۶۸۶۲۹۰
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

کولایی: ما استمرارطلب هستیم

یک استاد دانشگاه گفت: ما اصلاح طلبان باید پاسخگوی عملکرد همه دوستان اصلاح‌طلبمان که در سمت‌هایی هستند باشیم. اگر نباشیم مردم از ما عبور می‌کنند. اگر از پای صندوق‌های رای خواست مردم محقق نشود راه‌های دیگری پیش پای آنان باز می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: یک استاد دانشگاه گفت: ما اصلاح‌طلبان باید پاسخگوی عملکرد همه دوستان اصلاح‌طلبمان که در سمت‌هایی هستند باشیم. اگر نباشیم مردم از ما عبور می‌کنند. اگر از پای صندوق‌های رای خواست مردم محقق نشود راه‌های دیگری پیش پای آنان باز می‌شود.

الهه کولایی در همایش چشم‌انداز اصلاح‌طلبی که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شده بود، با بیان اینکه «به لحاظ تاریخی و جغرافیایی باید ببینیم کجا هستیم و چه سرنوشتی داشته‌ایم»، اظهار کرد: هیچ کشوری از اتفاقات پیرامونی‌اش جدا نیست. ما در جهان جهانی‌شده زندگی می‌کنیم. دولت‌ها همچنان قدرت اصلی هستند اما در واقع مرزها کم‌رنگ شده‌اند.

وی در مقابل کسانی که خواهان تغییر سیاست هستند، گفت: می‌خواهم بپرسم گزینه‌های ما برای تغییر چیست و چه ابزارهایی برای آن داریم؟ رضا خان سال‌ها حضور داشت. ۳۵ سال ملی شدن نفت به طول انجامید. انتظار ما چه بود؟ تصویر و ایده‌آلی که ما از انقلاب اسلامی داشتیم ما را متوجه می‌کند که باید به جنبه‌های مختلف تاریخمان و نظام جهانی امروز توجه کنیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه «به تعبیری ما یکی از بین‌المللی‌ترین کشورها هستیم» گفت: ما کشوری هستیم مانند همه کشورهایی که سطح توسعه ما را دارند. مردم در مسیر گذار به دنبال تعیین حق سرنوشت خود هستند. بنابراین یک نظام سیاسی در کشور ما با ماهیت انقلابی شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مفهوم انقلاب در نظام سیاسی معنا پیدا می‌کند و منظورش تغییر در حوزه‌های فرهنگی نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جریان اصلاحات در کشور ما با رای مردم تحقق پیدا می‌کند اما اصلاح‌طلبان از درون نظام بیرون آمده‌اند. مردم هم همیشه دنبال تحقق حقوق خود هستند. مبنای مشروعیت نظام‌های سیاسی مردم هستند؛ نهاد دموکراتیک جایی است که مردم در آن رای می‌دهند.

کولایی با اشاره به تغیرات جامعه شوروی در مقابل ایستایی نظام سیاسی این کشور تصریح کرد: ما یک جامعه بشری هستیم مثل همه جوامع بشری در حال توسعه. به نظر من فرایند تغییر شوروی به ما شبیه است. اصلاحات بالاخره در این جامعه ایجاد می‌شود اما تغییرات را انکار می‌کند و به نظرش همه موافقش هستند و سیاست حاکم را قبول دارند.

وی گفت: نظام‌های سیاسی موفق قبل از اینکه جامعه به مشکلی بر بخورد خودش را ترمیم می‌کند. چرا شوروی به فروپاشی رسید؟ چون اصلاحاتش دیر اتفاق افتاد. مردم فکر می‌کردند هر مشکلی که هست زیر سر کمونیست‌های فاسد است اما وقتی رفت چه شد؟ مافیا بر سر کار آمد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: باید بیینیم دیگران چگونه این راه‌ها را طی کردند. انقلاب‌های رنگی چه شد؟ انقلاب‌های عربی چه شد؟ ما ملل در حال توسعه که آرزوی دموکراسی داریم باید گزینه‌هایمان را بشناسیم. چند نفر از ما الگوهای اصلاحات را بررسی کردیم که حالا اصلاحات را هدایت می‌کنیم؟

وی اظهار کرد: سال‌هاست از دانشجویانم می‌پرسم چند نفر از مردم سوریه و دمشق می‌دانستند که چه اتفاقی قرار است برای این کشور بیفتد؟ خانم کلینتون گفتند باید مردم سوریه پاک می‌شدند تا امنیت اسرائیل حفظ شود.

وی همچنین گفت: آیا در منطقه‌ای که زندگی می‌کنیم طالبان نیست؟ بوش می‌گفت برداشتن طالبان یعنی دموکراسی، آیا چنین شد؟ با انشا نمی‌شود شرایط را درست کرد. به این سادگی هویت ملی شکل نمی‌گیرد. سال‌ها زمان می‌برد تا «ما» شویم.

کولایی در ادامه این نشست تصریح کرد: ما استمرارطلب هستیم چون نتیجه اضمحلال را دیده‌ایم. حوادث خیابان پاسداران نماد مقاومت درویشان بود. نماد مقاومت حاشیه‌نشینان و فقرا را هم می‌توان پیش‌بینی کرد. استمرارطلبی جمود و سکوت نیست.

وی یادآور شد: ما باید پاسخگوی عملکرد همه دوستان اصلاح‌طلبمان که در سمت‌هایی هستند باشیم که اگر نباشیم مردم از ما عبور می‌کنند. اگر از پای صندوق‌های رای خواست مردم محقق نشود راه‌های دیگری پیش پای مردم باز است.

کولایی گفت: مردم شعار نمی‌خواهند، مبارزه با تبعیض و فساد می‌خواهند. این کاری است که گرجستان انجام داد. در گرجستان ۵ میلیونی ۱۰۰۰ نفر از افراد فاسد کنار گذاشته شدند.

وی در پایان گفت: اگر ما اصلاح‌طلبان که با شورای عالی سیاستگذاری رای مردم را به دست آوردیم نسبت به شفافیت بی‌توجه باشیم و اگر مردم پاسخ عملی و مبارزه با رانت و تبعیض را در عمل نبینند نمی‌گویم دیگر پای صندوق رای نمی‌آیند اما آمدنشان خیلی دشوار خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه خاتمی خوب بود نه احمدی نژاد و نه روحانی.هیچ کدوم خوب نیستند.ولی اصلاح طلبان باید بدانند که اگر عملکرد خاتمی خوب بود احمدی نژادی وجود نداشت.پس دست از تهمت زدن بردارید و پاسخ گوی کارهای خودتان باشید.و همه جناح های سیاسی هم به یاد داشته باشند که اگر خوب کار کنید نیاز زیادی به تبلیغات ندارید و مردم خودشان به شما رای می دهند.

    • مهسا محمدی

      دلت خوشه ها مردم خیلی وقت ک از شما عبور کردن اصلاح طلبان دروغگو همتون سروته ی کرباسین

    • بدون نام

      خانم تازه به این نتیجه رسیدی دشوار میشه ماکه رای بدبم چند روز بعد همه چی یادتون میره ... اگر خبرمملکت داشتین الان این نبود وصعمون فساد وغیره جای خودش اصلا هیچ کی خبر نداره که یک نانوا ازدولتی رفته ازاد شده حرف زیاد

    • بدون نام

      برای ابادانی ایران وایرانی استمرار طلبی / کشور قوی واباد=مدیران کاردان و کارکن میخواهد نه مدیران تنبل و مردم آزار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج