۶۸۶۵۹۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

شرایط معافیت مشمولان غایب در بودجه سال آینده

نمایندگان مجلس شرایط معافیت مشمولان غایب در لایحه بودجه سال ۹۷ را مشخص کردند.

خبرگزاری ایلنا: نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ که از سوی شورای نگهبان به مجلس اعاده شده اصلاح بند (ب) تبصره‌ ۱۱ لایحه مذکور مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

بند (ب) تبصره ۱۱ لایحه بودجه سال ۹۷ به شرح زیر اصلاح شد: به دولت اجازه داده می‌شود کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت‌سال غیبت دارند را با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به‌صورت نقد و اقساطی که تا پایان سال ۱۳۹۷ تسویه می‌شود، معاف کند.

تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف ۱۵۰۱۲۸ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود و تا سقف سیزده هزار و پانصد میلیارد (۱۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال از طریق ردیف‌های امور دفاعی مربوط در جدول شماره (۷) این قانون مطابق موافقتنامه متبادله با سازمان بـرنامه و بودجه کشور اختصاص می‌یابد.

میزان جریمه مشمولان غائب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه بر اساس مدرک تحصیلی، طبق آنچه در قانون بودچه امسال اجرایی شد از این قرار است؛ مشمولان زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، کاردانی ۲۰ میلیون تومان، کارشناسی ۲۵ میلیون تومان، کارشناسی ارشد ۳۰ میلیون تومان، ‌دکترای عمومی علوم پزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکترای تخصصی غیرعلوم غیرپزشکی ۴۰ میلیون تومان و دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی و بالاتر تا ۵۰ میلیون تومان باید برای خرید جریمه بپردازند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دربه در غایب

      نا عادلانه ترین طرح ممکن ، این نظام همیشه حامی قشر مرفه و پولدار بوده و در این مورد نیز همین را اثبات کرده است. اینها میخوان از پولدار پول در بیارن اصالا براشون مهم نیست کسانی که ندارن و زندگی شون در آستانه فروپاشیه بخاطر نذار ی و نداشتن یک کار مناسب بخاطر این کارت کوفتی. کجای این خدمت مقدسه که نه حقوق سرباز متاهلش کافی و عادلانه است نه معافیتهای باب طبع آقا زاده های وقت و بی وقتش. خدا یا داریم می میریم از این همه عدل و رافت اسلامی... یه مجرم مواد فروشم با سنگین ترین جرم نهایت با 7 یا هشت سال حبس آزاد میشه ولی یه بدبختی که به هزار دلیل مالی ، نداشتن ثبات روحی و غیره نمیتونه سربازی شو تکمیل کنه باید بیشتر از 20 سال عذاب نداشتن کارت پایان خدمت و نداشتن یک کاری را بکشه که با اون بتونه شکم زن و بچه ش را سیر کنه. تازه مرحمت مسئولان مومن خداپرست بازم شامل حالشون میشه و تحریم های جدی تری براشون اعمال میشه. خدا خودش کاری کنه وگرنه امیدی به عدل این مسلمان نماها نیست...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج