۶۸۵۷۷۰
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

تصویب کلیات طرح افزایش نمایندگان مجلس

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبر داد.

اصغر سلیمی در توضیح جلسه امروز- یکشنبه- کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی و تعداد نمایندگان آنها بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی دولت می‌تواند هر ۱۰ سال با توجه به عوال انسانی، جغرافیایی، سیاسی و نظیر آنها حداکثر ۲۰ نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به گذشت ۲۰ سال از آخرین تغییرات صورت گرفته یعنی از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۸ در حوزه انتخابیه و تعداد نمایندگان تغییراتی صورت نگرفته لذا با توجه به درخواست نمایندگان مجلس و استانداری‌های سراسر کشور و مطالعات انجام گرفته، طرحی تهیه شده است.

سلیمی افزود: تغییرات از لحاظ مسائل امنیتی، سیاسی، فرهنگی، جغرافیایی و جمعیتی با هدف برقراری عدالت در حوزه جغرافیایی نمایندگان مجلس و دسترسی آسانتر مردم به نمایندگان اعمال می‌شود، کلیات افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون به تصویب رسیده است لذا تعداد ۴۰ نماینده را می‌توان به تعداد نمایندگان مجلس افزود.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: لایحه‌ای در این زمینه در صحن مجلس رأی نیاورد، طرحی هم در مجلس نهم ارایه شد که متاسفانه به دلیل پس گرفتن امضای نمایندگان تعیین تکلیف نشد. در مجلس دهم نیز ۳ طرح در این زمینه ارایه شد که به مدت ۵ ماه در کارگروه ویژه مورد بازبینی قرار گرفتند. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: وزارت کشور، وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش‌های مجلس به همراه نمایندگان کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس طرح را بازبینی و آماده برای ارایه به صحن علنی کردند، از روز یکشنبه هفته آینده نیز به صورت استانی طرح بررسی و اشکالات آن مرتفع خواهد شد.

به گزارش خانه‌ ملت، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی رئیس گفت: رئیس مجمع نمایندگان هر استان به تناسب در جلسات حضور و پیشنهادات خود را مطرح خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا چین با ۱/۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ اینقدر نماینده نداره که شما درست می کنید . هر کدام اینها می یان تهران ۱۰۰۰ فامیل میشن بسه دیگه ! از این نماینده برای مردم ا چیزی مفیدی در نمیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج