جاباما
۶۸۶۶۹۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

انتقاد از رفتار انتظامی - امنیتی درباره مسایل زنان

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران بز لزوم نگاه و رویکرد جدید به زنان در سطح شهر تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران بز لزوم نگاه و رویکرد جدید به زنان در سطح شهر تاکید کرد.

زهرا نژادبهرام صبح امروز در نطق پیش از دستور خود با اشاره به جایگاه زنان و ضرورت نگاهی دوباره به مسئولیت‌ها و ضرورت‌ها در این حوزه، گفت: زن در نگاه جریان اصلاح‌طلبی، انسانی توانمند و هوشمند است که با برادران خود همسان است، در نگاه اصلاح طلبی گام‌های رو به جلو برای زنان و مردان ربطی به جنسیت آنها ندارد، اما زنان به دلایل تاریخی، فرهنگی و ... از صحنه‌های اجتماع دور نگهداشته شدند و لازم است شرایط مناسب برای رفع این مسائل فراهم شود.

وی با بیان اینکه رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان یکی از مهمترین مولفه‌های گفتمان ساز جریان اصلاح طلبی است، گفت: در روزهای گذشته وقایعی به وقوع پیوست که لازم است بار دیگر به دنبال جستجوی راهکار با مردم از نگاه پذیرش انواع شکاف‌های موجود در جامعه به ویژه شکاف نسلی و شکاف جنسیتی و طبقاتی بود، برخورد با حجاب و رفتاری موسوم به دختران انقلاب از این دست است، سوالاتی که حادث شده و پاسخ‌هایی که در خور نبوده و حتی به صورت امنیتی درآمده است، برای جستجوری راهکارها لازم است با اتکا به رویکرد رهبری انقلاب به ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه روی بیاوریم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به حضور زنان در مسابقات ورزشی و ... گفت: همه این موارد، مصادیقی از طرح مسائلی تازه در حوزه اجتماع دارد، بدانیم که رفتار انتظامی و امنیتی را برای گفت‌وگو با زنان و همشهریان نباید به عنوان نخستین راه تجربه کرد.

نژادبهرام با بیان اینکه شهر برای زنان مناسب نیست، گفت: با افزایش کمی و کیفی حضور زنان در جامعه، پیگیری جدی برای افزایش ایمنی، امنیت و کاستن از تبعیض جنسیتی، رویکرد مدیریت شهری جدید است که باید به عنوان یک دغدغه اساسی در دستور کار قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج