۶۸۵۵۰۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

قاسمی: مانعی برای رایزنی ایران و اروپا وجود ندارد

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران و اروپا دهه‌هاست گفت‌وگو و تبادل نظر دارند و مانعی برای رایزنی، تبادل نظر و شنیدن نقطه نظرات یکدیگر ندارند.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران و اروپا دهه‌هاست گفت‌وگو و تبادل نظر دارند و مانعی برای رایزنی، تبادل نظر و شنیدن نقطه نظرات یکدیگر ندارند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص برخی اظهار نظرها و اخبار منتشره مبنی بر آغاز دور تازه‌ای از مذاکرات میان ایران و اروپا در موضوعات منطقه‌ای گفت: جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا از دیرباز و در مقاطع مختلف و در موضوعات گوناگون گفتگوهایی با یکدیگر داشته اند و اصولا طرفین هیچ مانعی برای رایزنی، تبادل نظر و شنیدن نقطه نظرات یکدیگر نداشته و ندارند.

قاسمی خاطرنشان کرد: درحاشیه برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ، گفت‌وگویی میان هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و معاونان وزیر خارجه چند کشور اروپایی ( ایتالیا، فرانسه، انگلیس و آلمان) با محوریت یمن آن هم به دلیل شرایط بسیار خاص و فاجعه بار آن برگزار شد؛ کشوری که مدتهاست به علت جنگی ویرانگر و تحمیلی شاهد یک فاجعه انسانی، محاصره، بیماری، گرسنگی و قحطی است و ایران همواره در تماس های دیپلماتیک خود سعی داشته و دارد که در جهت اتمام جنگ و تجاوز و بازگشت آرامش و مهیا شدن زمینه ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای مردم مصیبت زده این کشور تلاش نماید و امیدوار است حاصل این فعالیت‌های سیاسی و دیپلماتیک به کاهش آلام و مصائب بی شمار مردم بی گناه و بی دفاع یمن و خاتمه بمباران‌ها و در نهایت بازگشت به راه حل‌های سیاسی مطرح شده برای حل بحران در این کشور منجر شود.

قاسمی تاکید کرد: برخلاف آن چه برخی رسانه های غربی طی روزهای اخیر مدعی شده و مصادره به مطلوب کرده‌اند، اساسا ایران و اروپا می‌توانند در راستای سیاست اصولی و خردمندانه جمهوری اسلامی ایران و در تمامی موضوعات دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو، تبادل نظر و رایزنی ( و نه الزاما مذاکره به معنای سیاسی و حقوقی آن) داشته باشند. بی تردید این امر ، موضوع جدید و غریبی نیست؛ اما این ادعاها و سخن گفتن از یک نوع توافق برای انجام مذاکره همراه با یک ساز و کار و چارچوب قطعی در موضوعات مشخص را تایید نمی‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: ایران طی دهه‌های گذشته و در مقاطع مختلف و بر اساس اصول کلی حاکم بر سیاست خارجی خود و با تکیه بر اصول عزت، حکمت و مصلحت همواره با بسیاری از کشورهای منطقه، همسایگان و دیگر کشور های پیرامونی و اروپایی گفت‌وگو، تعامل و تبادل نظر داشته است، چه در دوران موسوم به مذاکرات انتقادی، تا در دوران پس از آن یعنی دوران مذاکرات جامع و فراگیر و سازنده این نشست و برخاست و رایزنی و گفتگو ها ادامه داشته و می تواند در مناسبات دو و چند جانبه طبق مصالح کلی نظام ادامه داشته باشد ولی قطعا این گفت‌وگو ها هیچ ارتباط و شباهتی به نوشته ها و سخن سرایی‌های اخیر برخی رسانه‌های غربی نداشته و نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج