۶۸۶۰۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

هزاران تن گوگرد ایران در آتش سوخت

روز گذشته انبار مرکزی گوگرد عسلویه بار دیگر دچار آتش سوزی گسترده یا شد که اطفای حریق با حضور گسترده نیروهای آتش نشانی و امدادی در مدت زمان بیش از سه ساعت به پایان رسید.

خبرگزاری مهر: در حال حاضر ظرفیت تولید گوگرد ایران در پارس جنوبی حدود یکهزار تن در روز است که با احتساب تولید گوگرد تولیدی در سایر پالایشگاه های گاز همچون هاشمی نژاد این ظرفیت به بیش از ۲۵۰۰ تن در روز می رسد.

از این رو گوگرد به یکی از محصولات اصلی صادراتی ایران تبدیل شده است به طوری‌که پس از تامین نیازهای داخلی گوگرد مازاد گازی ایران به کشورهای مختلف اسیایی و شمال آفریقا صادر می شود.

در شرایط فعلی پایانه گازی عسلویه بزرگترین صادرکننده گوگرد ایران به بازارهای جهانی است که بخش عمده این محصول استراتژیک گازی در انبارهای روباز و سر بسته در منطقه ویژه اقتصادی پارس نگهداری، بسته‌بندی و سپس صادر می شود.

با این وجود به دلیل بالا بودن حجم ذخیره سازی گوگرد در انبارهای سرپوشیده، معمولا بخش همده ای از این محصول گازی در انبارهای روباز نگهداری می شود که این روش ذخیره سازی گوگرد علاوه بر ایجاد گرد و غبار و آلودگی هیا زیست محیطی، منجر به حوادث گاه و بیگاه در منطقه عسلویه می شود.

از این رو روز گذشته انبار مرکزی گوگرد عسلویه بار دیگر دچار آتش سوزی گسترده یا شد که اطفای حریق با حضور گسترده نیروهای آتش نشانی و امدادی در مدت زمان بیش از سه ساعت به پایان رسید.

حسن آخوندي رئیس HSE سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس درباره جزئیات مهار آتش سوزی در این انبار گوگرد، گفت: انبار گوگرد شركت مجتمع گاز پارس جنوبي ساعت ۹.۳۰ صبح روز گذشته (يكشنبه؛ ۳۱ شهريور) به دليل خاصيت اصطكاكي گوگرد، دچار آتش سوزي و سه ساعت بعد در ساعت ۱۲.۳۰ آتش به طور كامل خاموش شد.

این مقام مسئول با تاكيد بر اينكه اين آتش سوزي خسارت جاني به دنبال نداشته است، تصريح كرد: بدليل ارزش افزوده پايين گوگرد، خسارت مالي نيز در اين آتش سوزي زياد نبوده است.

آخوندي با بيان اينكه ده ها خودرو آتش نشاني و تانكر مخزن آب به سرعت در محل عمليات اطفاي حريق حاضر شدند، تاکید کرد: در انبار گوگرد شركت مجتمع گاز پارس جنوبي، گوگرد توليد شده از ۱۰ فاز پارس جنوبي نگهداري مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج