جاباما
۶۸۵۸۳۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

نخستین نتایج انتخابات ایتالیا اعلام شد

نخستین نتایج هجدهمین انتخابات پارلمانی (مجالس سنا و نمایندگان) ایتالیا حکایت از پیروزی جناح راست گرای میانه دارد.

خبرگزاری ایرنا: نخستین نتایج هجدهمین انتخابات پارلمانی (مجالس سنا و نمایندگان) ایتالیا حکایت از پیروزی جناح راست گرای میانه دارد.

بر اساس نخستین نتایج موقتی شمارش آرا انتخابات پارلمانی در ایتالیا که از ساعت ۲۳ به وقت محلی یکشنبه(۱:۳۰ شب به وقت تهران) آغاز شده و همچنان ادامه دارد، جناح راست گرایان میانه متشکل از احزاب 'فورتسا ایتالیا'، 'پیوند شمال '، 'برادران ایتالیا' و 'ما با ایتالیا' با کسب ۳۶ درصد آرا، پیروز در انتخابات است.

این در حالی که جنبش ۵ ستاره با کسب حدود ۳۲ درصد آرا، بیشترین رای را در میان سایر احزاب بدست آورده و نخستین قدرت سیاسی در این کشور می شود.

شمارش آرا انتخاباتی همچنان ادامه دارد و نتیجه قطعی آن صبح امروز از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد.
انتخابات پارلمانی روز یکشنبه برای تجدید مجلسین سنا و نمایندگان ساعت 23 به وقت محلی (1:30 شب به وقت

تهران) پایان یافت و عملیات شمارش آرا نیز بلافاصله آغاز شد.

بر اساس داده های وزارت کشور ایتالیا میزان مشارکت مردمی دراین انتخابات به 74 درصد رسید و صف های طویلی نیز مقابل بسیاری از صندوق های اخذ رای ایجاد شد.

حدود 50 میلیون ایتالیایی واجد شرایط از ساعت 7 صبح به وقت محلی (9:30 به وقت تهران) در بیش از 61 هزار حوزه اخذ رای، برای تجدید پارلمان و انتخاب نمایندگان مجلس سنا (309 سناتور) و مجلس نمایندگان (618 نماینده) بعلاوه 18 نماینده پارلمانی ایتالیایی های مقیم خارج، روز یکشنبه به پای صندوق های رای فراخوان شدند.

رای گیری برای این دوره از انتخابات پارلمانی ایتالیا برای نخستین بار از طریق سامانه موسوم به 'روزاتلوم' برگزار می شود، که تلفیقی از نظام های تناسبی و اکثریت است. حداقل سن رای دهندگان برای شرکت در انتخابات مجلس نمایندگان 18 سال و برای سنا 25 سال است.

پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا پیش تر یادآورشد که هیچ گونه خطر احتمالی در مورد وجود داشتن مواضع ضداروپایی و پوپولیستی (عوامگرایانه) برای دولتی که پس از انتخابات چهارم مارس آینده در این کشور بر سرکار بیاید، وجود نخواهد داشت.

دوره هفدهم نهاد قانونگذاری ایتالیا در پایان سال 2017 توسط رئیس جمهوری منحل شد و پس از آن احزاب و تشکل های سیاسی به رقابت های انتخاباتی پرداختند. از آنجا که 'جنتیلونی' از مقام نخست وزیری ایتالیا کناره گیری نکرده و پارلمان نیز به آن رای عدم اعتماد نداده است، دولت کنونی تا هنگام تشکیل پارلمان تازه، به منظور تضمین ثبات کشور، زمام امور را با تمامی اختیارات مربوطه در دست خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج