۶۸۵۶۷۴
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

دادگاه ورزشی غیرحرفه‌ای علیه برانکو!

سرمربی سرخپوشان بیشتر زمان نشست خبری امروز خود را به پاسخگویی در خصوص ادعاهای اصحاب رسانه پرداخت.

ورزش سه: برانکو ایوانکوویچ نشست خبری امروز خود را با شور و حال خاصی به پایان رساند. سرمربی سرخپوشان که خود را با توجه به نتیجه دربی آماده‌ی یکی از سخت‌ترین نشست‌های خبری‌اش کرده بود، برخلاف گذشته با استقبال سردی در زمان حضورش در محل نشست مواجه شد و اخم‌های گره کرده خودش نیز نشان از ناراحتی عمیق بابت از دست دادن بازی سال مقابل استقلال و وینفرد شفر داشت.

اما این پایان ماجرا نبود و از همان ثانیه‌های ابتدایی که او شخصا با تشریح شرایط تیمش بعد از شکست دربی صحبت‌هایش را آغاز کرد تا پایان آن، مجبور شد تنها در خصوص یک ۹۰ دقیقه‌ی دور از انتظار پاسخگو باشد.

نخستین اتهام به برانکو ایوانکوویچ چینش بد بازیکنان در جدال دربی بود؛ ترکیبی که سرمربی سرخپوشان در دربی رفت توانسته بود حریف را شکست دهد اما اینبار با یک باخت نزدیک اکنون سیبل شده بود. برانکو اما همچنان آب پاکی را روی دست منتقدان خود ریخت و مدعی شد به عنوان نفر اول فنی و تصمیم‌گیرنده تیم او با بررسی شرایط تمرینی بازیکنان در طول هفته و نیازهای تاکتیکی‌اش چینش آن را برعهده دارد و در ادامه نیز نیازی به تغییر اساسی در آن نخواهد بود.

بحث بعدی که البته نزدیک به صد در صد منتقدان و هواداران این تیم روی آن اجماع دارند به محسن ربیع خواه مربوط بود؛ در روزی که کمال کامیابی نیا به عنوان بازیکن این تیم سرمربی سرخ‌ها را همراهی می‌کرد برانکو ایوانکوویچ با خشم عنوان کرد که اگر دنبال این ماجرا هستند او تصمیم گرفته در بازی فردا تصمیم به تغییر و نیمکت نشینی این بازیکن (ربیع‌‍خواه) گرفته است. در جملات برانکو اما نوعی انتقاد از رسانه‌ها هم به میان آمد و او رسانه‌ها را متهم به شکل‌گیری این خط مشی علیه بازیکن محبوبش کرد. اتفاقی که البته عادلانه به نظر نمی‌رسید و خیلی از تحلیل‌ها و گزارشات بر پایه پتانسیل این تیم در پست هافبک دفاعی و با در نظر گرفتن اینکه این مربی احمد نوراللهی و کمال کامیابی نیا را در سطحی استاندارد در اختیار دارد صورت گرفته بود. هر چند برانکو در نهایت با این خبر که ربیع خواه در بازی با الوصل نیمکت نشین است این ماجرا را پایان داد.

موضوع بعدی در خصوص چینش مربوط به بازیکنان میانی این تیم بود که خبرنگاری مدعی شد این تیم بازیکنان خلاقی در ترکیب خود جا نمی‌دهد که البته اینبار به نظر می‌رسد این اظهارات دور از تحقیق و تحلیل عملکرد بازیکنان صورت گرفته است. برانکو ایوانکوویچ در همین دیدار آخر مقابل استقلال سه بازیکن خلاق با ویژگی‌های منحصربفرد در ترکیب خود داشت که اگر روز خوب خود را پشت سر می‌گذاشتند می‌توانستند به راحتی برتری خود بر میانه زمین را به حریف آبی‌پوش دیکته کنند. وحید امیری، فرشاد احمدزاده و بشار رسن مطمئنا از حیث تکنیک و توانایی فردی و فنی از جمله ۱۰ بازیکن برتر خلاق فوتبال ایران محسوب می‌شوند و واکنش برانکو ایوانکوویچ نیز به این ادعا اعلام کرد که او شرایط تیمش را بهتر از هر فردی با توجه به حضور مداوم در کنار بازیکنانش می‌تواند بررسی کند.

ماجراهای محسن مسلمان و نیمکت‌نشینی او با توجه به تداوم این اتفاق می‌تواند هر مخاطبی را با این واقعیت آشنا کند که این مساله ارتباطی به لجبازی برانکو ایوانکوویچ یا مسائل فنی و تاکتیکی او ندارد و به حواشی دیگری مربوط است. برانکو با اعلام اینکه دیگر بازیکنان او نیز تاثیر و اهمیت لازم را در ذهن او دارند، نسبت به عدم توجه به دیگر بازیکنان نیمکت نشین و تاثیرگذار تیمش مثل سیامک نعمتی، شایان مصلح و ... واکنش نشان داد تا تحکم خود را در این ارتباط نشان دهد.

نشست خبری پر سر و صدای برانکو ایوانکوویچ پیش از جدال برابر الوصل با سوال عجیبی دیگر مبنی بر اینکه چرا بازیکنان این تیم از آمار شوتزنی پایینی برخوردار هستند وارد فاز دیگری شد که این عدم آگاهی بار دیگر سرمربی پرسپولیس را برآشفت و او با اشاره به آخرین دیدار تیمش برابر استقلال که شاگردانش ۱۳ شوت روانه دروازه حریف کرده‌اند سعی در دور کردن این اتهام از خود و تیمش کرد.

سوال ناآگاهانه دیگر در نشست خبری پرسپولیس به انتقاد بابت تغییرات پیاپی سیستم این تیم مرتبط می‌شد. سرمربی سرخپوشان با اعلام اینکه در طول این فصل تنها دو سیستم ۲-۴-۴ خطی و لوزی را در نظر داشته و تنها بر پایه مصدومیت و محرومیت بازیکنانش مجبور به تغییر آن شده به این مساله نیز پاسخ داد.

انتقاد دیگر از برانکو ایوانکوویچ و تیم رهبری‌اش به عدم شادابی این تیم در حالی رقم خورد که پرسپولیس در فاصله ۵ هفته مانده به پایان فصل با کسب امتیازات لازم تنها یک پوئن دیگر برای تکرار قهرمانی‌اش فاصله دارد و در حالی متهم به شادابی شده که فاصله ۱۵ امتیازی با جدی‌ترین تعقیب کننده نشان از قدرت و توانایی آنها در طول فصل داشته است. برانکو اما با این پاسخ کوتاه که بعد از شکست تعاریف متفاوت است از این انتقاد نیز گذشت و تنها اشاره‌ای به جدول و آمار و عملکرد تیمش داشت.

سرمربی پرسپولیس با تند کردن صحبت‌هایش و در شرایطی که اعلام می‌کرد خودشان این انتظارات را افزایش داده‌اند به آمار و ارقام تیمش پرداخت. آماری که نشان می‌داد او تمام افتخاراتی که می‌توانسته به همراه تیمش در طول یک فصل کسب کرده است؛ کمترین گل دریافتی، بیشترین گل زده، بیشترین امتیاز، کسب پیروزی در دربی رفت و شکست نزدیک و مطابق ادعای برانکو ایوانکوویچ که در دربی با مالکیت توپ ۵۸ درصدی فشار لازم را روی دروازه استقلال شکل داده است. برانکو در طول این مدت توانسته دو عنوان قهرمانی، یک نائب قهرمانی که تنها به خاطر تفاضل گل از قهرمانی دور شد و یک عنوان قهرمانی در سوپرکاپ و حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان که اگر ۵ ستاره تیمش بازی را از دست نمی‌دادند شاید سرنوشت دیگری برای آنها رقم می‌خورد.

با تمام این دستاوردها برانکو ایوانکوویچ امروز در نشست خبری یکی از حساس‌ترین دیدارهای تیمش در لیگ قهرمانان آسیا که باید تمرکز خود را روی کسب پیروزی خانگی بگذارد به صلیب کشیده شد و کسی به دستاوردهای گذشته او توجه نداشت و تنها بر پایه باخت در دربی انتقادات به سمتش سرازیر شد و به صلیب کشیده شد.

برانکو شاید بازی دربی را باخته باشد اما نتایج و عملکرد او طی فصل نشان می‌دهد شکست نخورده است و به تمام خواسته‌های تیمی لازم برای یک تورنمنت دست یافته‌اند و هیچ وقت یک بازی ۹۰ دقیقه‌ای نمی‌تواند ملاک قرار گرفته شود. پرسپولیس بازی مقابل استقلال را باخت اما در رقابت‌های لیگ شکست نخورده است و با اقتدار توانسته بالاتر و دست نیافتنی‌تر از دیگر تیم‌ها به قهرمانی مجدد دست یابد و افتخار بوسه مجدد بر کاپ قهرمانی را به خود اختصاص دهد و از این حیث نسبت به گذشته نه چندان دور خود فاصله زیادی دارد.

گزارش: حمید ابراهیمی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برانکو مربی درجه۳ وهمیش. جلوی مربی درجه۱جهان بازندس وارزوطمع مربی گری تیم ملی وداربه گورببربه عقب برمی‌گردیم بادوست.. علی کریمی نقشه ریختن من پرسپولیسیم

    • بدون نام

      ما با برانکو مشکلی نداریم فقط این و بدونین که کسایی که دارن اعتراض بیجا میکنن قطعا پرسپولیسی نیستن و استقلالییا خودشون میدونن تا برانکو باش رنگ جام و نمی بینن و ما هم حمایت میکنیم تا جامی که دوست دارن بگیرن واسشون به رویای بزرگ تبدیل بشه
      #پرسپولیس قهرمان#برانکو

    • بدون نام

      اعدامش کنن دربی باخته بابرادرش همراه

    • شاپرک

      برلنکو بهترین سرمربی درلیگ ایران است گذشته واینده مشخص شد وخواهد شد با سرمربی قهرمان سزاوارانه رفتار کنید نه با کینه حسودا.

    • اسفندیار

      بیایید قدر برانکو را بدانیم که هر تیمی آرزویش هست که همچی مربی داشته باشند.هواداران پرسپولیس ناشکر نباشید ما پنج هفته زودتر قهرمان شدیم و باید خوشحال باشیم بر خلاف بعضی تیمها که چیزی برای خوشحالی ندارن و از بردن تیم بزرگی چون پرسپولیس در پوست خود نمیگنجند ودر آخر دشمن شاد نباشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برانکو عروسکه اما مشکل ما اینه که برادرش دتحمیل کرد مگه چوک چش بود

    • بدون نام

      مربی نیست که مرتیکه . بازیهای مهم رو وا میده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج