۶۸۶۰۳۹
۸ نظر
۵۰۱۱
۸ نظر
۵۰۱۱
پ

افزایش نرخ دلار، قیمت مسکن را افزایش داد

رئیس اتحادیه املاک وضعیت بازار مسکن را به بی رونقی تشبیه کرد نه رکود کامل و گفت: افزایش ناگهانی دلار طی روزهای اخیر روی قیمت مسکن اثر داشته است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه املاک وضعیت بازار مسکن را به بی رونقی تشبیه کرد نه رکود کامل و گفت: افزایش ناگهانی دلار طی روزهای اخیر روی قیمت مسکن اثر داشته است.

مصطفی قلی خسروی وضعیت مسکن را به بی رونقی تشبیه کرد نه رکود کامل و اظهار داشت: «چندین مولفه روی مسکن اثر گذاری دارد که شامل ارز، طلا، بورس و حامل های انرژی است که قیمت ها را حرکت می دهد.»

رئیس اتحادیه املاک افزایش ناگهانی دلار طی روزهای اخیر را موجب اثر گذاری بر قیمت مسکن عنوان کرد و افزود: «قیمت ها از شاخص تورم اندکی عبور کرد و برخی کارشناسان اعلام کردند با تورم ۱۵ درصدی و افزایش قیمت دلار، قیمت مسکن نیز بالا رفت.»

خسروی ادامه داد: «سیاست گذار اصلی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن است و هرجا ما جلوی ساخت و ساز را بگیریم، توازن عرضه و تقاضا بر هم می خورد. بنابراین ساخت و ساز نباید تعطیل شود چون ۱۷۴ شغل کلیدی به این ساخت و ساز وابسته است.»

این کارشناس حوزه مسکن در خصوص راهکارهای پیش رو برای کنترل وضعیت افسارگسیخته قیمت گذاری در بازار مسکن اظهار کرد: «کد رهگیری به همین منظور ایجاد شد و در ۴۰۰ شهر و ۳۰ استان به مدت ۶ ماه با کمک وزارت بازرگانی وقت پیاده سازی شد.»

خسروی افزود: «کد رهگیری به منظور کنترل قیمت ها است؛ البته در اسلام مالکیت محترم است اما کشورهای پیشرفته با همین کد رهگیری قیمت مسکن را کنترل می کنند و مالکیت را نیز محترم می شمارند و در این بین شاخص قیمت واقعی را به مشتری می دهند.»

وی گفت: «برای کنترل اجاره بها در دولت قبل و با همراهی تعزیرات برنامه ریزی شد تا قیمت از یک میزان بیشتر نباشد؛ ما فقط می توانیم تعیین قیمت را بر اثر عرضه و تقاضا بدانیم و روی حرف خود ایستادیم که اجاره بها باید یک قیمت مشخص باشد و نمی تواند بالاتر از آن باشد.»

خسروی ادامه داد: «در نهایت ملاحظه کردیم این رویه فساد بالاتری در پی دارد؛ اما تجربه به ما می گوید عرضه و تقاضا باید قیمت اجاره بها را تعیین کند... ما باید در گفتمان خود با کارشناسان وزارت راه، صنعت و کمیسیون عمران مجلس تعامل بیشتری داشته باشیم و وزارت راه باید خط دهی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قیمت همه چیز را افزایش خواهد داد.

    • وحید

      سلام فک نکنم افزایش یافته باشه این کاربنگاههاست

    • بدون نام

      وقتی بانک مسکن پانزده میلیون وام میده صدمیلیون پس میگیره چرامسکن گران نشه همش برمیگرده به دولت ومسعولین بی مسعولیت ....

    • متذکر

      باز هم دروغ، باز هم توهم! بازار مسکن اصلاً هیچ ربطی به قیمت ارز و سکه و طلا و کاهش سود بانکی ندارد و هیچ تأثیری هم بر قیمت مسکن نداشته است. قیمت مسکن در روزها و هفته های اخیر بالا نرفته بلکه از آذر ماه بین 50% الی 70% با همدستی عوامل دخیل قیمت مسکن را بالا برده اند که خریداری نیز برای این قیمتها پیدا نمی کنند. عرضه مسکن با قیمتهای فوق در اثر توهم تأثیر اقلام فوق بخصوص کاهش سود بانکی توسط مسئول فوق و همکارانش و با همراهی سازندگان و فروشندگان و مشاوران املاک با هدف ایجاد هیجان کاذب در خریداران و سوداگری صورت گرفت. ولی به کاه دان زده بودند! خریدار با همان قیمتهای قبلی نیز مشکل داشتند و با همان قیمتها توان خرید نداشتند. اگر حتی همین افزایش ادعائی آقایان را بین 15% تا 22% در نظر بگیریم که البته فقط یک جو بوده و تنها توانسته بخش بسیار کوچکی از ساده دلان خرید مسکن را بفریبد و متأسفانه مسکن گران را به آنها غالب نمایند، حدوداً صد تا دویست میلیون تومان افزایش می شود که مطمئناً اگر مردم به اندازه ای درآمد داشته باشند که به یکباره بتوانند همین افزایش را جبران نمایند! باید گفت که مردم ما بسیار ثروتمند و پر درآمدند! ولی واقعیت چیز دیگری است! با این هوچی گری ها فروشندگان نمی توانند پول کلانی به جیب بزنند و باید قیمتها را واقعی کرده تا سرمایه شان نخوابد و بیش از بیش ضرر نکنند زیرا قدمت و استهلاک باعث کاهش ارزش ملک آنان می شود. بهتر است بجنبند و قیمتها را تا 70% پائین بیاورند تا جلو ضرر را بگیرند! و نیز مشاوران املاک را با اسامی جورواجور تعطیل نمایند که عامل اصلی رکود عمیق مسکن اند. باز هم می گویم:
      دو تن تلاش بیهوده کردند: یکی آنکه آمار کذب داد و توهم زد! و دیگر آنکه بدام آن آمار کذب افتاد و کیسه دوخت و در انتظار پر شدن آن کیسه فرو ماند! ولی افسوس...!

    • بنده خدا

      فقط دولت کارو زندگیشو ول کرده زور آخرشو داره میزنه تا مستاجرین رو بدبخت کنه
      بنده شخصا اگر صاحب خونه م اجاره ورهن رو ببره بالا بدون تردید باید تشریف ببرم باخونوادم خیابون بخابم.
      نمیدونم چه گناهی کردیم؟ جواب این ظلم رو کی میخواد بده؟

      پاسخ ها

      • میثم

        به لطف خداوند خبر صاحب خانه شدنت را به زودی میدهی .
        خداوند به گفته خودش . مهربان .بخشنده . رزاق . بزرگ . یاور مظلومان . وغیره است .
        ولی من تنها کسی هستم که خداوند بهم ظلم کرد .خودش کاملاً میداند .

    • بدون نام

      بزار بالا بره یک روزی که دور نیست حباب مسکن در ایران می ترکه الان در ایران قیمت ملک با اروپای غربی برابری میکنه در حالی که کلی تهدید جنگ خشکسالی و.... در ایران هست.

    • میثم

      تمام نیاز و مصالح ساختمانی برای ساخت مسکن در ایران وجود دارد که نیاز به خارج نیست .
      حالا چه طور مسکن با ارز گران میشود را خدا میداند .
      ضرر رساندن به مردم چقدر و تا چه رمان و اندازه ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج