جاباما
۶۸۵۴۹۹
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

انتقاد جهرمی از آنتن دهی موبایل در مترو

محمدجواد آذری جهرمی در همایش شهر هوشمند که توسط سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه شهر هوشمند یک نگاه لوکس مدیریتی نیست و یک ضرورت به حساب می آید، گفت: برآورد شده است که ۷۰ درصد جمعیت دنیا تا سال ۲۰۳۰ در ۵ درصد وسعت کره زمین مستقر می شوند و ۷۰ درصد گازکربنیک و آلودگی محیط زیست را آنها تولید می کنند.

خبرگزاری مهر: وزیر ارتباطات گفت: یک اپراتور تلفن همراه در مترو آنتن می دهد و دیگری نمی دهد که بخشی از این مشکل به مدیریت ما بر می گردد و بخشی به تعاملات با مدیریت شهری مرتبط است.

محمدجواد آذری جهرمی در همایش شهر هوشمند که توسط سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه شهر هوشمند یک نگاه لوکس مدیریتی نیست و یک ضرورت به حساب می آید، گفت: برآورد شده است که ۷۰ درصد جمعیت دنیا تا سال ۲۰۳۰ در ۵ درصد وسعت کره زمین مستقر می شوند و ۷۰ درصد گازکربنیک و آلودگی محیط زیست را آنها تولید می کنند.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت شهر هوشمند نیاز به گفتمان سازی دارد و فناوری اطلاعات در مدیریت شهری باعث بهبود شاخص ها و افزایش بهروری می شود، افزود: اگر بخواهیم مدیریت منابع را بهتر انجام دهیم و با فساد مبارزه کنیم و به بهبود شاخص های محیط زیست بپردازیم، چاره ای جز حرکت به سمت شهر هوشمند نداریم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه خلاقیت بزرگترین محرک در توسعه اقتصاد دیجیتال است و کسب وکارهای نوپا با خلاقیت شکل می گیرد، تصریح کرد: امروز شهری داریم که با معضل جدی ترافیک، آلودگی و موضوعات اداری شکل گرفته است. بطوریکه جامعه برای برای انجام امور اداری در شهرداری ها نیازمند به مراجعه حضوری است که اگر در آن شفافیت ایجاد نشود به صورت بالقوه آمادگی فساد دارند.

وی گفت: تحول جز با مدیریت ایجاد نمی شود و این درحالی است که ما به تصدی گری دولتی عادت کردیم که این مساله در عرصه های نوین محتوم به شکست است.

جهرمی با اشاره به اینکه شرط لازم سپردن امور به جوانان است و امروز ‌در سازمان فناوری اطلاعات شهرداری این اتفاق افتاده است اما شرط کافی آن اعلام شاخص هاست افزود: مثلا باید بگوییم امروز میزان معطلی در ترافیک و صف های اداری در شهرداری ها، آلودگی و میزان پخش گاز کربنیک و پارکینگ چقدر است و با توسعه شهر هوشمند می خواهیم به کجا برسیم.

وی با تاکید براینکه شهرداری تهران با توجه به وسعت شهر و حجم و گستردگی مشکلات و موضوعات می تواند پدر شهرداری های دیگر باشد و در جلسه قبلی با شهردار تهران و رئیس سازمان مناطق آزاد مقرر شد فاز مطالعاتی شهر هوشمند به صورت پایلوت در یکی از مناطق آزاد اجرا شود، ادامه داد: در این راستا مذاکراتی با شهردارهای مشهد، شیراز و یزد در سفرهای استانی نیز صورت گرفته و این شهرها نیز بدنبال شهر هوشمند هستند.

وزیر ارتباطات یکی از معضلات امروزه توسعه زیرساخت ها را مشکلات اپراتورها با شهرداری ها اعلام کرد و ادامه داد: نتیجه این است که در متروها که روزانه جمعیت زیادی را جابه جا می کنند، یک اپراتور تلفن همراه آنتن می دهد و دیگری نمی دهد و مردم محروم‌ می شوند. بخشی از این مساله به مدیریت ما بر می‌گردد و بخش دیگری به تعاملات با مدیریت شهری مرتبط است.

وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم با تعامل با شهرداری ها تغییرات جدی در زندگی مردم به واسطه مدل همکاری ایجاد کنیم، گفت: البته نباید از تبلیغات غافل ماند چراکه من با وجود فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از مصادیق شهر هوشمند فقط سرویس ۱۳۷ را می شناسم. به همین دلیل لازم است خدمات شهری ایجاد کرده را تبلیغ کنیم و توجه داشته باشیم به این نکته که یکی از مولفه های شهر هوشمند، شهروند هوشمند است پس باید وی را آگاه کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این جناب آقای وزیر جوان که مهمان دور همی تلویزیون بود بسیار بسیار متکبرانه رفتار می کرد وبا تکبر به سؤال ها جواب میداد آقای جهرمی شکر گذار باشید که‌این جایگاه خدمتگذاری ملتی بزرگ را در اختیار شما قرار داده اند وبا تواضع رفتار کنید تا در پیشگاه ملت عزیز واقع شوید وبدانید که از شما آگاه تر وکار آمدتر در بین ملت بسیار است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج