جاباما
۶۸۶۵۳۱
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

هوشمندترین شهر‌های جهان کدامند؟

به تازگی فهرستی از هوشمندترین شهرهای جهان در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی منتشر شده که نشان می‌دهد چه کشورهایی در راستای هوشمندسازی خدمات خود زودتر و بهتر قدم برداشته‌اند.

خبرگزاری ایسنا: به تازگی فهرستی از هوشمندترین شهرهای جهان در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی منتشر شده که نشان می‌دهد چه کشورهایی در راستای هوشمندسازی خدمات خود زودتر و بهتر قدم برداشته‌اند.

به گزارش وب سایت بیزینس اینسایدر، بر اساس تازه‌ترین آمارها از سوی موسسه Smart Cities Index، فهرستی از ۲۵ شهر هوشمند جهان منتشر شده است که در آن شاخص‌های ساختمان هوشمند، جمع‌آوری هوشمند زباله، حفظ محیط زیست، دیجیتالی شدن تمامی امور دولت و کارهای اداری، دسترسی کامل، راحت و همگانی به اینترنت ۴G LTE، فراوانی دسترسی به هات اسپات اینترنت وای فای، استفاده همه گیر از گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی، استانداردهای زندگی، چگونگی توسعه فرآیند هوشمند شدن شهرها، سرویس به اشتراک گذاری خودرو و تاکسی آنلاین، هوشمند کردن سیستم ترافیک، برنامه‌ریزی شهری، آموزش، مشارکت شهروندان، اکوسیستم اقتصادی، پارکینگ هوشمند، انرژی پاک، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برقی و الکتریکی، سرعت بالای اینترنت و حمل و نقل عمومی هوشمند در این رتبه‌بندی در نظر گرفته و محاسبه شده است.

امروزه غول‌های تکنولوژی و اپراتورهای بزرگ همچون نوکیا، هواوی، ورایزن و سیسکو مدیریت و راهبری شهرهای هوشمند را هدف اصلی خود قرار داده‌اند، به گونه‌ای که موسسه IDC برآورد کرده است این پیشگامان تا سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۱۳۵ میلیارد دلار در زمینه ساخت شهرهای هوشمند در جهان هزینه کنند.

اینترنت اشیاء و شهر هوشمند دو واژه‌ای است که از این پس بیشتر به گوشتان خواهد خورد چراکه امروزه شرکت‌های فعال در زمینه علم و تکنولوژی با همکاری اپراتورهای مخابراتی با همکاری‌های خود می‌خواهند رویای شهر هوشمندی را که تمامی اشیاء و وسایل آن به اینترنت مجهزند و کارها با سرعت بسیاری قابل انجام خواهد بود، محقق کنند.

اینترنت اشیاء ( IoT ) به معنی یک شبکه جهانی از اشیاء مرتبط و متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردشده‌ای با یکدیگر در ارتباط هستند. این سیستم جدید کنترل از راه دور و کنترل هوشمند اشیاء و دستگاه‌ها امروزه در کشورهای توسعه‌یافته‌ای همچون کره جنوبی در سیستم‌های اداری و همچنین وسایل منزل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اینترنت اشیاء در وهله اول در استفاده از زمان موجب صرفه‌جویی می‌شود که به تبع آن در حوزه‌های مربوط به انرژی نیز صرفه‌جویی اتفاق می‌افتد. این فناوری می‌تواند در ساختمان‌ها و مجتمع‌های بزرگ برای استفاده درست و تنظیم مصرف انرژی، در کنترل سیستم‌های هوشمند، سلامت و بهداشت، ترافیک، کشاورزی، حمل و نقل و نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

در زیر اسامی برخی از این شهرهای هوشمند و برتر و تصاویر آن‌ها منتشر شده است:

۱. کوپنهاگ، دانمارک

۲. سنگاپو ، سنگاپور

۳. استکهلم، سوئد

۴. زوریخ،سوئیس

۵. بوستون، ایالات متحده آمریکا

۶. توکیو،ژاپن

۷. سانفرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا

۸. آمستردام، هلند

۹. ژنو، سوئیس

۱۰. ملبورن، استرالیا

۱۱. ونکوور، کانادا

۱۲. سیدنی، استرالیا

۱۳. برلین، آلمان

۱۴. هامبورگ، آلمان

۱۵. گوتنبرگ، سوئد

۱۶. مونترال، کانادا

۱۷. لندن، انگلستان

۱۸. تل آویو، فلسطین اشتغالی

۱۹. تورنتو، کانادا

۲۰. پاریس، فرانسه

۲۱. سئول، کره جنوبی

۲۲. لوکزامبورگ، لوکزامبورگ

۲۳. هلسینکی، فنلاند

۲۴. نیویورک، ایالات متحده آمریکا

۲۵. مونیخ، آلمان

از این فهرست به وضوح می‌توان دریافت که برخی کشورها سهم بیشتری از فهرست ۱۰۰ شهر برتر هوشمند جهان دارند. سهم کشورهای جهان در بین ۱۰۰ شهر هوشمند جهان به این شرح است: آلمان، ۱۰ شهر، آمریکا، ۷ شهر، کانادا، ۴ شهر،‌ سوئد، ۴ شهر، نروژ، ۴ شهر، ایتالیا، ۴ شهر، استرالیا، ۴ شهر، انگلستان، ۳ شهر،‌ فنلاند، ۳ شهر، فرانسه، ۳ شهر، چین، ۳ شهر و مکزیک، ۳ شهر

اما همانطور که دیده می‌شود در فهرست ۲۵ شهر هوشمند جهان، هیچ نامی از کشورهای خاورمیانه و آفریقایی به چشم نمی‌خورد اما در فهرست ۱۰۰ شهر هوشمند جهان، تعداد محدودی از کشورهای خاورمیانه حضور دارند که در سال‌های اخیر با تلاش‌های بسیاری در زمینه حفظ و ارتقای شاخص‌های خود در فهرست ۲۵ شهر هوشمند دنیا خود را گنجانده‌اند. سهم کشورهای خاورمیانه در بین ۱۰۰ شهر هوشمند جهان به این شرح است: امارات متحده عربی، ۲ شهر،‌ بحرین، ۱ شهر، قطر، ۱ شهر و عربستان ، ۱ شهر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس ماچی

    • طوفان

      تل اویو جز شهرهای هوشمنده اون وقت ما نیستیم هی ایران و ایرانی به چه روزی افتادی

    • بدون نام

      فقط ادعامون گوش دنیا رو کر رده... خخخخخخخ

    • بدون نام

      ما تو مدیریت زباله های شهر بخصوص تفکیک سازی زباله ها عاجزیم یا یکی از بدترین ترافیک و آلوده ترین شهرها را داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج