۶۸۵۸۹۳
۸ نظر
۵۰۲۱
۸ نظر
۵۰۲۱
پ

سبز بی‎مرگ

آشنایی با مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی

خیلی ها از داشتن گیاه در محیط خانه و یا محل کار لذت می برند اما وقتی صحبت از نگهداری و فوت و فن مراقبت از گیاهان می رسد بیشتر افراد در اصطلاح عامیانه اش «کم می آورند». اما پیشنهاد ما به این دسته از افراد گیاهانی است که مقاومت بیشتری در برابر تغییرات آب و هوایی دارند.

ماهنامه ایران آذین - آوا فرهمند: خیلی ها از داشتن گیاه در محیط خانه و یا محل کار لذت می برند اما وقتی صحبت از نگهداری و فوت و فن مراقبت از گیاهان می رسد بیشتر افراد در اصطلاح عامیانه اش «کم می آورند». اما پیشنهاد ما به این دسته از افراد گیاهانی است که مقاومت بیشتری در برابر تغییرات آب و هوایی دارند.

پتوس

اگر شما از آن دسته افراد تازه کار هستید و به دنبال یک گیاه مقاوم و در عین حال زیبا برای محیط خانه و یا محل کارتان می گردید، «پتوس» بهترین گزینه پیشنهادی ما برای شماست. این گیاه زینتی نسبت به دیگر گیاهان مقاومت بیشتری در مقابل گرما و سرما از خود نشان می دهد و خبر خوب اینکه در محیط هایی که نور به اندازه کافی وجود ندارد هم می تواند رشد و تکثیر پیداکند. پتوس جزو گیاهان سریع الرشد است و مزیت آن از نقطه نظر زیبایی این است که شاخه های بالارونده آن گاه تا ۵ متر هم رشد کرده و می تواند زیبایی دوچندانی به محیط زندگی تان بدهد.

آشنایی با مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی

اما مراقب باشید که گیاه را به صورت مستقیم در معرض نور آفتاب قرار ندهید. در تابستان هر 5 روز و زمستان و فصل سرما هر یک هفته گیاه را آبیاری کنید. اگر در منزل کودک کم سن و سال و یا حیوان خانگی مانند گربه دارید حتما کمی بیشتر مراقب باشید چون پتوس سمی است و اگر خورده شود باعث تحریک دستگاه گوارش و در نتیجه استفراغ خواهدشد. البته این گیاه به هیچ وجه کشنده نیست اما در صورت بلعیدن آثار مریضی و بدحالی نمایان خواهدشد. بنابراین توصیه ما به شما این است که با وجود کودک و یا حیوان خانگی بهتر است سراغ گزینه کم خطرتری باشید.

با این گیاه نگران سفر نباشید

هرچقدر هم در زمینه نگهداری از گیاهان ماهر و باتجربه باشید اما باز هم اوقاتی وجود دارد که به خاطر سفر و یا دلایل دیگر امکان حضور در محیط منزل یا محل کارتان را ندارید و در این شرایط ممکن است گیاه شما به خاطر عدم رسیدگی پژمرده شود. بنابراین اگر به دنبال یک گیاه مقاومت هستید که بتوانید برای یک هفته یا بیشتر آن را با کمترین مراقبت رها کنید، «سانسوریا» یا «معجزه سبز» می تواند بهترین انتخاب ممکن باشد. برگ های این گیاه، سبز رنگ و شمشیری است و جزو گیاهان کم توقع و مقاوم در برابر خشکی به حساب می آید.

آشنایی با مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی

جدا از تمام اینها سانسوریا هوای آلوده اطراف را به بهترین صورت تصفیه می کند و می توانید به عنوان یک تصفیه کننده قوی در منزل و یا محیط کارتان از آن نگهداری کنید. سانسوریا نور غیرمستقیم یا همان سایه را بیشتر ترجیح می دهد. از آبپاشی مستقیم روی سایه های این گیاه جدا خودداری کنید. در تابستان هفته ای یک بار و در زمستان هر دو هفته سانسوریا را آّبیاری کنید. این گیاه به خاطر داشتن بافت پرآب، توانایی بالایی در مقابل بی آبی و خشکی دارد و به همین دلیل می توانید با خیال راحت به سفر بروید.

مقاوم ترین گیاه آپارتمانی

«برگ عبایی» یا «گل آسپیدیسترا» لقب مقاوم ترین گیاه آپارتمانی را در بین گیاهان مقاومی که برایتان نام برده ایم از آن خود کرده و حتی به گیاه «فولادی» نیز مشهور است. این گیاه چندان به نور و دما حساس نیست اما آبیاری آن خصوصا در فصل گرما باید متناسب باشد. برگ عبایی از خانواده سوسن است و نسبت به شرایط آب و هوایی مقاومت زیادی از خود نشان می دهد. در طول سال یک و یا دو بار به این گیاه آب بدهید و اگر می خواهید گیاه بزرگ تری داشته باشید هر سال برگ عبایی را به گلدان بزرگ تر انتقال دهید.

آشنایی با مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی

گیاه عشق

«اکسالیس» یا گیاه عشق به خاطر داشتن برگ های زیبایش یک گل زینتی است که در بین دوستداران گل و گیاه طرفداران زیادی دارد. گیاه عشق جزو گیاهان مقاوم محسوب می شود که اگر نکات مراقبتی از گیاه را به درستی رعایت کنید می توانید تا 5 و یا 10 سال از وجود این گیاه در محیط خانه و یا محل کارتان لذت ببرید. اکسالیس در جای مرطوب و نیم سایه به خوبی رشد کرده و ارتفاعی بین 15 تا 30 سانتیمتر و گستردگی بین 30 تا 40 سانتیمتر دارد. گل های این گیاه سفید، صورتی و یا بنفش است و شاخ و برگ آن در طول روز باز و بسته می شوند.

آشنایی با مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در طول سال گیاه برگ عبایی اب میخواد دوبار؟مطمینین

    • بدون نام

      ما ازون پیچک اولیه داریم یک ساله همینقدره

    • الهه

      کسی قیمت این گلها رو‌ می دونه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پتوس خیلی ارزونه از بازار گل فکوری بخر با 10 تومن میتونی
        بخری

    • جاوید

      سانسوریا رو میشه با بزر کاشت ؟
      لطفاً اگه کسی تجربه شو داره توضیح بده به چه شکل میشه.

    • جاوید

      سانسوریا رو با بذر هم میشه تو خونه کاشت ؟
      اگه کسی تجربه شو داره لطفاً نحوه کاشتشو توضیح بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو گوگل سرچ کنید تصویری اموزشش میاد

      • من

        اول یه شاخه از گیاه رو بریده بعد اونو به قظعات 5سانتی تقسیم میکنیم بعد میزاریم یه کم جای بریده شده گیاه کهنه بشه بعدا درگلدان میکاریم ویا راحترین روشش که من کاشتم بریده گیاه رو تو اب قرار میدم تا زمانی که خوب ریشه بزند بعدش انتقال به گلدان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج