جاباما
۶۸۶۱۳۳
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

۱۵۱ امضا، پای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان

نمابنده مردم طرقبه در مجلس گفت: ۳۹ سال است که از انقلاب گذشته اما غفلت برخی مسئولان موجب عدم شفافیت مالی در اموال برخی مسیولان شده است.

خبرگزاری فارس: محمد دهقان نماینده مردم طرقبه، چناران و شاندیز در مجلس شورای اسلامی عصر امروز دوشنبه (۱۴ اسفندماه ۹۶) در نشست خبری خود، اظهار داشت: طرح اعاده اموال نامشروع مربوط به گذشته است و قانون «از کجا اورده‌ای» مربوط به آینده است.

وی افزود: قوه قضاییه اگر اصل ۱۴۲ را اجرا کند، ممنون می‌شویم. ما به دنبال حل مشکل هستیم و چندبار هم جلسه گذاشتیم که چرا قانون اجرا نمی‌شود؟

دهقان ادامه داد: ما به عنوان قانونگذار حق داریم قانونی بنویسیم که اموال نامشروعی را که در گذشته تحصیل شده است برگرداند. طرحی نوشته‌ایم که بار فقط روی دوش رئیس قوه قضاییه نباشد.

طراح طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» عنوان کرد: ۳۹ سال است که از انقلاب گذشته اما غفلت برخی مسئولان موجب عدم شفافیت مالی در اموال برخی مسیولان شده است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: ما در این طرح خواسته ایم که مکرر از اجرای آن گزارش داده شود که اینجا نقش رسانه ها پر رنک می شود. ما معتقدیم علنی بودن محاکم ملتزم است با منتشر شدن. مکر می شود که جلسه دادگاه علنی باشد و همه می توانند بیایند اما هیچکس خبری بیرون نبرد.

دهقان عنوان کرد: این طرح هم شامل فرزندان مسئولان و هم شامل شرکا و مرتبطان مسئول می شود؛ اگر مسئولی فعالیت تجاری کرد و با یک سری افراد غیرحکومتی هم شراکت داشته باشد، که بسیاری از مفاسد ناشی از همین نوع شراکت است.

وی ادامه داد: ما به عنوان نماینده مجلس یک وظیفه ملی و قانونی داریم که در برابر وضع موجود سکوت نکنیم ، چرا که مسئولیت طعمه نیست.

نماینده مردم طرقبه در مجلس همچنین تصریح کرد: ما اکنون به این نتیجه رسیده ایم که راه مقابله با تحصیل اموال نامشروع از سوی مسئولان همین طرح است.

دهقان ادامه داد: ممکن است فردا تعداد دیگری از نمایندگان هم آن را امضا کنند، تا الان ۱۵۱ نماینده امضا کرده اند. شش ماه با مرکز پژوهشها راجع به این طرح مشورت کرده ایم.

«ما از نظرات مخالف استقبال می‌کنیم، اما حتما افرادی هم هستند که مانع تصویب و اجرای طرح خواهند بود که ممکن است خود به تحصیل اموال نامشروع در دوران مسیولیتشان دست زده باشند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: طرح را به زعمای فراکسیون امید داده ایم و راجع به ان کفتکو هم کرده ایم، دوستانی از امید خودشان مراجعه کرده و طرح را امضا کرده‌اند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: طرح متعلق به فراکسیون خاصی نیست، ما برای جمع اوری امضا از طریق فراکسیونها اقدام نکردیم ، بلکه سراغ خود نمایندگان رفته ایم. با آقای کدخدایی جلسه گذاشتم و طرح را ارائه کردم که ایرادی گرفت و ما اصلاح کردیم و قطعا اگر نظرات اصلاح دیگری هم داشته باشند اعمال می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا بهترین کاری که این نمایندگان تو چهل سال ا

      انجام میدن

    • هادی

      فقط خواهشا اینقدر طرح را اصلاح نفرمائید که شور یا بی مزه شود.

    • بدون نام

      وقتی صحبت ازاموال مسؤلین میشه،آدمویادسریال قهوه تلخ میندازه.... اگرانجام بشه، تمام مسؤلین بالباس پاره پوره ویکی پای پیاده، یکی بادوچرخه، یکی بااتوبوس خط واحد، همه هم یک بقچه نون باپیازوگوجه باخودشون میارن سرکارشون... ...

    • پیری

      حالااگرواقعا میخوان اینکار انجام بدن که ازکجا اومده وبرگردونن چراجلوی کارهای دیگهشون نمیگیرن

    • بدون نام

      لطفا تصمیم گیری قاطع و کوبنده و سریع،،،این دیگه یارانه نبست که شناسایی نیازمندان سخت و‌پیچیده و زمانبر باشد

    • علی

      اسامی مفسدان باید اعلام شود نه اینکه بصورت حروف الفبا گفته شود.ب .ز.

    • بدون نام

      هرگز چنین اتفاقی نمی افتد..

    • بدون نام

      ۹۰درصدفکرکنم محکوم بشن

    • بیطرف

      خدا کنه انجام بشه و پولها به جیب نیاز مندان بره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج