۶۸۶۸۹۷
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

واکنش ترامپ به آمادگی کره شمالی برای مذاکره

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که اعلام آمادگی پیونگ یانگ برای مذاکره با آمریکا بسیار مثبت است.

خبرگزاری فارس: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار با نخست وزیر سوئد در کاخ سفید با اشاره به مذاکرات مستقیم میان ۲ کره و کاهش تنشها میان این ۲ کشور به خبرنگاران گفت: پیشرفت‌هایی حاصل شده است، امیدوارم که به سمت مسیری مسالمت‌آمیز و بسیار زیبا حرکت کنیم.

وی افزود؛ این یک موضوع بزرگ برای جهان و یک مساله بسیار مهم برای کره شمالی می‌تواند باشد اما فعلا باید ببینیم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی با فاصله گرفتن از تهدیدات قبلی خود علیه پیونگ یانگ با ابراز خوشبینی بیان کرد که پیشرفتهای بیشتری ممکن است اتفاق بیفتد.

ترامپ تاکید کرد که ما در این زمینه پیشرفت کرده ایم و هیچ بحثی درباره آن وجود ندارد. وضعیت شبه جزیره کره نباید از این بدتر شود و امیدواریم پیشنهادات اخیر یک گشایش ایجاد کند.

مقامات کره جنوبی امروز بعد از دیدار هیات دیپلماتیک این کشور با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پیونگ یانگ از توافق دو کُره برای برگزاری نشستی با حضور سران دو کشور در اواخر ماه آینده میلادی (آوریل) خبر داد. به گفته مقامات دولت کره جنوبی، رهبری کره شمالی نسبت به آغاز گفت‌وگو با آمریکا به منظور عادی سازی روابط و مشورت ها برای خلع‌سازی اتمی شبه جزیره کره ابراز تمایل کرده است.

کره جنوبی همچنین از قول کره شمالی گفته که در صورت وجود تضمین‌های امنیتی و عدم تهدید به حمله نظامی، پیونگ یانگه به تسلیحات هسته‌ای نیاز ندارد.

ترامپ صبح روز سه شنبه نیز به اخبار مثبت درباره کره شمالی واکنش نشان داده بود.

وی در توئیتر خود نوشت؛ «پیشرفتی احتمالی در گفت‌و‌گو با کره شمالی در جریان است. برای اولین بار در سال‌های طولانی، یک تلاش جدی توسط همه طرف‌های مربوطه در حال انجام است. جهان در حال نظاره کردن و منتظر است. شاید امید کاذب باشد البته آمریکا برای حرکت به سمت هر یک از این دو مسیر(گفت‌و‌گو یا تقابل) آماده است».

ترامپ در نشست خبری با نخست وزیر سوئد به مساله مداخله روسیه در انتخابات آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: مسکو قطعا در انتخابات سال ۲۰۱۶ مداخله کرده است اما ما دیگر اجازه این کار را نخواهیم داد.

وی همچنین گفت که نگران مداخله مسکو در انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۱۸ نیست چرا که هرکاری لازم باشد را در این زمینه اتخاذ خواهیم کرد.

وی پیش از این باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا را به نادیده گرفتن تلاشهای روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۶ کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بفرمایید,اونم کم اورد

    • بدون نام

      خارج بشوی !! خارج نشوید !! فرقی برای مردم ندارد قبل از برجام وضع ملت بهتر بود!

    • رضا

      رهبر کره شمالی اگر به نتایج برجام ما و توجه کند هیچ گاه نباید با آمریکا مذاکره کنه مگر اینکه دوست داشته باشه که نابود بشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج