۶۸۵۹۵۹
۲۶ نظر
۵۰۱۵
۲۶ نظر
۵۰۱۵
پ

دسترسی احمدی‌نژاد به برخی پرونده‌های سِری؟!

علی یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات و مشاور روحانی در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی درباره دسترسی احمدی‌نژاد به پرونده‌های سری وزارت اطلاعات، حکمیت رهبری در ماجرای زهرا کاظمی و مساله حصر توضیحاتی ارائه کرده است.

خبرگزاری ایلنا: علی یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات و مشاور روحانی در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی درباره دسترسی احمدی‌نژاد به پرونده‌های سری وزارت اطلاعات، حکمیت رهبری در ماجرای زهرا کاظمی و مساله حصر توضیحاتی ارائه کرده است.

دسترسی احمدی‌نژاد به برخی پرونده‌های سِری؟!

بخشی از گفتگو با یونسی را در ادامه می خوانید:

همیشه از وزارت اطلاعات دفاع می‌کنم

در مصاحبه اخیرم دو مساله را مطرح کردم؛ تعریف جاسوسی و اینکه جاسوسی یک تهدید است و علیه امنیت ملی شکل می‌گیرد. باید برای درک و فهم تهدید به محیط، شرایط بین‌المللی، شرایط داخلی و ماهیت تهدید توجه کرد و معتقد هستم این موضوعات باید در جای خود تفسیر و تحلیل شود.

بعداز صحبت‌های اخیر من، دو سوال که در ذهن کسانی که از پرونده اطلاع نداشتند پیش آمده این است؛ نخست اینکه چرا در این زمان و موقعیت این صحبت‌ها مطرح شده است و دوم اینکه چرا تا به این حد، دیرهنگام از این مسائل صحبت کرده‌ام؟ پاسخ این است که قصد من از مطرح کردن مجدد پرونده خانم کاظمی در این برهه این بود که از وزارت اطلاعات و جایگاه و ماموریتش دفاع کنم.

شاید عده‌ای بگویند چون روزی وزیر این وزارت‌خانه بوده‌ام اینچنین طرح موضوع کرده و دفاع می‌کنم؛ باید بگویم، خیر چنین نیست، من از جایگاه تخصصی هر سازمان صلاحیت‌دار دفاع می‌کنم. در تمامی مراحلی که مسئولیت‌های اجرایی بر عهده داشته‌ام حتی قبل از این که به وزارت اطلاعات بروم، همیشه از آن دفاع کرده‌ام و در حال حاضر هم این کار را انجام می‌دهم.

وزارت اطلاعات وظیفه حفظ امنیت ملی را بر عهده دارد و باید بگویم این وزارت‌خانه با یک نگاه تخصصی، حرفه‌ای، کارشناسانه و دوراندیشانه تاکنون وظیفه‌ و ماموریت‌هایش را به خوبی انجام داده و خدمات بسیار عظیم و ارزشمندی به کشور کرده است.

جایگاه وزارت اطلاعات ایران در قانون و حتی عموما نهادهای امنیتی در دنیا مشخص است و به عنوان یک تشکیلات قوی و حرفه‌ای که کارش حفظ امنیت و آرامش ملت است، شناخته می‌شود. وزارت اطلاعات جزء دولت است اما وظیفه اصلی آن حاکمیتی است و حفظ نظام و امنیت ملی هدف اصلی آن است، این وزارت‌خانه در مهار جاسوسی، جاسوسان و تروریست‌ها تجربه عظیمی دارد که برای کشور مایه افتخار است و پشتوانه بزرگی برای امنیت ملی محسوب می‌شود اما عده‌ای می‌خواهند وزارت اطلاعات را تضعیف کنند و یا نادیده بگیرند و در این راه حتی به امنیت ملی جفا می‌کنند، برای این که به مقصد خود برسند.

نگفتم کسی با مسئولیت قضایی مباشر قتل زهرا کاظمی است

ضمنا بنده در ارتباط با این پرونده هم هیچ کدام از مقام‌های قضایی وقت را متهم به مباشرت در قتل نکردم و نگفتم که کسی با مسئولیت قضایی، مباشرتا قاتل است. پرونده هم از نظر قضایی ظاهرا به نوعی رسیدگی شده است.

شما پیشتر گفته‌اید که اصرار آقای مرتضوی برای متهم کردن وزارت اطلاعات به قتل، برای وزارت بحران ایجاد کرد، ‌در این باره توضیح می‌دهید؟

همین‌طور است. اصرار وی برای مقصر جلوه دادن کارشناسان وزارت اطلاعات، در داخل این وزارتخانه بحران ایجاد کرد. برای اینکه وزارت اطلاعات، خود را در اینجا صددرصد مظلوم می‌دید و هر مظلومی هم حق دارد از خود دفاع کند. البته پیشتر در این باره و در گفت‌وگوی دیگری، توضیحات کامل دادم و با استناد به دلایل و روند مرگ زهرا کاظمی، و مدارکی که در وزارت موجود است، گفتم چنین چیزی امکان‌پذیر نبوده و چنین اتهامی متوجه این نهاد خدمتگزار نیست و بررسی ۳ قاضی عالی رتبه قوه قضاییه نیز به این ابهامات خاتمه داد.

با حکمیت رهبری، وزارت اطلاعات از تهمت مرتضوی تبرئه شد

ما برای رفع ابهام، پیشنهاد حکمیت به رهبری دادیم ایشان هم با این پیشنهاد موافقت کردند و قضات ماموریت یافته هم بررسی‌های کافی انجام دادند و نهایتا گزارشی مبنی بر مبرا بودن وزارت اطلاعات از تهمتی که مرتضوی بر آن اصرار داشت، ارائه و وزارت تبرئه شد.

روحانی هم طور طبیعی با خاتمی به دیدار داشته است

آقای روحانی هم با آقای خاتمی به طور طبیعی دیدار داشته است و از طرفی هم ایشان و هم شخص معاون اول دیدارهایی را با صاحب‌نظران داشته و دارند، آقای جهانگیری با اصلاح‌طلبان دیدار و تماس دارد و روزی نیست که این ارتباط وجود نداشته باشد.

وضعیت محصوران نسبت به قبل بهتر شده است

در ارتباط با رفع محدودیت برخی از شخصیت‌های سیاسی هم که پرسیدید باید بگویم که رئیس‌جمهور همانطوری که بارها در تبلیغات انتخاباتی هم اعلام کرد تلاش خود را به طور جد معمول خواهند کرد و این طورهم عمل کردند. امروز می‌توان گفت که وضعیت درباره این افراد نسبت به قبل بهتر بوده و محدودیت‌ها دیگر به آن صورت، سختگیرانه‌ نیست و نسبت به گذشته بهتر شده است. دولت هم درصدد است تا مشکلات را رفته رفته از میان بردارد و ما هم امیدوار به حصول نتیجه مورد انتظار رای دهندگان به آقای دکتر روحان هستیم.

احمدی‌نژاد هیچ گاه از توهم خلاصی ندارد

احمدی‌نژاد با زرنگی در حال پاک کردن چالش‌ها و پرونده‌های گذشته و تاریخی است که خود عامل ایجاد آن بوده و به این ترتیب، می‌خواهد فرافکنی و مظلومنمایی کرده و خود را به عنوان محور اپوزوسیون، در مقابل نهادهای حکومتی و قوا نشان دهد. احمدی‌نژاد خود مسئول برگزاری دو انتخابات و ناظر و شاهد بر چندین انتخابات بوده است بحث اصلی این است، که او مشکلاتی ایجاد کرده که یا دیگر قابل حل شدن نیست، و یا کشور باید هزینه‌های سنگینی برای عبور از این مشکلات پرداخت کند. بخش قابل توجه مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد، محصول کار دولت وی است و احمدی‌نژاد هم خود فهمیده که مسئول انسداد و بن‌بست‌هایی است که در کشور وجود دارد، و امروز می‌خواهد خود را آن از شرایط خلاص کند. این نظر آقای باهنر درست بود که گفت آقای احمدی‌نژاد دچار یک توهم استو این فرد هیچ گاه از توهم خلاصی ندارد.

گفته می‌شود با احمدی‌نژاد به این دلیل برخورد نمی‌شود که مدارکی از وزارت اطلاعات در زمانی که رئیس جمهور بوده با خود دارد و به همین دلیل است که تحمل می شود. نظر شما چیست؟

خیر، چنین تحلیلی را قبول ندارم. من که وزیر اطلاعات بوده‌ام، می‌دانم که به لحظ فنی و ساختاری در وزارت اطلاعات، چنین امکانی وجود ندارد احمدی‌نژاد مدارکی را از وزارت اطلاعات برداشته باشد ولی در هر صورت، رییس دولت، به میزانی که رییس دولت و کابینه است، دسترسی به اسناد بکلی سری در محدوده خود دارد و در دسترس‌اش است.

همه اطلاعات سری در وزارت اطلاعات خلاصه نمی‌شود

من در مورد اسناد در دسترس او، چیزی نمی‌دانم، اما از آن طرف هم نمی‌دانیم ایشان به دنبال چیست؟ بطور کلی، اولا همه اطلاعات سری در وزارت اطلاعات خلاصه نمی‌شود و بسیاری سازمان‌های اطلاعاتی دیگری هم هستند که اطلاعات سری در اختیار دارند، من جمله نهاد ریاست جمهوری و شخص رییس‌جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی و رییس شورای عالی امنیت ملی است که در تصمیمات کلان، دارای مسئولیت بوده و اسناد آن را هم در اختیار داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • انگلیس

      اسرار ازل را نه تو دانی و نه من
      فقط احمدینژاد میدونه :)

    • ایمان

      همه میدونن محمود از شماها آتو داره و اونارو مخفی کرده . هرکاری هم کنه کسی جرعت نداره بهش نزدیک شه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عوام خیلی خزعبلات میگن وگرنه دیگه چه آتویی مونده ؟ قراره بگه کی چقدر خورده یا فساد کرده که تا الانش هم کلی گفته و شنیده شده .

    • بدون نام

      حصر و مصر دیگه برای مردم فرقی داره به خودتون مر بو طه بازی خودتونه مردم نون نیست بخورن

    • بدون نام

      اعتقادات احمدی نژادپاک است وهیچ توهمی ندارد.شمانمیتوانیداورابفهمید.مخلص دکتر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعصی ها چقدر ساده لو هستند هنوز هم به دیوانه وخول بودنش شک دارند

    • روحانی

      تا خر خره دروغ میگه الان هم از ترس آینده هست

    • بدون نام

      بازم همه تقصیرا افتاد گردن احمدی نژاد

    • رضا صفری

      چیه؟ همه تون هول کردین. حالا فرض کن اطلاعاتی هم داشته باشه. مگه شماها کاری کردین که میترسین؟ اصلا مگه خدای نکرده مسئول ناپاک داریم؟ مگه پرونده مخفی مونده از مردم داریم؟ روز حساب نزدیکه. بالاخره عروسی به کوچه ما هم میرسه.

    • بدون نام

      خلاصه که مدارک دست داش محمود هست

    • بدون نام

      پس بگو چرا در مقابل احمدی نژاد سکوت می کنند چون از همه دولتمردان حسابی آتو داره پس حسابی هم اسبش رو می تازونه و هر چقدر که دلش بخواد همه چیز رو میگه و رسوا می کنه حالا کی خودش حسابی رسوا میشه نمی دونیم خدا عالمه

    • بهزاد

      احسنت احمدی نژاد یاورمحرومان وروستاییان

    • بدون نام

      نباید از آن سوء استفاده کند.

    • مملی جون

      یعنی ما طرفداران احمدی نژاد توهم داریم

    • بدون نام

      اخرش. میگه. خوب هم میگه.! !!!!!

    • بدون نام

      خدایا میشه این محمود هم خاطراتش را رونمایی کند من که منتظرم ببینم از کی مچ گیری کرده محمود خان بنویس دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باصداقت تراز احمدی نژاد بامر دم چ کسی است.خداحفظش
        کنه.

    • بدون نام

      بیخودی بگم بگم نمیگه که...
      آقاجان دستش پره
      حالا هی بیان تکذیب بکنن

    • آرامش

      ملت احمدی نژاد رو میخوان

    • بدون نام

      البته نظر من به آقای احمدی نژاد نزدیکتر است

    • بدون نام

      احمدی نژاد .حسابش پاک است خیالش راحت است .من فقط به یک نکته اشاره میکنم ببینید این همه کانال و شبکه خبری فارسی زبان .ضد انقلاب در دنیا یک روزی از احمدی نژاد نمیگند چون از پاکیش میترسند .احمدی نژاد فقط دلسوز و خیرخواه طبقه محروم جامعه بودکه متاسفانه بهمین خاطر او را حذف کردند .احمدی مرد همه بود در مقابل رفسنحانی قاتل و جلاد ایستاد .رفسنجانی ایران را چاپید تا ب درک واصل شد. جامعه محروم ایران و هفتاد درصد را تشکیل می‌دهند.احمدی را با جان و دل دوست دارند ........ احمدی نژاد خواهد امد دیر یا زود مطمین باشید

    • بدون نام

      احمدی نژاد یاور محرومان بود بهمین خاطر تحملش نمیکنند .... .فقط احمدی بود و در مقابل رفسنحانی ایستاد

    • محسن

      باسلام فقط درکشور یک نهاد پاک مانده(سربازان گمنام امام زمان ع) وهیچ قدرتی هم نمی تواند این نهاد را خراب کند مقصراصلی جای دیگریست حالا چون این نهاد هیچ گونه دفاعی از خود نمی کند .گناه خودرا گردن کسی دیگر بیندازید......

    • ترسو

      گر حكم كنند كه مست گيرند در شهر هر آنكه هست گيرند !

    • بدون نام

      درودبه احمدی نژادشجاع وپاک سرشت اهورامزدانگاهبانت

    • بدون نام

      رتبه 130 در بین کشورها در زمینه فساد، خوب یک دلیلی داره، این همه پول میاد تو کشور ولی مردم وضع خوبی ندارن علت چیه؟ فقط فساد آنهم فساد طبقات خیلی بالا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج