جاباما
۶۸۶۰۸۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

شبکه IP ارتباطات زیرساخت کشور بازسازی می‌شود

شبکه IP شرکت ارتباطات زیرساخت کشور قرار است تا نیمه نخست سال آینده بازسازی شود و در این راستا این شرکت در فعالیت‌هایی مثل راه‌اندازی CDN و پیام‌رسان‌های داخلی با اختصاص فضا و ارایه امکانات فنی و سایر تسهیلات کمک کرده و به نوعی به عنوان بازوی دولت در کمک به بخش خصوصی خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: شبکه IP شرکت ارتباطات زیرساخت کشور قرار است تا نیمه نخست سال آینده بازسازی شود و در این راستا این شرکت در فعالیت‌هایی مثل راه‌اندازی CDN و پیام‌رسان‌های داخلی با اختصاص فضا و ارایه امکانات فنی و سایر تسهیلات کمک کرده و به نوعی به عنوان بازوی دولت در کمک به بخش خصوصی خواهد بود.

شبکه زیرساخت هسته اصلی شبکه ملی اطلاعات است و موضوع کیفیت و پایداری این شبکه بسیار مهم و همواره مورد توجه بوده است، از این رو مدیران زیرساختی کشور همواره تاکید دارند که ایستگاه‌های ما باید استاندارد بالایی داشته باشد.

از سوی دیگر برنامه ۵ ساله‌ای برای توسعه شبکه مخابراتی کشور هم در نظر گرفته شده که بر اساس آن قرار است شبکه مخابرات مبتنی بر IP متمرکز ( ALL-IP ) و رویکرد تحول شبکه، فناوری اطلاعات و تجاری‌سازی در دستور کار قرار گیرد.

در نتیجه شبکه مخابرات کشور هم باید به سمت یک شبکه مبتنی بر آی پی (ALL-IP ) حرکت کند؛ یعنی شبکه‌ای که ستون فقرات آن مبنی بر زیرساخت اینترنت پروتکل (IP ) باشد. در این راستا مطالبه مدیریت شرکت مخابرات ایران از حوزه شبکه، پیاده‌سازی شبکه ALL-IP است که باید در عرض دو سال اجرایی شود.

مفهوم شبکه ALL-IP یعنی اینکه تمام وضعیت شبکه مخابرات در سراسر کشور به صورت لحظه­‌ای و یکپارچه، پایش و رصد شود و امروز در شرکت‌های مهم فناوری دنیا، پایه‌ریزی شبکه ALL-IP از پنج سال پیش شروع شده و هم اکنون در حال به ثمر رسیدن است. به خاطر این تاخیر زمانی است که در شرکت مخابرات ایران سقف زمانی دو ساله را برای رسیدن به این هدف در نظر گرفته است.

در نتیجه قرار است با اجرای این پروژه، شبکه ثابت مخابرات هم به یک شبکه در سطح جهانی ارتقا یابد. اجرای پروژه ALL-IP، زیرساخت ارائه سرویس های متنوع، زیرساخت رقابت موفق با رقبای جدید بازار ارتباطات، زیرساخت حرکت به سمت FMC و تبدیل شدن به یک شرکت دیجیتال است.

اما به گفته مدیران مخابراتی، پس از شبکه IP متمرکز، موضوع FMC (همگرایی شبکه ثابت و سیار) پیگیری خواهد شد زیرا با فعالیت‌های صورت گرفته، شبکه مخابرات ایران در وضعیت مناسبی قرار گرفته است. براین اساس تمام بخش‌های برنامه تحول شرکت مخابرات ایران باید به روز و هماهنگ پیش برود و دانش فنی و نیروی انسانی مخابرات نیز باید ارتقاء یابد.

در هر حال یکپارچه‌سازی شبکه مخابرات بر پایه IP با هدف گذر از فناوری آنالوگ به دیجیتال و تحقق اهداف توسعه شبکه ملی باند پهن کشور صورت می‌گیرد و در این راستا مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت کشور از ارتقای ظرفیت شبکه انتقال کشور از ۱۵.۳ به ۲۴ ترابیت و شبکه IP کشور از ۶.۸ به ۱۵ ترابیت برثانیه خبر داده‌اند چراکه در برنامه ششم توسعه، هدف‌گذاری شده که به ۳۰ ترابیت برثانیه ترانزیت بین الملل برسیم.

در این باره صادق عباسی شاهکوه به عنوان مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفته است که برای رسیدن به برنامه ۳۰ ترابیت ترانزیت بین‌الملل تا پایان برنامه ششم توسعه و اجرایی کردن آن، شرکتی در این حوزه تشکیل می‌شود که از طریق بازاریابی منطقه‌ای و تمرکز در این حوزه به اهداف برنامه ششم در ترانزیت بین الملل برسیم که باعث اقتدار کشور در منطقه می‌شود.

او با اشاره به شاخص‌های یک سال آینده در حوزه زیرساخت، گفته است که در حوزه بین‌الملل از ۱.۱ ترابیت در پایان آبان ماه در یک سال آینده قرار است به دو برابر وضع موجود برسیم و در IP داخلی با انجام پروژه‌های در دست اقدام از ۶.۸ ترابیت بر ثانیه که تا یک سال آینده به حدود ۱۵ ترابیت افزایش می‌یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج