیره همه شعونات ونفس ترکیه درمشت امریکاست بزرگترین پایگاه امریکادرمنطقه درترکیه است وهدایت وحتی عملیات کودتای ترکیه ازپایگاه انجرلیک بود

    • بدون نام

      ما متحدی نداریم, چون فازمون با دنیا فرق داره

    • بهروز

      نه چین نه ترکیه ایران نباید سیاست اتحاد بر علیه دیگر کشور ها را دنبال کند باید طوری سیاست گذاری شود که با تمام دنیا ارتباط داشته باشد واقتدا ر یک کشور تکیه به حمایت ورضایت مردم کشور به وجود می اید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج