۶۸۶۳۰۰
۹ نظر
۵۰۱۲
۹ نظر
۵۰۱۲
پ

صالحی: وارد کردن پوشاک، شایسته ما نیست

وزیر ارشاد گفت: مد و لباس از لحاظ هویتی و اقتصاد ملی و مقاومتی قابل اهمیت و توجه است و برای کشور ما شایسته نیست که پوشاک خود را از خارج وارد کند.

خبرگزاری ایلنا: سیدعباس صالحی عصر امروز در آیین پایانی هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با بیان این مطلب افزود: مد و لباس علاوه بر اینکه از لحاظ پوششی و زیبایی شناختی مورد توجه است با مساله هویتی جامعه نیز در ارتباط است.

وی گفت: در بین اجزای هویتی جوامع، اجزای بصری بیش از همه در هویت یابی و هویت سازی موثر هستند و در میان اجزای بصری هویتی، معماری و لباس دو عنصر اصلی نمایه های هویتی جامعه محسوب می شوند.

صالحی تصریح کرد: اگر لباس و مد را با نگاه هویتی شناسایی کنیم و هنر و معماری و لباس یک شهر را ببینیم می توان به هویت آن شهر پی برد و بر این اساس متوجه شد که آیا این شهر دارای اجزای هویتی پایدار و متحد است یا خیر.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لباس هر جامعه از جمله ایران با این نگاه قابل تشخیص است که چه مقدار با تاریخ، هنر و زیبایی شناختی ایرانی تناسب دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: لباس از این جهت نیز دارای اهمیت است که با اقتصاد یک کشور پیوست قابل توجهی دارد. جامعه ای که غذا و پوشاک خود را از بیرون وارد کند وابسته است.

صالحی ادامه داد: برای کشور ما شایسته نیست که نیازهای پوششی خود را از خارج از کشور وارد کنیم.

وی در عین حال تصریح کرد: مد و لباس با نگاه هویتی و اقتصاد ملی و مقاومتی قابل توجه است و بر این اساس به مدها به هنجار گرا و هنجار ستیز تقسیم می شود.

عضو کابینه دوازدهم گفت: مد هنجارگرا به تنوع می اندیشد اما هنجارهای اجتماعی را درنمی شکند. این نوع مد در مرزهای انعطاف، عرف، قانون و شرع عمل می کند که مقبول و ملزم زندگی بشری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مد و لباس با هویت ما ارتباط دارد. هویت ایرانی اسلامی باید طوری باشد که در مدگرایی و لباس ما معنا و مفهوم خود را پیدا کند. این هویت به معنای دربرگیری دامنه جغرافیایی پروسعت و منبسط است که دارای مرز است و در آن تاریخ، رسوم، قومیت، رنگ و طرح با هویت می گنجد نه شلخته و به هم ریخته.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر عنصر خلاقیت در حوزه مد و لباس اظهار کرد: مد و لباس دو عنصر انسانی اند نه سخت افزاری. بنابراین هر مقدار خلاقانه تر باشند موثر تر و نافذ تر خواهند بود.

وی تصریح کرد: باید به ایده ها و مفاهیم خلاقانه در این بخش توجه کرد. برگزاری جشنواره هایی مانند مد و لباس نیز می تواند به کشف مفاهیم و ابتکارات نوگرایانه در این حوزه کمک کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: دولت ها نمی توانند اینگونه اتفاقات را سامان بدهند. جریان مد و لباس دو جریان اجتماعی هستند. وظیفه دولت ها در این میان تسهیل گری و مانع زدایی است. بنابراین مسیر مد و لباس باید در فضای اجتماعی در جریانخ باشد.

صالحی در پایان تاکید کرد: حرکت مد و لباس در فضای اجتماعی زمانی شتاب می گیرد که در پشت آینه های شفاف قرار بگیرد و به دور از شائبه ها باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وارد کردن کارگرخارجی افغانی و شایسته مانیست بی غیرتا

    • بدون نام

      کجای کاری کود انسانی وارد میکنند. .....

    • میرسالاری سید رضا

      سلام

      شماها دسته بیل،خودکار و ...وارد کردید حالا از وارد کردن پوشاک دلخوری داداش

      چ جالب

    • بدون نام

      میگین وارادات پوشاک شایسته ما نیست چرا جلوشو نمیگیرن دلار ها را خود شما میدین بخشنامه کنید بابت پوشاک وچادر نماز وسجاده وسنگ قبر و...........نه دلار میدیم ونه حق وارد کردن داره وازگمرک ترخیص نمیکنید ببینیم کی جرات داره اینکارهارا انجام بده یا زورتان نمیرسه یا پشت پرده چیز دیگریه.شایسته نیست شد کشورداری

    • بدون نام

      ای افا چه پوشاک چه چیزای دیگه‌منم میگم چراباید وارد بشه من که میکنم اگر صادرات وواردات نباشه دولت درامدداره خب تعطیل کنید

    • بدون نام

      وارد کردن مدفوع ترکیه ای شایسته ی ماست

    • بدون نام

      مدیران دانا وکاردان وتوانا==تولید ملی با کیفیت جهانی نتیجه_افتخار ملی

    • بدون نام

      ما حاضریم لخت بمانیم، ولی لباس خارجی نپوشیم. ولی متاسفانه این اجازه را نمیدهند

    • میثم

      آنچه شایسته مردم و کشور است اجرای حکم و دستورات خداوند است.
      که میتوانیم با اجرای آن بهترین باشیم در دنیا .
      که باعث رضایت مردم و خشنودی خداوند است ..... که متأسفانه ......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج