جاباما
۶۸۶۳۲۴
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

جوادی آملی: حرف ما در برجام، ریشه در آموزه‌های انبیا دارد

رئیس سازمان سینمایی کشور و جمعی از مسئولان بنیاد سینمایی فارابی به همراه دست‌اندرکاران قسمت دوم و سوم فیلم سینمایی ملک سلیمان با آیت‌الله جوادی آملی دیدار و گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان سینمایی کشور و جمعی از مسئولان بنیاد سینمایی فارابی به همراه دست‌اندرکاران قسمت دوم و سوم فیلم سینمایی ملک سلیمان با آیت‌الله جوادی آملی دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار اظهار کرد: سینمای غرب تنها انتقال حس به حسی دیگر را دنبال می‌کند که پیامی ندارد اما شما سیر صعودی می‌کنید، بالا می‌روید، می‌بینید که بالا چه خبر است! بعد آرام آرام پایین می‌آیید، آن معقول را به محسوس تبدیل می‌کنید تا به دیگران بگویید که بالا چه خبر است.

وی ادامه داد: مراحل تحصیل در مدارس و حوزه‌ها و دانشگاه‌ها برای هر مقطع سنی متفاوت است اما شما سینماگران می‌خواهید همه اقشار و سنین را در یک سالن جمع کنید و به آنها پیامی را منتقل کنید. این کار بسیار دشواری است چرا که شخصی که در سطح بالاتر است مطلب علمی می‌خواهد و دیگری به دنبال محسوسات به سالن سینما آمده است. راضی نگه داشتن همه، دشواری کار شماست اما با لطف الهی خداوند راه را به شما نشان خواهد داد.

آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: راه راضی نگه داشتن همه اقشار، استفاده از زبان مشترک همه یعنی زبان فطرت است. همه از بوی خوش عطر، گل و عسل لذت می‌برند و اگر بتوانید با زبان دل و فطرت سخن بگویید همه اقشار را روشن می‌کنید و راه کشف آن توکل به ذات اقدس اله است.

وی با اشاره به داستان حضرت سلیمان (ع) تصریح کرد: تلاش ما این است که نگذاریم انسان به سمت حیوان‌شدن برود در حالی که حضرت سلیمان حیوان را به مقام انسانیت رساند. هدهد که یک پرنده‌ است را به جایی رساند که این مرغ وقتی مردم سبأ را دید برهان اقامه کرد که چرا قمرآفرین و شمس‌آفرین را نمی‌پرستید: «أَلَّا یَسْجُدُوا لِلَّهِ الَّذِی یُخْرِجُ الْخَبْءَ فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَیَعْلَمُ مَا تُخْفُونَ وَمَا تُعْلِنُونَ».

آیت‌الله جوادی آملی افزود: قرآن کریم در خصوص حضرت سلیمان (ع) فرمود معدن مس را مانند چشمه برای او روان ساختیم اما او از این قدرت برای ساخت سلاح کشتار استفاده نکرد بلکه از قدرت خود در راه دفاع و خدمت به مردم جامعه بهره گرفت. این را سینما می‌تواند نشان بدهد که می‌توان به جای کشتار مردم، آنها را حفظ کرد.

این استاد حوزه تاکید کرد: همه امکانات در اختیار سلیمان (ع) و داوود (ع) بود اما با آن شمشیر و سلاح کشتار نساختند بلکه از آن وسیله دفاع و رفاه زندگی تهیه کردند. اینکه ما در برجام می‌گوییم قصد تولید سلاح کشتار جمعی نداریم ریشه در این آموزه‌ها دارد.

وی ادامه داد: انسان‌پروری، ساده‌زیستی و استفاده صلح‌آمیز از قدرت در جهت حفظ مردم، درس‌هایی است که از داستان حضرت سلیمان (ع) گرفته می‌شود و باید بر آنها تاکید گردد. اینها باید در سینما عرضه شود که جهان با کشتن و خون ریزی و حیوانیت مدرن اداره نمی شود بلکه جهان با عدل و محبت اداره می شود، اینها پیام داستان حضرت سلیمان است، که سینما می تواند و این ظرفیت را دارد که این مفاهیم را عرضه کند.

در ابتدای این دیدار، مهندس حیدریان رئیس سازمان سینمایی به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اهداف سازمان سینمایی در سال آینده پرداخت و گفت: هدف ما حمایت از ارائه محتواهای بهتر و مطلوب‌تر به دور از روزمرگی و بازاری‌شدن است تا با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز جهان بتوانیم عالم معنا و عقل را به منصه ظهور برسانیم.

همچنین شهریار بحرانی کارگردان فیلم سینمایی ملک سلیمان اظهار کرد: عرصه تصویر عرصه‌ای سخت و پرخطر است که هم معرفت و هم اطلاعات زیادی را بخصوص در داستان‌های قرآنی و مفاهیم دینی می‌طلبد.

وی افزود: داستان دعوت حضرت سلیمان (ع) از ملکه سبأ، بسیار شبیه نامه حضرت امام (ره) به گورباچف و دعوت وی به حق است که دعوتی خدایی بود و در عرصه دیپلماسی اتفاق افتاد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر یو اس آ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر عالم بزرگوار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج