جاباما
۶۸۶۶۹۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ادعای «العرب» در خصوص سفر لودریان به ایران

العرب در گزارشی ادعا كرد، دیپلماسی آمریکا از وزیر خارجه فرانسه خواست به ایران برای پذیرش تعدیل در توافق هسته ای فشار وارد کند.

انتخاب: العرب در گزارشی ادعا كرد، دیپلماسی آمریکا از وزیر خارجه فرانسه خواست به ایران برای پذیرش تعدیل در توافق هسته ای فشار وارد کند.

این رسانه عرب زبان نوشت: سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران در ضمن تلاش های پاریس جهت قانع کردن ایران در مورد آنچه "ضرورت در نظر داشتن خواسته های جامعه بین الملل " خوانده مي شود، قرار می گیرد.

به گفته منابع نزدیک به وزارت خارجه فرانسه، سفر لودریان به تهران با هدف انجام مذاکراتی در مورد برنامه های موشکی ایران و رفتار تهران در منطقه صورت گرفته است.

در سپتامبر گذشته، مکرون در حاشیه کنفرانس عمومی سازمان ملل اعلام کرده بود که توافق هسته ای با ایران، کافی نیست. وی همچنین در نوامبر گذشته در سفر به امارات نیز این موضع خود را تکرار کرده بود.

به گزارش رسانه های پاریس، هفته پیش یک دیپلمات آمریکایی به پایتخت فرانسه رفته تا به لودرین توصیه کند در سفر خود به تهران بر ایرانی ها برای احترام به معیارهای بین المللی مبارزه با سلاح های کشتار جمعی، مبارزه با تروریسم و حقوق بشر، فشار بیاورد.

با اینکه ایالات متحده یکی از دولتهای عضو توافق هسته ای امضا شده با ایران است، اما تحلیلگران بر این عقیده اند که کناره گیری واشنگتن از این توافق منجر به فروپاشی کامل آن می شود و پس از خروج آمریکا از توافق مذکور، حتی اگر باقی دولتها به آن پایبند بمانند، پابرجایی آن دشوار است.

لودریان در جریان سفر خود به مسکو در سه شنبه گذشته تاکید کرده بود که فرانسه مخالف سیاست هیمنه ایران در منطقه و برنامه های موشکی آن است. نتایج سفر لودریان به تهران سرنوشت سفر آینده ماکرون به ایران را نیز مشخص خواهد کرد.

به گفته منابع دیپلماتیک فرانسوی، این دولت غربی دغدغه های امنیتی ایرانی ها را کاملا درک می کند، اما طراحی موشک بالستیکی که برد آن به ۵هزار کیلومتر می رسد، هیچ ضرورتی ندارد، این پیشرفت بالستیکی ایران مطابق با ضرورتهای دفاعی نیست!

این منابع در ادامه می افزایند: فرانسوی ها عزمی جدی برای بهبود روابط و مذاکرات با با ایران دارند، اما دیپلماسی نظامی این کشور موجب عدم استقرار در منطقه می شود و در صورتی که برنامه های موشکی ایران ادامه یابد، تحریمهای بیشتری اعمال خواهد شد.

به عقیده تحلیلگران، این تحرک فرانسه، متکی بر موضع اروپاست که ما بین تمسک به توافق هسته ای با ایران و انتقاد از برنامه های موشکی و سیاستهای تهران در کشورهای منطقه، در نوسان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج