۶۸۵۷۲۲
۱۱۸ نظر
۵۰۱۵
۱۱۸ نظر
۵۰۱۵
پ

سفیر اسرائیل، ترامپ را به کوروش کبیر تشبیه کرد

سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن در نشست سالانه «ایپک»، ترامپ را با کوروش کبیر مقایسه کرد. وی گفت: «برای دانستن اهمیت تصمیم دونالد ترامپ، باید بدانید که ملت یهود اعلامیه کوروش کبیر در ۲۵۰۰ سال پیش را به یاد دارند که به یهودیان اجازه داد بازگردند و معبد دوم را بسازند. نمی‌دانم پارسی‌ها کوروش را به یاد دارند یا نه، اما یهودیان او را به یاد دارند.»

خبرگزاری فارس: «ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن روز یکشنبه بار دیگر ایران را به تلاش برای ایجاد پایگاه نظامی در سوریه متهم کرد.

این دیپلمات اسرائیلی که در نشست سالانه «کمیته امور آمریکا-اسرائیل» (ایپک) صحبت می‌کرد، گفت: «اوضاع در سوریه بسیار بی‌ثبات است. ایران به دنبال ایجاد پایگاه و حضور نظامی در این کشور، ایجاد جبهه ترور تازه‌ای علیه اسرائیل و ساخت کارخانه‌های تولید مهمات با دقت بالا در سوریه و لبنان است.»

او با بیان اینکه «ایران به تلاش برای پیشبرد طرح‌های خود ادامه می‌دهد»، گفت: «آن‌ها همان میزان به پیشبرد این طرح‌ها متعهد هستند که ما، البته بیش از آن‌ها، به متوقف کردنشان متعهدیم.»

درمر گفت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل خطوط قرمزی در سوریه تعیین کرده و بارها برای اعمال این خطوط قرمز وارد عمل شده است: «همانطور که به حمله پهپادی اشاره کردید، که با نقض آشکار حاکمیت اسرائیل وارد آسمان ما شد. ما این پهپاد را ساقط کرده و چندین موضع نیروهای ایرانی و سوری را داخل سوریه هدف قرار دادیم.»

او افزود: «بعد هم تبادل آتش را شاهد بودید و دیدید که جنگنده ما ساقط شد، که این مسئله موضوع بسیار جدی‌ای است. ما به اعمال خطوط قرمز خود ادامه خواهیم داد... هرچه جهان بیشتر از حق اسرائیل برای دفاع، حمایت کند، احتمال بروز درگیری و تشدید تنش کمتر خواهد بود.»

درمر در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی درباره موضع اسرائیل درباره برجام و اظهارات نتانیاهو که گفته بود «توافق را یا اصلاح کنید، یا لغو»، گفت: «پیش از آنکه بخواهیم مسئله را حل کنیم، اول باید ببینیم که مسئله چیست... محدودیت‌هایی که در این توافق اعمال شده، به صورت خودکار لغو می‌شوند، چراکه این محدودیت‌ها زمانی ۱۰ تا ۱۵ ساله دارند، که الان از آن‌ها ۸ تا ۱۳ سال باقی مانده است.»

وی افزود: «بنابراین، ایران نیازی نمی‌بیند که رفتارش را تغییر دهد، تنها کاری که آن‌ها باید انجام دهند، این است که منتظر باشند که تقویم پیش برود. آن‌ها می‌توانند همچنان به نابودی اسرائیل متعهد باشند، آن‌ها همچنان می‌تواند پیشرو در حمایت از تروریسم در جهان باشند و در عین حال اطمینان داشته باشند که زمانی تمام محدودیت‌های برنامه هسته‌ای آن‌ها رفع می‌شوند.»

سفیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: «آنچه که بسیاری به آن توجه ندارند، این است که ایران همین حالا که در حال صحبت هستیم و تحت همین توافق، در حال پیش بردن برنامه تسلیحات هسته‌ای خود است. برخی تصور می‌کنند که این توافق برنامه آن‌ها را متوقف کرده و مسئله به یک دهه بعد موکول شده است.»

وی افزود: «آن‌ها همچنان به فعالیت‌های تحقیق و توسعه روی سانتریفیوژهای پیشرفته ادامه می‌دهند و محدودیت‌های اعمال‌شده به آن‌ها اجازه می‌دهد که روی سانتریفیوژهای IR-۲، IR-۴، IR-۶ و IR-۸ کار کند. این مانند این است که به "اپل" بگوییم که اجازه دارد در یک دهه آینده فقط روی آیفون ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ تحقیق و توسعه انجام دهد. بنابراین همین حالا ایران در حال توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته است که بعدا می‌تواند از آن‌ها در غنی‌سازی اورانیوم استفاده کند.»

درمر در ادامه گفت: «آن‌ها همچنین در حال توسعه برنامه موشکی خود که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای‌اند، هستند. ایران همین حالا موشک‌هایی در اختیار دارد که می‌تواند با آن‌ها اسرائیل را هدف قرار دهد، بنابراین موشک‌هایی که آن‌ها الان در حال توسعه‌شان هستند، برای هدف قرار دادن کل اروپا و نهایتا ایالات متحده است. بنابراین، ایران همین حالا در حال توسعه برنامه تسلیحات هسته‌ای خود است.»

وی افزود: «خوب برای اصلاح این توافق باید چه کرد؟ اولین کار این است که این بندهای "غروب آفتاب" (تاریخ انقضای محدودیت‌ها بر غنی‌سازی) حذف شود. در سخنرانی سه سال پیش نخست‌وزیر نتانیاهو در کنگره هم نکته اصلی‌ای که او مطرح کرد، همین بود.»

سفیر اسرائیل ادامه داد: «کاری دیگری که باید انجام دهید، این است که اطمینان یابید که موشک‌های بالستیک جزئی از هر توافقی باشند یا دستکم به آن‌ها پرداخته شده است. این بدان معنی است که اگر ایران به توسعه این موشک‌های بالستیک ادامه داد، با تحریم‌های فلج‌کننده مواجه شود. تحریم‌های فلج‌کننده شامل تحریم نفتی و تحریم علیه بخش مالی است. این‌ها تحریم‌هایی هستند که دشواری زیادی برای ایران ایجاد کردند. اگر ایران به توسعه موشک‌هایش ادامه دهد، شما باید این تحریم‌ها را اعمال کنید.»

وی افزود: «سومین مسئله، موضوع نظام بازرسی‌هاست. به این دلیل که ایران گفته است که شما نمی‌توانید سایت‌های نظامی را بازرسی کنید. خوب فکر می‌کنید آن‌ها فعالیت‌های نظامی‌سازی هسته‌ای را کجا انجام می‌دهند؟»

او ادامه داد: «مهمترین نکته برای اینکه رئیس‌جمهور ایالات متحده به تغییراتی که می‌خواهد دست یابد، این است که همه باور کنند که او واقعا حاضر است که اگر این تغییرات حاصل نشد، این توافق را ترک کند. و من هیچ تردیدی ندارم که این رئیس‌جمهور حاضر به ترک این توافق است.»

در بخش دیگری از این نشست از درمر درباره تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی سوال شد. او در این بخش ترامپ را با کوروش کبیر مقایسه کرد.

وی گفت: «برای دانستن اهمیت تصمیم دونالد ترامپ، باید بدانید که ملت یهود اعلامیه کوروش کبیر در ۲۵۰۰ سال پیش را به یاد دارند که به یهودیان اجازه داد بازگردند و معبد دوم را بسازند. نمی‌دانم پارسی‌ها کوروش را به یاد دارند یا نه، اما یهودیان او را به یاد دارند.»

او ادامه داد: «این تصمیم (اعلام پایتختی قدس) برای همیشه به یاد ملت یهود باقی خواهد ماند. این واقعیت که رهبر جهان آزاد و رئیس‌جمهور قدرتمندترین کشور جهان اولین رهبری شد که اورشلیم (قدس) را به پایتختی ما به رسمیت شناخت، تصمیمی است که هرگز از یاد یهودیان نخواهد رفت. امیدوارم و انتظار دارم که این تنها کشوری نباشد که این کار را می‌کند. معتقدم که این اقدام به پیشبرد صلح کمک خواهد کرد.»

وی در ادامه فلسطینی‌ها و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان را به خودداری از گفت‌وگو و عدم تلاش برای دستیابی به «صلح» متهم کرد.

نتانیاهو که به واشنگتن سفر کرده و او هم قرار است در ایپک سخنرانی کند، فردا با ترامپ دیدار خواهد داشت. وی گفت تلاش برای مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران، در صدر دستور کار گفت‌وگویش با ترامپ قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      پاسارگاد زلزله آمد با این مقایسه

      پاسخ ها

      • آذربایجان

        اتفاقا یه مشت هوخشتره و متوهم باستان گرا و پهلوی طلب در ایران طرفدار ترامپ هستند :))

      • بدون نام

        این یهودیها اینقدر نژادپرست هستند که اهمیت شخصیتهای تاریخی رو بر اساس رفتارشون با یهودیها می سنجند! کوروش چون اینها رو از بابل نجات داده خوب بوده! الان هم اگه ترامپ بخاطر اینها یک کشور هشتاد میلیونی رو نابود کنه خوبه! هیتلر فقط از پس این جماعت بر می اومد !!!

      • بدون نام

        غیرت ترامپ بارها از ما ایرانیها بیشتره،ما خودمون داریم آثار تاریخیمون رو نابود میکنیم اما اونا بسیار افتخار میکنند،درود بر ترامپ

      • محمدرضا

        در حالی که ما ایرانی‌ها سیزدهم فروردین را نحس دانسته و به یاد قتل عام اجدادمان به کوه و دشت پناه می‌ بریم (تا توسط یهودیان کشته نشویم) آنها باید در جشن نسل کشی آنقدر شراب بنوشند تا تعادل خود را از دست بدهند.

    • بدون نام

      کوروش کجا ترامپ کجا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما خودمون به کوروش اهانت میکنیم بذار اونا افتخار کنند

      • بدون نام

        درود بر پوتین

      • بدون نام

        ۱۳:۰۲ روسیه همیشه دشمن ایران بوده

    • حجت

      بابا این ترامپ دیونست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پوتینت دیوانه اس

      • بدون نام

        مرگ بر روسیه

    • بدون نام

      ایول. زنده باد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خفه شو

      • بدون نام

        زنده باد ترامپ مرگ بر خاعنین روس پرست و عقب اوفتاده

      • بدون نام

        گور بابای عوام چه طرفداران ترامپ چه طرفداران پوتین

      • بدون نام

        الان یعنی ترامپِ ضد زن و نژادپرست جلو افتاده ست؟ اوه مای گاد! تو امریکا در و دهاتیهای امریکایی طرفدار ترامپ هستند .اتفاقا این در و دهاتیها هم به شدت نژادپرستند و اصلا خاورمیانه ای ها رو سر آدم حساب نمی کنند .من تو توئیتر دنبالشون می کنم :))

    • بدون نام

      خخخخخ

    • فرساش

      جوک سال بود...ترامپ شبیه یه گرگ بی صفته نژاد پرسته...مایه آبروریزی انسانیته این آدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ولی طرفدارِ عوام زیاد داره . از جمله ایرانی های خاورمیانه ای پوست قهوه ای کله سیاه :)))

    • بدون نام

      مردک نفهم بیشعور ترامپ دیوانه رو با سردار کبیر ایران مقایسه نکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کورش اگر سردار کبیر بوده ما تا حالا باید حداقل یه فیلم راجع به ایشان درست کرده بودیم. ولی افسوس ...

      • بدون نام

        فلیمسازی در مورد کورش از بعد تبلیغ ملی کشور پارس قابل ارزشه ولی فیام نساختن چیزی از ارزش کورش کم نخواهد کرد این قسمتی از تاریخ کهن ایران است

    • بدون نام

      ترامپ مقایسه نکنید سرش گیج میره.
      فرهنگ و تمدن ترامپ چند هزار سال عقب تر از کوروش کبیر هستش

    • بدون نام

      بی خود کرده اسب کوروش هم حساب نمیشه!!
      شاید یه عنوان قاطر قبولش کنیم اونم شاید قول نمیدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فرقش باکوروش فقط کوروش مرده ترامپ زنده

    • بدون نام

      دستش درد نکنه ، وقتی ما سالروز کوروش را با این عظمت برگزار می کنیم و روزش را گرامی میداریم بایدم یکی از آموز دنیا بیاید این اظهارات را بکند

      پاسخ ها

      • اکبر

        به خاطر کم لطفی خودم
        ان است که این بیشعورا به خودشان اجازه میدهند غلت زیادی کند ......قاطر نفهم

      • بدون نام

        ترامپ دمپاییه کوروش هم نمیشه

    • بدون نام

      ایشون خیلی غلط کرد که این مرتیکه دیونه رو باکورش مقایسه میکنه

    • مهدی

      مردتیکه شما که درو پیکیر نداری چرا این همه صلاح هسته ای داری ما ۸۰ملیون نفریم نداشته باشیم.

    • بدون نام

      من طرفدار مسئولیتم نیستم ولی جناب اسرائیل وقتی خودت بمب اتم داری پس گالتو ببند.

    • بدون نام

      بابا کدوم مقایسه؟؟؟کجا مقایسه کرده؟بعد فکر کنم اولین باره که در تاریخ برترینها اسم کورش کبیر میاد.چطور به اینجا که میرسه یهوووووویی یاد کورش کبیر میفتید؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      باعث تاسف که ماایران کورش کبیررانمشناسیم

    • بدون نام

      وقتی ما به تاریخ وفرهنگ گذشته خودمون اهمیتی نمیدیم معلومه کسایی پیدا میشن که اونو به باد تمسخر بگیرن
      اینکه دیگه ناراحتی نداره

    • دوستی

      اول که بلانسبت کوروش بعد همینکه از ایران میترسید کافیه سگ رو چه بزنیش چه بترسونیش در هر دو حال پارس میکنه وفرار

    • بدون نام

      واقعا باید از این سفیر شکایت کرد
      شما لیاقت این رو ندارید که اسم کوروش رو بیارید

    • امیر

      هیچکسی تو دنیا قابل مقایسه با کوروش نیست اینم حتما چیزی زده که گفته

    • بدون نام

      خفه شو عوضی ها تو با آن ترامپ بی شعور تان خاک بر سر آن کشوری که میگن ابرقدرت که شماها به آن کشور خط بدید

    • پریسا

      یا جدم....

    • بدون نام

      درود بر صلح و آرامش

    • شهیدی

      چه عجب دولت ما یه بارم کوروش رو کبیر دید!
      حالا که سفیر اسرائیل ترامپ رو به کوروش تشبیه کرده که به نظر من تشبیه تقریبا درستی هم هست، کوروش برای شمام کبیر شده؟! چرا ۷ آبان از کوروش کبیر حرفی نمیزنین؟!!!!

    • بدون نام

      افسوس که مملکت خودمان گرفتن جشنش جرم است

    • بدون نام

      کجاااا ترامپ را با کورش مقایسه کرده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      راست میگه یهودیان کورش را ب یاد دارند ولی پارسیان نه

    • بدون نام

      از نظر قدرت نظامی تشابه خوبی بود

    • هیچکس

      یکی نبود به این اسراییلی بچه کش بگه ببند دهنتو

    • بدون نام

      این چی میزنه؟!!!!
      هرچی هست ناخالصی داره مخشو معیوب کرده.

    • بدون نام

      سگ زرد رو با کورش مقایسه کرده کفار مرده خور

    • بدون نام

      مرگ بر کوروش کبیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دو هزار سال پیش مرده.مرده پرستها ولش نمی کنند

      • بدون نام

        آی کیوت خیلی بالاست. یعنی هنوز متوجه نیستی کوروش زنده نیست؟!

    • بدون نام

      چرا انقدر به کورش بت پرست افتخار میکنید،باید قبرشو تخریب کرد

    • بدون نام

      درود بر کوروش و ترامپ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین. به دوتا دیوونه وحشی یه جا درود فرستادی.

    • بدون نام

      وقتی ما خودمان نخواستیم از کوروش بعنوان بزرگ مرد ایران یاد کنیم و اورا بشناسیم نباید از سوء استفاده دیگران زیاد ناراحت بشیم.

    • بدون نام

      خوب شد نتانیاهو صحبتی از خدمات کوروش کرد در حالیکه نام بردن از کوروش در کشور خود کوروش به معنای اقدامی خلاف قلمداد میشود و طرفداران کوروش دشمنان کشور محسوب میشوند

      پاسخ ها

      • آذربایجان

        اصلا کوروش توسط یهودیها بزرگ شده گلم.وگرنه یه پادشاه باستانی و کشورگشا بوده صرفا .

      • بدون نام

        کوروش کیه بابا؟؟؟؟
        مردمو مسخره کردن یه عده یهود پرست و سلطنت طلب شکم پر

    • زهرا

      سفیر اسراییل اگرشناختی روی کورش کبیر داشت همچی غلطی نمی کرد هذیان گفته .بخاطر کسب امتیاز وخود شیرینی بوده .

    • علیرضا

      مردک بو گندو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظورت کوروشه عریایی هست؟

    • بدون نام

      آخه اون اوا خواهر کجا شبیه کوروش ماست نهایت شبیه تهمینه زن سهراب باشه ( یا زن رستم بود؟ )

      حتی ضحاک هم نیست چه برسه به داریوش کبیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیشعورهای زن ستیز قرن بیست و یک شد .هنوز به نرینگی افتخار می کنید؟!!!

      • بدون نام

        کاربر ۸:۱۵ با این ادب و آدابی که شما دارین با یه مساله ساده برخورد میکنید حتما از زن بودن خود ناراحت هستید وگرنه قرن ۲۵ هم باشیم زن و مرد هر کدام یه جور محاسن دارن و از نظر نرینگی و مادینگی اتفاقا کشور ما و فرهنگ ما زن را خیلیه محترم از و با جایگاه بالاتر از مرد قرار داده که اون جایگاه بلند رو به مرور زمان نادان هایی چون شما با رفتار های مسخره از
        زنان گرفته اند

      • بدون نام

        ادب و آداب رو لابد تویی داری که برای تحقیر مردها به زن تشبیهشون می کنی؟ هر چی در این دنیا جنگ و کثافت هست زیر سر مردهاست .هیچ جایی هم از جمله در ایران باستان زنها ارزشی برابر با مردها نداشتند چون مردسالاری یک نظم کهنه و دیرینه ست . در ضمن من اجازه نمیدم یک نر برای من تعیین تکلیف کنه که زن بودن یعنی چی.واضح؟!

      • بدون نام

        نگران نباش من اصلا اهمیت به امثال شما نمیدم که بخوام برات چیزی تکلیف کنم همون طوری که هستی باش همه که نباید سالم باشن جامعه به نادان هایی هم لازم داره که ارزش فرهیخته ها معلوم باشه

      • بدون نام

        برای تحقیر مردها به زن تشبیه شون کردن یعنی اینکه مرد نباید


        مثل زن باشد

        زن بودن بد نیست اینکه مرد زنانگی رفتار کنه بده

        دقیقا مثل اینکه دخترا سبیل میذارن میگیم اه اه کسی نگفت مردی بده بلکه زن مثل مرد باشه بده

        از اون طرف هم همین طور

        حالا فهمیدی داستان چیه یا بازم توضیح لازمه ؟

      • بدون نام

        داستان فرهنگ مردسالاره که برای زنها تعیین می کنه چطور باید باشند .مرد اگه پشمالو باشه خیلی خوبه ولی زن باید با رنج بسیار تمام موهای تنش رو بکنه تا مرد پسند باشه .مرد باید همیشه در حال غریدن و توحش باشه ولی زن باید همیشه نرم و لطیف باشه و اصلا عصبانی نشه .این خزعبلات ساخته فرهنگ مردانه ست و باید باید باید تغییر کنه ؟ شیرفهم؟

      • بدون نام

        اگه مشکلات حل میشه البته فکر کنم همین الان هم این کارو کردی منتهی
        اینجا جای انتقام از مردا بخاطر این که پدر یا برادر یا شوهر دارای سو رفتار داشتی نیست

      • بدون نام

        اوا خواهر مردای ایرانند کهآرایش زنونه می کنند.
        که همشونم از نسل کوروش اند

    • بدون نام

      اگر روزی مجبور شویم موشک هایمان را منهدم کنیم انها را در اسراییل منفجر میکنیم

    • انگلیس

      یکی رو با امام زمان مقایسه کردند یه روزی روزگاری دجال در اومد اینم با کوروش مقایسه کردند اسکندر کبیر میشه :)

    • بهروز

      ان موقع شما اسیر وگرفتار وشکست خورده تمام ادیان شده بودید و برای رها کردنتان از یوغ اسارت شما را ازاد کرد ولی نمیدونست یه روز برا کشور خودش شاخ میشوید

    • بدون نام

      سفیر اسرائیل غلط کرد

    • علی

      کاش نتانیوهو اینقد چوب لای چرخ کشورمون نمی کرد ازترس ویاوه گویی دست می کشید ک هر لحظه تحریم جدیدی علیه مردم بااین مشکلات وضع نمی شد هرچی بدبختی فقط سر ماقشرمحروم میاد،کاش ی کم درک داشتن

    • بدون نام

      درود بر کوروش کبیر و دونالد ترامپ

    • Neymar

      خوبه خود قبول دارن ما خیلی بهتریم در حدی که الگوشونیم البته ما بهتریم نه از لحاظ همه نظر

    • بدون نام

      بیجا کرده .مردک مواد زده توهم گرفته

    • بدون نام

      خدا یار و یاور ترامپ باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نژادپرستهای زن ستیز مگه خدا دارند؟

    • رضا82

      اشتباه درج شده خواسته بنویسه ترامپ دیوانه خاک پای کوورش نمیشه خاک برسرت توعین گاو گاوبازان میمونی جدا اگه جای گاو ازش استفاده صحیح بشه هیچ کسی حریفش نمیشه خاک بر سراون اسرائیلی که که او را به کوورش کبیر اشبیح کرده یا گفته عین گاو شیری کورش میمونه هرچند گاو اگه بشنوه ناراحت میشه

    • بدون نام

      کوروش کبیرکجا وترامپ زرد کجا عقل ودیوانگی انسان دوستی ودرندگی ایمان وشهوت شیطانی صداقت ودروغ پردازی عدالت وظلم ازتفاوتهای این دو میباشدکه ترامپ هرگزارزش میخ نعل اسبهای کوروش وبزرگان گذشته وحال این ملت راهم نداردمرگ براسرائیل وآمریکا وصهیونیست درهرشکلی.

    • علی

      مگه کوروش چکار کرده بود اگه کوروش اون زمان این بهودی ها رو آزاد نمیکرد الان وضع اینجوری نبود پس همه اش تقصیر کوروش هستش

    • رضا

      کوروش تو نماد هر ایرانی باغیرت و وطن پرستی،
      کوروش تو اسطوره هر ایرانی هستی که خاک کشورش ناموس اوست
      کوروش مذهب و دین تو چه بود؟
      انسانیت،؟شرف؟نوع دوستی؟
      چون تو اگر فقط فردی متدین بودی و باایمان نهایتا در زمان خودت برای مردم خودت بزرگ بود،ولی تو کنار تدینت انسان بودی
      و انسان بودن یعنی همه مذاهب تو را می ستایند،
      یعنی وقتی نامت را دشمن من میبرد به بزرگی من اقرار میکند
      یعنی تو به جای محو کردن دشمنانت از زندگی به آنها می آموختی خوب بودن را
      انسان بودن را
      می آموختی بزرگی هرکس به مذهبش نیست به انسان بودنش است،همان چیزی که خود خدا هم میخواست باشیم
      آدم باشیم.آدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اوه اوه.الان کوروش کیف کرد با این شعرت.

    • رضا

      کوروش کیست؟
      از نظر من کوروش اگر متدین بود و مذهبی که باید گردن اجداد این یهودیان را میزد یا بی تفاوت بود نسبت به اسارتشان
      از نظر من اگر وطن پرست بود باید یهودیان را یا باز می کشت یا باز نسبت به اسارتشان بی تفاوت بود
      کوروش پس چه کرد که افتخاری شد برای هر ایرانی وطن پرست و ایرانی متدین و باایمان؟؟؟؟
      کوروش کاری نکرد،کوروش فقط سعی کرد قبل از هر صفتی انسان باشد
      آری کوروش انسان بود،
      و انسان بودنش عاملی شد برای افتخار امروز من و تو
      که اگر فقط با ایمان بود یا اگر فقط وطن پرست امروز من و توی ایرانی اینقدر کیف نمیکردیم از بردن نام کوروش
      آری چه بخواهیم و چه نخواهیم هیچکدام از ایرانیهای امروز به اندازه این مرد باعث افتخارمان نشد
      از ۲۵۰۰ سال قبل تا کنون برایمان ارزش و اعتبار می آورد
      عاشقتم بزرگ مرد

    • محمد

      درود بر او

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از کلمه درود فارس زبان ها متنفرم.یاد آور فساد وشرابو کوروش و ... هست

    • بی نام

      سانسورچی چرا اون نفری که گفته مرگ بر کوروش سانسور نکردی

    • بدون نام

      کاملا درست گفته

    • بدون نام

      اسراییل بی جا کرده

    • بدون نام

      چون کوروش کبیر پدر ایران زمین یهود رو آزاد و به اودشلیم روانه کرد ترامپ هم اورشلیم رو پایتخت اسرائیل انتخاب کرد فقط به این دلیل بهم تشبیه شدند تازه ترامپ از اوبامای سگ سیاه خائن پست فطرت خیلی هم بهتره خدا رو شکر که اوبامای کاکاسیاه رو شبیه پادشاه و پدرعزیز ما ایرانی های اصیل تشبیه نکرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی کوروش سفید بوده؟ یعنی با اون چشمها و دماغ بزرگ و مو و ریش فرفری کوروش سفیدپوست محسوب میشده؟ این نظردهنده یک متوهم آریاییه که فکر می کنه با شیربرنج های اروپایی از یک نژاده در حالیکه ایران یک کشور گرم و خشکه و قاعدتا رنگ پوست مردمش نمی تونه سفید باشه یهودیها هم که از نژاد سامی هستند همیشه در اروپا مورد تحقیر بودند.ارتقا بده طرز فکرت رو خاورمیانه ای .لااقل نژاد خودت رو بشناس متوهم!

      • بدون نام

        نه کوروش سیاه و کمی مایل به قهوه ای سوخته بوده.با دماغ بزرگ آریایی که با عمل های زیبایی نابودش کردیم.
        کجاست آن دماغ های آریایی

    • بدون نام

      خدمتی که کوروش و خشایار شا به یهود کردن مثل خدمتیه که الان ترامپ داره میکنه

    • بدون نام

      واقعا متأسفم!دارن از اسم یهود سؤاستفاده می کنن.همه میدونیم که این اشغال گران فلسطین اگه یهودی واقعی بودن بچه پاک و معصوم نمی کشتن وبه یه شیطان صفت که کار اونم بچه کشی،فساد اخلاقی و....است نمی گفتن کوروش کبیر.برای بعضی از شماها خدارو شکر تعداد تون اندک متأسفم چراکه تو کتابای تاریخمون همیشه اسمی از کوروش بوده که چه کرده،اینقدر تحت تأثیر حرف های یکسری افراد هستید به خودتون زحمت نمیدید برید مطالعه بکنید.کوروش پناه داد چون انسان دوست بود،شاید اگه میدونست یه روزی همینا سلسله شون به نابودی میکشونه،هرگز بهشون رحم نمیکرد.چه طوره چند سال بیشتر نیست که یه دفعه ای کوروش شد افسانه و اصلا تو تاریخ وجود نداره.دولت ما به جای این که از تاریخ و قدمت کشور خودش دفاع بکنه داره یکی از تاریخ محو میکنه که به اصطلاح یه اشغال گر به عنوان یه سرزمین به موجودیت نشناسه!راه های دیگری هم وجود داره برای نشون دادن اینکه اونا اشغال گرن.پس اینقدر خودمون نزنیم.لطفا نوشته هامو حذف نکنید به جاش اون فحش های رکیک حذف کنید همین طور مثل نقل و نبات از دهن بعضیا بیرون میاد.مرگ براشغالگران قدس

    • بدون نام

      جون هر کس که دوست دارید اول متن رو بخونید بعد نظر بدید.این اقا گفته ترامپ از یهودی ها طرفداری کرده مثل کاری که کوروش کبیر کرده.کجاش گفته ترامپ مثل کوروش کبیر میمونه؟مثل اینه که بگی چون انیشتن اب میخورده و منم اب میخورم پس منم انیشتینم!!!!!!!بعدش چرا به اینجا میرسه یهو همه طرفدار کوروش کبیر میشن؟؟؟؟غیر از اینه که ۹ ابان که روز کوروش کبیره هیچ کس رو سر مزار کوروش کبیر راه ندادن؟؟؟توی این کشور کلا حتی بردن اسم کوروش جرم محسوب میشه بعد چون یه اسراییلی اسم کوروش رو اورده یهو رگ گردنتون میزنه بیرون که کوروش کبیر فلان بود و بهمان بود و اسطوره ماست و بهترین رهبر دنیا بوده و یه اسراییلی حق نداره ازش طرفداری کنه و...... وقتی ما خودمون قدر اسطوره ای مثل کوروش کبیر رو نمیدونیم چه حقی داریم که بخوایم اجازه بدیم یا ندیم که از کوروش کبیر حرفی بزنن یا ازش تعریف کنن.این اقا اومده از کوروش کبیر تعریف کرده که کوروش یهودی ها رو نجات داده و این اصلا بد نیست اتفاقا باید افتخار کنیم که یه اسطوره داریم که حتی توی کشور های دیگه هم مردم عاشقشن.کوروش کبیر کسیه که تمام دنیا به جز خود ایران (نه همه مردم ایران)بهش افتخار میکنن کوروش کبیر تنها متعلق به مردم ایران نیست.بیایم یکم بیشتر فکر کنیم.

    • محمدحسین

      سگ کورش رو ننگه بااین حییون مقایسه کنید

      پاسخ ها

      • آریایی

        چرا هر موقع حرف از کوروش میاد اسم سگم کنارش میاد؟؟؟
        لطفا از حیوانات دیگر استفاده کنید.ما آریایی های پارس زبان به این حیوان حساسیم

    • کاوشگر فضایی

      کوروش یک انسان بود ولی شما غربی ها وحوش به تمام معنا ...

    • شادزی

      به.حقوق.ف
      لستینیها.احترام.بگذارید.راحت..میشوید

    • بدون نام

      درود بر کوروش بزرگ مایه افتخار ایران

    • بدون نام

      باز یک مشت عاریایی هیستریک ریختند در این صفحه و عقده گشایی کردند .من به این عاریاییها که فکر می کنند با سفیدهای شیربرنجی مثل ترامپ از یک نژادند توصیه می کنم تصاویر هخامنشیان رو نگاه کنند و موها و ریش های فرفری و دماغهای بزرگ و چشمهای درشتشون رو با قیافه های مردمان اروپایی مقایسه کنند تا اینقدر هذیان نگن! ایرانیها مثل بقیه خاورمیانه ای ها قهوه ای محسوب میشن، نه سفید . ترامپ هم تا جایی که من می دونم گفته بود به جای آفریقایی و خاورمیانه ای، مهاجرین نروژی رو به آمریکا راه بدیم!! هر چقدر به در و دیوار بزنید خاورمیانه ای هستید و هیچ اروپایی خودش رو با شما یکی نمی دونه .عقده حقارت بدخیمتون رو درمان کنید!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عاریایی را ولش کن بیا بگو تفکرات و اون چیزایی که تو مغز امثال توئه از کجا اومده.بومی و ایرانی هست یا معلوم نیست مال کدوم ناکجا اباد

      • بدون نام

        حالا تو از کجا فهمیدی من از کدوم گروهم؟ لابد نیت خوانی هم از هوش سرشار عاریایی ات ناشی میشه . عوام همیشه دنبال پیدا کردن یک قهرمان و ناجی اند .قهرمان جدیدشون یک پیرمرد دیوانه کله زرد و نژادپرسته که قراره دست در دست نئوکانهای امریکایی با شخم زدن ایران براشون آزادی بیاره .

      • بدون نام

        ایرانیا قهوه ای محسوب میشن؟
        شما حتی نژادها و فرقشون با هم رو نمیشناسی بعد دهانت رو باز میکنی و توهمات ذهن خالی از تفکر و آگاهیت رو بیان میکنی؟!

      • بدون نام

        ایرانیها در غرب قهوه ای یا زیتونی رنگ محسوب میشن . اصلا خاورمیانه ای ها رو قهوه ای حساب می کنند حتی اگر سفیدترین پوست رو داشته باشند .از نظر ژنتیکی هم بیشتر ژنهای یک ایرانی مربوط به غرب آسیاست .من کاملا در مورد ژنتیک می دونم و می تونم ساعتها برات از هاپلوگروپها حرف بزنم شما گویا هنوز در دسته بندی های نژادی قرن نوزدهمی از طرفی و توهمات دوره پهلوی از طرف دیگه باقی موندی!

    • بدون نام

      ۲۲.۵۶,, ،،،درود برکورش کبیر،،،هزاران باردرود

    • بدون نام

      یکی بیاد بگه با این همه عزت و ابرو چیکار کنیم؟!
      ملت بیچاره 7 ابان میخوان 2 ساعت برن سر مقبره کوروش چه مکافاتی دارن اون وقت این یارو نشسته اون ور دنیا میگه نمیدونم ایرانیا کوروش را به یاد دارن یا نه!

      پاسخ ها

      • ......

        فکر میکنی الکی واسه خودش این حرفو زده؟اونا میدونن چی بگن برای زمین های آماده ی کشت...

    • محمد

      حداقل اینا احترام کوروش کبیر را دارند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره.همین وحشیهای آدم کش صهیونیست و ترامپ کودن نشون میده کیا طرفدار کوروش اند.
        طرفدارای داخلی بی بندوبار کوروش هم یادت نره.
        اووووف کوروش چه ارزشی داره

    • فرید

      اقا الکی حرص نخورید این نتانیاهو هر حرفی میزنه که از ترس خودش کم کنه داره پاچه خواری میکنه خخخخخ
      ما هم اگه یکم بیشتر ب مساعل تاریخی خودمون اهمیت بدیم خیلی بهتر میشه به جای اینکارا هر سال موقع بزرگداشت کورش کبیر شما هم سعی کنید جبران کنید و خبرهای این بزرگداشت رو منعکس کنید

    • فرید

      یه چیز دیگه هم میخام بگم اینه هرجا بگی کورش میدونن کیه کجا ما یاد نداریم؟؟؟

    • بدون نام

      کاملا مقایسه ی درستی هست.
      هر دو ظالم و فاسد هم در اخلاق هم در سیاست.
      طرفداران کوروش=طرفداران اسراییل وحشی

    • بدون نام

      به به, چه قشنگ یاد گرفتن راه نفاق انداختن بین ایرانیهارو, ملت ما هم که خام و جوگیر...
      بابا به خودتون بیاین و بابت یه مشت اراجیف اینقدر راحت بازیشون رو نخورید و به جون هم نیفتید

    • aria

      من با ترامپ مشکلی ندارم. ولی اینکه بخوایم اونا با کوروش بزرگ مقایسه کنیم خیلی مسخرس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج