جاباما
۶۸۶۴۷۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ساده‌سازی و تسهیل اینترنت اشیاء برای همه

مایکروسافت بر این باور است که به کارگیری اینترنت اشیاء در کشورهای جهان باید تسهیل شده و برای استفاده عموم مردم امکان‌پذیر شود.

خبرگزاری ایسنا: مایکروسافت بر این باور است که به کارگیری اینترنت اشیاء در کشورهای جهان باید تسهیل شده و برای استفاده عموم مردم امکان‌پذیر شود.

به گزارش وب سایت phonearena، اینترنت اشیاء (IoT) به معنی یک شبکه جهانی از اشیاء مرتبط و متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردشده‌ای با یکدیگر در ارتباطند.

این سیستم جدید کنترل از راه دور و کنترل هوشمند اشیاء و دستگاه‌ها، امروزه در کشورهای توسعه‌یافته‌ای همچون کره جنوبی در سیستم‌های اداری و همچنین وسایل منزل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

راشمی میسرا - مدیر بخش هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در شرکت مایکروسافت - به تازگی در گفت‌وگویی عنوان کرده است که اینترنت اشیاء هنوز در بسیاری از کشورهای جهان مورد استقبال و استفاده قرار نگرفته است و کاربران در سطوح امروزی باید متحمل رنج و سختی‌های بسیاری شوند تا بتوانند از سرویس‌ها و خدمات هوشمند شهر خود بهره‌مند شوند.

وی معتقد است که باید اینترنت اشیاء ساده‌سازی و تسهیل شود تا همه کاربران بتوانند در هر کسب و کاری که لازم دارند، از آن استفاده کنند که این امر مسلتزم تلاش دولت‌ها و شهرداری‌هاست ولی به تحولات و پیشرفت‌های عظیمی در کشورها منجر خواهد شد.

او همچنین ادامه داد: اینترنت اشیاء و توسعه آن هنوز به نقطه مطلوب و قابل قبول خود نرسیده است و هم اکنون نیازی جدی حس می شود که به بالاترین سطح از هوش مصنوعی مبتنی بر خدمات ابری دست یابیم.

مایکروسافت اعتقاد دارد پیاده‌سازی و به‌ کارگیری اینترنت اشیاء باید ساده باشد و اتصال وسایل، انجام تنظیمات و استفاده از امکانات آن باید برای همه افراد امکان‌پذیر شود.

اینترنت اشیاء در وهله اول در استفاده از زمان موجب صرفه‌جویی می‌شود که به تبع آن در حوزه‌های مربوط به انرژی نیز صرفه‌جویی اتفاق می‌افتد. این فناوری می‌تواند در ساختمان‌ها و مجتمع‌های بزرگ برای استفاده درست و تنظیم مصرف انرژی، در کنترل سیستم‌های هوشمند، سلامت و بهداشت، ترافیک، کشاورزی، حمل و نقل و نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیرعامل مایکروسافت نیز درحین معرفی زیست‌بوم اینترنت اشیاء این شرکت در کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۱۸ بارسلون اظهار کرد: بر اساس برآوردهای برخی از پژوهش‌ها تا سال۲۰۲۰ میلادی، یعنی دو سال آینده، در هر ساعت بیش از یک میلیارد دستگاهی که به اینترنت اشیاء مجهز است، به شبکه اینترنت متصل خواهند شد. با اینکه این مساله به عنوان یک فرصت بزرگ خود را نمایان می‌کند اما با این حال چالش‌هایی نیز به همراه دارد. بنابراین ما به یک اکوسیستم بسیارگسترده نیازمند خواهیم بود.

اندرس اسکریبانو - مدیرتجاری اینترنت اشیا مایکروسافت - ضمن اشاره به صحبت‌های قبلی مسئولان و مقامات مایکروسافت، تاکید کرد: ظرفیت اینترنت اشیاء در جهان تا بی‌نهایت می‌رود اما نکته حائز اهمیت آن است که باید گام به گام پیش روی کند. اتصال، گردآوری داده، پردازش و تجزیه و تحلیل و آنالیز، که آخرین قدم آن اهمیت ویژه‌ای بخصوص برای کسب و کارهای اینترنتی دارد.

وی خاطرنشان کرده است که روند طراحی و اجرای شهرهای هوشمند و اتصال دستگاه‌ها و خدمات به اینترنت اشیاء در تمامی کشورها باید دارای تائیدیه های جهانی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج