جاباما
۶۸۶۱۸۰
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

بی‌انگیزگی، آخوندی را پای میز استیضاح کشاند

محمدرضا رضایی‌کوچی، رییس کمیسیون عمران می‌گوید پس از حضور آقای آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در جلسه کمیسیون عمران و پاسخ به نمایندگان استیضاح‌کننده، ایشان نتوانست نظر این نمایندگان را عوض کند و ۱۷ امضاکننده طرح استیضاح از پاسخ‌های وی اقناع نشدند.

رویداد ۲۴ نوشت: محمدرضا رضایی‌کوچی، رییس کمیسیون عمران می‌گوید پس از حضور آقای آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در جلسه کمیسیون عمران و پاسخ به نمایندگان استیضاح‌کننده، ایشان نتوانست نظر این نمایندگان را عوض کند و ۱۷ امضاکننده طرح استیضاح از پاسخ‌های وی اقناع نشدند.

از هفته‌ها پیش زمزمه‌هایی راجع به استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در بین نمایندگان مطرح شده بود ولی تحرک منتقدین در این رابطه از شدت و حدت لازم برخوردار نبود تا اینکه در همان ایام سقوط هواپیمای ATR معادلات را به هم زد و مخالفان وی را وادار به طرح استیضاح ایشان کرد. پس از رایزنی‌های مختلف بالاخره دیروز -یکشنبه- وزیر راه و شهرسازی به کمیسیون عمران رفت تا جوابگوی منتقدین خود باشد.

محمدرضا رضایی‌کوچی، رییس کمیسیون عمران درباره جلسه دیروز کمیسیون که با حضور امضاکنندگان طرح استیضاح و عباس آخوندی برگزار شد گفت: ۱۷ نماینده پس از سقوط هواپیمای ATR درخواست استیضاح آقای آخوندی، وزیر راه و شهرسازی را داشتند. قبل از سقوط هواپیما هم بحث استیضاح ایشان مطرح بود اما خیلی جدی نبود. پس از سقوط هواپیمای تهران - یاسوج قضیه استیضاح خیلی جدی‌تر شد و ۱۷ نماینده درخواست خود را به هیات رییسه مجلس تقدیم کردند و هیات رییسه هم طی نامه‌ای، موضوع را به کمیسیون عمران ارجاع کرد.

وی افزود: استیضاح‌کنندگان وزیر ۵ محور را در نامه خود ذکر کرده بودند از جمله اینکه آقای آخوندی نسبت به کار در وزارتخانه بی‌انگیزه شده است و در هنگام حوادث و سوانح توانایی مدیریت لازم را ندارد و اینکه برنامه‌هایی را که ایشان برای گرفتن رای اعتماد به مجلس دادند را نتوانستند عملیاتی کنند و جوابگویی ایشان به نمایندگان و حضورشان در کمیسیون و فراکسیون‌ها کم بوده است.

نماینده جهرم افزود: ما دیروز -یکشنبه- طبق آیین نامه از آقای آخوندی برای حضور در کمیسیون عمران دعوت کردیم. به هر حال کمیسیون وظیفه دارد یک فضایی را ایجاد کند که این موضوعات در جلسه مطرح شود تا آقای وزیر به سوالات و ابهامات نمایندگان جواب دهند. در این مرحله کمیسیون، موضوعی را به رای نمی‌گذارد و فقط یک بستری را فراهم می‌کند تا وزیر بتواند نمایندگانی که طرح استیضاح را امضا کردند را قانع کند و یا اینکه تعداد آن‌ها به زیر ۱۰ نفر برساند.

وی ادامه داد: در پایان جلسه دیروز نمایندگانی که طرح استیضاح را امضا کرده بودند نامه‌ای را به من دادند و در آن نامه گفتند که ما از پاسخ‌های آقای آخوندی قانع نشدیم و تقاضا داشتند که این موضوع به هیات رییسه و سپس صحن مجلس برود. ما هم وظیفه داریم طبق آیین‌نامه گزارش را آماده و تقدیم هیات رییسه مجلس کنیم.

رضایی درباره اینکه این امکان وجود دارد که فردا سه‌شنبه گزارش در اختیار هیات رییسه مجلس قرار گیرد؟ گفت: نمی‌توانم روز دقیق را بگویم چون گزارش باید آماده شود ولی امکان دارد که سه‌شنبه گزارش آماده شود و حتی ممکن است در این مدت نمایندگان قانع شوند و گزارشی در رابطه با استیضاح آقای آخوندی به هیات رییسه گزارش نشود.

زئیس کمیسیون عمران افزود: به هر حال آقای وزیر و مدیران ارشد ایشان می‌توانند گفت‌وگوهای خود را با استیضاح‌کنندگان ادامه دهند بلکه این افراد در این مدت قانع شوند. اگر گزارش طرح استیضاح آقای آخوندی آماده شود و به هیات رییسه داده شود آن‌ها هم باید در اولین جلسه مجلس آن را اعلام وصول کنند و سپس ۱۰ روز به وزیر مربوطه زمان می‌دهند که ایشان روز استیضاح را انتخاب کند و در روز مقرر در صحن به دفاع از عملکرد خود بپردازند. اگر فردا -سه‌شنبه-، گزارش به هیات رییسه داده شود و مشکل خاصی پیش نیاید روز چهارشنبه استیضاح اعلام وصول می‌شود.

رضایی در پاسخ به اینکه فضای عمومی مجلس را برای وزیر راه و شهرسازی چطور ارزیابی می‌کنید؟ افزود: فضا خیلی قابل پیش‌بینی نیست و این به توانمندی وزیر بستگی دارد که چطور در صحن از خود به دفاع بپردازد. به هر حال جواب‌های وزیر به ابهامات نمایندگان تاثیر زیادی در رای نمایندگان خواهد داشت. گاهی دیده شده که وزیری قبل از دفاع از عملکرد و برنامه خود از شرایط خوبی برخوردار نبوده اما با صحبت‌هایی که مطرح کرده توانسته فضا را عوض کند.

وی درباره اینکه برخی معتقدند استیضاح مجدد آقای آخوندی با استیضاح گذشته‌اش متفاوت است و شرایط برای ایشان سخت به نظر می‌آید گفت: به نظرم همه چیز به روز استیضاح بستگی دارد. نقش وزیر در آن روز بسیار کلیدی است و مهم است که ایشان چطور می‌خواهد در آن روز از خود دفاع کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بی انگیزگی ناشی از شكم سیری و بی دردی

    • بدون نام

      آخوندی اگر استیضاح شود چی رو از دست میده؟ با ثروت انبوه ومولدیه که ذخیره کرده بی دغدغه و راحت خودش و چندین نسل بعدش هم زندگی میکنند ، یکی از دلایل بی انگیزه بودن در کارش همینه و ایزن همه وزرا و دست اندرکاران حکومت به این خوشبختی مبتلایند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج