۶۸۵۷۸۳
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

تحول روابط ایران و روسیه در دولت روحانی

عدادی از نمایندگان بخش خصوصی ایران امروز در قالب هیات اقتصادی راهی روسیه شدند تا در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشوری شرکت کنند که روابطشان دردولت روحانی متحول شده است.

خبرگزاری ایرنا: تعدادی از نمایندگان بخش خصوصی ایران امروز در قالب هیات اقتصادی راهی روسیه شدند تا در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشوری شرکت کنند که روابطشان دردولت روحانی متحول شده است.

چهاردهمین اجلاس کمیسیون دائمی مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه روزهای ۱۴ و ۱۵ اسفندماه جاری در مسکو برگزار می شود و هیاتی ۷۵ نفره متشکل از مقام های دولتی و بخش خصوصی برای شرکت در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه، صبح امروز (یکشنبه) وارد مسکو شدند.

تجار، بازرگانان، صنعت گران و اعضای اتاق بازرگانی در این سفر طی جلسات مشترک با همتایان خود، قرار است قراردادهای کاری منعقد کنند که باعث گسترش روز افزون روابط دو کشور می شود.

مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع اعضای هیات اقتصادی اعزامی به چهاردهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه تصریح کرد : خوشبختانه روابط با روسیه به نحوی است که در تمامی بخش ها شاهد گسترش ارتباطات هستیم ما امیدواریم همراه با مقامات عالی دو کشور در مسیر افزایش سطح همکاری ها حرکت کنیم تا به اهداف ترسیم شده دست پیدا کنیم.

** عسگر اولادی: روابط ایران و روسیه در چهار سال اخیر متحول شده است

اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه و نماینده بخش خصوصی ایران که در جمع هیات اعزامی به مسکو قرار دارد درباره سطح روابط تهران و مسکو گفت: در چهار سال اخیر که مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه بوده ما شاهد تحول زیادی در روابط دو کشور بودیم.

وی گفت:در چهار سال اخیر شاید پنج بار به روسیه آمده ام و در دو کمسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه حضور داشتم و خودم دو هیات اقتصادی راهی روسیه کرده ام.

عسگر اولادی ادامه داد: روز گذشته پیش از سفر به مسکو، با مدیران میربیزینس بانک جلسه داشتم و از سوی بخش خصوصی ایران خواستار شفاف شدن روابط بانکی با روسیه برای ارایه به بخش خصوصی شده ام.

وی گفت: اجلاس پیش رو بسیار حساس و با اهمیت است و امیدوارم به اهدافی که داریم، دست پیدا کنیم.

فرهاد پرند رایزن بازرگانی ایران در روسیه نیز به جزئیات کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و روسیه در ۱۵ کارگروه حمل و نقل، استاندارد، بانکی، گردشگری، ورزش و جوانان، سرمایه‌گذاری، اتمی، آموزش عالی، صنعتی، اتحادیۀ اقتصادی اوراسیا، گمرکی، بهداشت، فرهنگ، انرژی و معدن، فعالیت می کند.

وی با یادآوری اینکه افزون بر ۱۴ سند آماده امضا، تفاهم‌نامه‌ای نیز مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی امضا خواهد شد، ادامه داد: از مهم‌ترین موضوع های مورد بررسی در کمیته صنعت و معدن، ایجاد موانع غیر تعرفه‌ای برای صدور سیمان ایران به روسیه است.

وی افزود: پیگیری مشکلات به وجود آمده در گمرکات روسیه برای ورود کامیون‌های حامل بار میگو، پیگیری برای ایجاد پایانۀ حمل و نقل جاده‌ای و مراکز تجاری در مسکو، از دیگر موضوعات مهم مطرح در کمیته صنعت و معدن ایران وابسته به این اجلاس است.

همچنین همزمان با برگزاری این اجلاس، همایش تجاری ایران و روسیه با حضور کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان و نمایندگان حدود ۸۰ شرکت ایرانی و روس، در محل اتاق بازرگانی روسیه برپا خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قرار بود روحانی درهای روابط باغرب را باز کند نه شرق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روس پرستها و خیانت کاران به خاک ایران لطفا منفی بدن

    • بدون نام

      قراره دوباره کارت ملی هوشمند تعویض بشه،میخان کارت ملی روسی بدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وطن پرستان و مخالفان روسیه لطفا مثبت بدن

    • بدون نام

      مردم خواهان روابط با آمریکا هستند نه روسیه کثیف

    • رضا ماندگار

      خیالتان راحت روسیه حق مارا در دریای خزر زیر پا گذاشت ومطمن باشید هرجا‌ منافعش ایجاب کند کشور مارا خواهد فروخت بخصوص درسوریه این گوی واین میدان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج