جاباما
۶۸۶۷۴۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چرا بودجه ۹۷ در مجمع هم رسیدگی می‌شود؟

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به دستور مقام معظم رهبری همزمان با بررسی بودجه جاری کشور در مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بودجه را بررسی می‌کند، تا اگر مغایرتی بود به شورای نگهبان اعلام کند.

ایسنا نوشت: یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به دستور مقام معظم رهبری همزمان با بررسی بودجه جاری کشور در مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بودجه را بررسی می‌کند، تا اگر مغایرتی بود به شورای نگهبان اعلام کند.

غلامرضا مصباحی مقدم در ارتباط با چرایی بررسی همزمان بودجه سال جاری کشور که توسط دولت به مجلس تقدیم شده، توسط هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: بر اساس ابلاغی که رهبر معظم انقلاب به شورای عالی نظارت در تنفیذ امر نظارت داشته‌اند، مقرر شده است که همزمان با رسیدگی بودجه، برنامه و سایر لوایح و طرح‌ها علاوه بر اینکه مجلس نظارت خود را دارد، مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نظارت خود را انجام دهد.

وی در توضیح این موضوع خاطرنشان کرد: اگر در مواردی در حین رسیدگی طرحی در مجلس نیاز به تذکر باشد تا براساس آن تذکرات طرح مذکور را اصلاح کنند، شورای عالی نظارت نظرات خود را براساس بررسی‌ها و گزارش‌هایی که به این شورا ارائه شده است، طرح می‌کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: این شورا آن‌چه را که در شورایعالی نظارت تصویب شده را به شورای نگهبان ارجاع می‌دهد و شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی ابلاغ می‌کند تا آن مواردی که باید، اصلاح شود؛ بنابراین براساس گفته شورای نگهبان مجلس هم آن موارد را اصلاح خواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: این دستور رهبری فقط به دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام مربوط نمی‌شود و پیش از این هم این بررسی همزمان صورت می‌گرفته است؛ اما علت این‌که این دفعه این بررسی همزمان، سریعتر انجام شده این است که دیگر مصوبات شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام لازم نیست در صحن علنی مجمع تصویب شود و فقط توسط خود این شورا به شورای نگهبان اعلام می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج