۶۸۶۹۲۹
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

عملکرد لژیونرهای ایرانی؛ ستاره‌های کم فروغ

حضور ۱۹ بازیکن مطرح ایرانی در تیم های اروپایی، آمریکا و قطر، موجب شده فوتبال ایران از نظر تعداد لژیونر، یکی از بهترین دوران خود را سپری کند.

روزنامه قانون: حضور ۱۹ بازیکن مطرح ایرانی در تیم های اروپایی، آمریکا و قطر، موجب شده فوتبال ایران از نظر تعداد لژیونر، یکی از بهترین دوران خود را سپری کند. پس از مدت­­­‌ها و با حضور کی­­روش در فوتبال ایران و علاقه شدید این مربی پرتغالی به بازیکنان شاغل در خارج از کشور روز به روز بر تعداد لژیونرهای فوتبال ایران افزوده می­‌شود و با افزایش تعداد مسافران اروپا یک بار دیگر مسیر ترانزیتی فوتبال برای استعدادهای ناب سرزمین پهناور ایران باز شده است. گرچه این مسیر به لیگ های معتبر و درجه اول قاره سبز منتهی نمی‌شود اما همین که در لیگ های درجه دو و سه نماینده های بسیار زیادی داریم،خود نشانه خوبی برای بازگشت به روزهای طلایی یکی دو دهه قبل است که تمام کشورهای آسیایی حسرت ستاره های لژیونر ایران را داشتند. در بین تمام لژیونرهای حال حاضر فوتبال ایران، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس با عملکرد چشم نواز خود در آلکمار هلند و استرشوند سوئد به شدت نام خود را بر سر زبان­‌ها انداخته‌­اند اما در این بین هستند بازیکنانی که یا دچار افت شدند یا هرگز نتوانستند به موفقیت چشمگیری دست یابند.

افت دو میلیون یورویی سردار آزمون

مهاجم جوان تیم ملی که سال گذشته با گلزنی به تیم های سرشناس بایرن مونیخ آلمان و اتلتیکو مادرید اسپانیا و نیز بازی مقابل منچستر یونایتد توانست اسم و رسمی برای خود در نقل و انتقالات اروپایی دست و پا کند، در تصمیمی عجیب و در حالی که همه اننظار ترانسفر شدن او به قلب اروپا را داشتند، از روستوف به تیم سابق خود یعنی روبین کازان بازگشت و پیشنهاد لاتزیو را نیز رد کرد تا یک فصل دیگر در روسیه بماند. حضور دوباره او در روبین کازان چیزی نبود که هوادارانش انتظار داشتند و به طور کامل برعکس فصل گذشته ظاهر شد؛ به طوری که در ۱۲ بازی، یک گل زده و طرفداران خود و تمیش را نگران کرده است. عملکرد نا امیدکننده در فصل پیش رو حتی منجر به افت دو میلیون یورویی قیمت او در سایت ترانسفر مارکت نیز شد.

رضا قوچان نژاد و 30 سالگی ناامید کننده

رضا قوچان نژاد مهاجم ۳۰ ساله تیم ملی ایران بعد از یک فصل فوق‌العاده در هیرنفین، در دومین فصل خود بسیار نا­­­ امیدکننده ظاهر شد و تنها دو گل و یک پاس گل را ثبت کرده که از مهاجمی با خصوصیات او دور از انتظار است.

سعید عزت اللهی، اسیر حواشی

عزت اللهی که از بازی اول ایران در جام جهانی به‌خاطر حرکت غیر ورزشی در بازی برابر کره محروم است نیز از لژیونرهای سر­شناس فوتبال ایران به‌شمار مي‌رود که در فصل منتهی به جام جهانی عملکرد خوبی نداشته است. ادامه نیمکت نشینی های عزت اللهی در روستوف، موجب انتقال قرضی او به آمکار شد. او در آمکار چندان موفق نبوده و در مقاطعی نيز درگیر مسائل حاشیه ای شد که انتقادات زیادی را به دنبال داشت. در حال حاضر آمکار در منطقه پلی آف لیگ پایین تر قرار دارد و سعید نیز در هشت بازی، یک گل برای تیمش به ثمر رسانده است.

علیرضا حقیقی و سرانجام نامعلوم

دروازه بان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ سال گذشته را با اخراج از تیم ماریتیمو پرتغال آغاز کرد، بدون تیم ماند و تیم ملی را نیز از دست داد اما در نقل و انتقالات زمستانی به اسکیلستونا سوئد پیوست که مصدومیت دوباره نیز مانع از بازی کردن او شد. حقیقی با سپری کردن دوران مصدومیت خود دوباره به دروازه بان اصلی تیمش تبدیل شد و در رده هشتمین دروازه بان برتر لیگ این کشور قرار گرفت و دوباره به تیم ملی دعوت شد. با این حال او نتوانست مانع از سقوط تیمش به دسته پایین‌تر شود. او درحال حاضر بازیکن آزاد است تا در نقل و انتقالات زمستانی تیم جدیدی را برای خود دست و پا کند.

رامین رضاییان، ستاره‌­ای که خاموش شده

مدافع راست سابق پرسپولیس در ابتدای فصل پس از کش‌وقوس­­­‌های فراوان بالاخره لژیونر شد اما فصل به کام او نبود و نتوانست به تیم خود برای فرار از انتهای جدول کمک کند. او در این فصل یک گل به ثمر رساند و یک بار نیز دروازه تیم خودی را باز کرد که منجر به باخت تیمش شد و در پی آن اکنون نیمکت نشین است. رامین با عملکرد خود، جایگاهش در ترکیب ثابت تیم ملی را نیز از دست داده است و از طرفی این روزها وریا غفوری رقیب جدی او در استقلال از همیشه خوش‌تر می­‌درخشد.

اشکان دژاگه، ابهام بزرگ ترکیب تیم ملی

کاپیتان تیم ملی، بعد از جدایی از العربی قطر در سال ۲۰۱۶، مدتی بدون تیم بود و در اوایل سال ۲۰۱۷ به ولفسبورگ تیم سابق خود بازگشت. او در بدو ورود به این تیم مصدوم شد و تا پایان فصل دقایق کوتاهی را به میدان رفت و در نهایت قراردادش تمدید نشد. دژاگه در نقل و انتقالات تابستانی هم پیشنهادی نداشت و ۶ ماه را به صورت شخصی تمرین کرد اما در این مدت بازیکن ثابت تیم ملی به شمار می‌­رفت­. در نهایت دژاگه به ناتینگهام فارست پیوست اما زمان با او یار نبود و در تمرینات این تیم دچار مصدومیت شد. کاپیتان تیم ملی تا آخر فروردین ۹۷ باید دوران نقاهت خود را طی کند و رسیدن او به جام جهانی از ابهامات بزرگ ترکیب تیم ملی ایران است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قوچان نژاد 6 گل زده برادر

    • بدون نام

      اشکان قدرخودش وندونست بامشاورهای غلط لیگ آلمان و انگلیس ول کرد رفت کشورهای عربی واین باعث افتش شد

    • بدون نام

      نادان گوچی 5 گل زده تا اینجای فصل

    • بدون نام

      رامین رضاییان گل به خودی نزده یه اشتباه کرده که منجر به گل شده و درضمن تیم ملی رو هم از دست نداده و هنوز تو لیست هست و معلومم نیست که نیمکت نشین بشه یا نه ولو اینکه اشکان دژاگه یه فصل تمام تیم نداشت اما تو ترکیب تیم ملی فیکس بود با وجود امید ابراهیمی و سروش رفیعی و محسن مسلمان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج