۶۸۵۷۱۴
۱۷ نظر
۵۰۰۶
۱۷ نظر
۵۰۰۶
پ

توافق با ژاپن برای ساخت مدرسه در مناطق زلزله زده

در راستای اجرای طرح GGP و امضای توافق‌نامه‌ با ژاپن، یک باب مدرسه سه کلاسه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ساخته خواهد شد.

خبرگزاری فارس: با حضور هیرویاسو کوبایاشی سفیر کشور ژاپن در دفتر غلامرضا کریمی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، توافق‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش ایران و سفارت ژاپن جهت ساخت یک باب مدرسه سه کلاسه در روستای زلزله زده شیخ صله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی و از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن امضا شد.

بر اساس این گزارش، در مراسم امضای این توافق نامه، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل با اشاره به اشتراکات فرهنگی بین مردم ایران و ژاپن، علاقمندی وزارت آموزش و پرورش ایران را در راستای گسترش دیپلماسی آموزشی بیان کرده و به ارائه عملکرد دولت جمهوری اسلامی در خصوص آموزش به پناهندگان پرداخت و آن را عرصه‌ای برای همکاری دوجانبه ایران و ژاپن و حتی سه جانبه با حضور یکی از سازمان‌های بین‌المللی بیان کرد.

در ادامه هیرویاسو کوبایاشی سفیرکشور ژاپن گفت: افتخار بزرگی برای من است که توافق‌نامه کمک بلاعوض به پروژه های تأمین نیازهای اولیه انسانی را برای ساخت مدرسه برای کودکان عشایر کرمانشاه امضا کنم.

وی ضمن تشریح برنامه GGP و اهداف آن ادامه داد: از سال ۱۹۹۹ دولت ژاپن ۱۳۲ پروژه در زمینه‌های آموزشی، مراقبت‌های اولیه بهداشتی، بهزیستی و توسعه تعاونی‌های روستایی در راستای GGP در ایران اجرا کرده است.

سفیرکشور ژاپن ضمن خرسندی از امضای این توافق نامه به نمایندگی دولت ژاپن تصریح کرد: اجرای این پروژه کمکی در جهت ایجاد فضای آموزشی حمایتی امن برای دانش‌آموزان باشد.

کوبایاشی در پایان ضمن تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان کشورهای افغانستان و عراق، علاقه‌مندی خود را در جهت گسترش روابط فی مابین اعلام کرد و از دعوت وزیر ژاپن برای سفر به ایران تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد تا زمینه ایجاد ارتباط دیپلماتیک وزرای آموزش و پرورش دو کشور در جهت تبادل تجربیات آموزشی ایجاد شود.

گفتنی است در پایان این مراسم، توافق‌نامه ساخت مدرسه در روستای زلزله زده شیخ صله بین هیرویاسو کوبایاشی سفیر کشور ژاپن و یزدان‌پناه مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه امضا شد.

طرح GGP، پروژه‌هایی هستند که از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن و برای اجرای پروژه‌هایی در زمینه توسعه و تأمین امنیت انسانی و بر حسب نیازهای متفاوت کشورهای در حال توسعه اجرا می‌شوند و هدف آنها کمک به توسعه و رفاه جوامع روستایی است.

این پروژه‌ها بر اساس تفاهم نامه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه ژاپن منعقد شده و با اعلام و هماهنگی مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن و برای اجرای پروژه‌هایی در زمینه توسعه مدارس عشایری در مناطق محروم اجرا می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      خودمون بلد نیستیم مدرسه بسازیم ؟؟؟؟

    • ب نام

      در اصل گدایی می کنیم بلا عوض یعنی چه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما نرفتیم گدایی. پذیرفتن هدیه هم گدایی نیست و دوستی رو بیشتر میکنه.. گدایی اینه که اگه دوزار بخواد پولی خرج مردم محروم فلسطین یا سوریه و یمن بشه اینجا ملت خودشونو ... که ما گشنه ایم چرا به اونا میدین. گدایی اینه

    • یعقوب

      مثل جریان اهدایی احمدی نژاد نشه سد تاچیکسنان

    • یعقوب

      اینهمه در لبنان سوریه فاسطین عراق وووووو خرج کردید چرا این کشورها پیشگام نشدند اینا مسلمانند ولی ژاپنی بودایی روحانی دمت گرم معنی اقتصاد مقاوتی فهمیدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب پروفسور سوریه و یمن و فلسطین اصلا میتونن به ما کمک کنن. یعنی تا حالا همینچین حرفی نشنیده بودم که کسی فکر کنه ما اینقدر بدبختیم که اونا میتونن و باید به ما کمک کنن

    • mehdi rohani

      یعنی ما انقدر گدا هستیم؟؟ چرا نمیزارین خود علی دایی این مدارس بسازه . چرا پولای علی دایی بلوکه کردین ؟؟ به قرآن خدا به حال ما داره گریه میکنه . .
      یا علی

    • بدون نام

      خجالت نمیکشید با اینهمه منابع ثروت که داریم ژاپن بیاد سه کلاس مدرسه بزنه .سه کلاااااس.

    • نسل سوخته

      واقعامتاسفم.خودمون به چندین کشور ازهرلحاظ کمک میکنیم متاسفانه دارن ازنگاه دلسوزی واسه مملکت ماکمک میکنن.ای خدا

    • سید

      مگه کشور ما پول نداره و بدبخته که کشور ژاپن واسمون مدرسه بسازه تا سرمون منت بذاره.مگه کرمانشاه جزء ایران نیست.

    • بدون نام

      خجالت کشیدم وقتی این خبر را خواندم
      یک مدرسه سه کلاسه............
      با امار اختلاس ها مقایسه شود.

    • بدون نام

      در تمام دنیا کشور های پیشرفته به سایر کشور ها کمک های انسان دوستانه ی بلاعوض میکنند و ما خودمون بار ها هدها میلیون دلار از ژاپن سويد و ... کمک بلاعوض دریافت کردیم. اما اگه کوچکترین کمکی به مردم یمن یا فلسطین بکنیم مردممون مثل قحطی زده ها فریاد میکشن که ما ندارین ونباید به دیگران کمک کنین

      پاسخ ها

      • نسل سوخته

        خداروشکر قحطی زدا عقلی وفکری هم داریم

      • بگو نسل بی عرضه

        به خودشونم میگم نسل سوخته. باید بگین نسل بی عرضه . نسلی که همت نداره و فقط منتظره بزارن دهنش. نسلی که مقصر همه چیز رو دیگران میدونه و میخواد با ادای قربانی بودن جلب ترحم کنه

    • بدون نام

      ژاپن زحمت کشیدن مدرسه سه گلاسه می‌خوام بسازن.دست و دلبازی هم حدی داره !!!!

    • بدون نام

      این همه نیرو بیکار دنبال شغل میگردند بریم از ژاپن جمت ساختن مدرسه نیرو بیاریم؟!؟!!!

    • بدون نام

      ججچاین بندگان خدا مشکل مسکن دارن اونو اول حل کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج