۶۸۶۹۴۰
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

ریاست درآمدزای خادم

ارایه گزارش مالی فدراسیون کشتی در روزهای پایانی‌سال ٩٦ توسط ذیحساب و خزانه‌دار این فدراسیون بار دیگر باعث شد تا اهالی کشتی مدیریت رسول خادم را در ٤‌سال اخیر تحسین کنند.

شهروند: ارایه گزارش مالی فدراسیون کشتی در روزهای پایانی‌سال ٩٦ توسط ذیحساب و خزانه‌دار این فدراسیون بار دیگر باعث شد تا اهالی کشتی مدیریت رسول خادم را در ٤‌سال اخیر تحسین کنند. با توجه به گزارش ارایه شده رئیس مستعفی فدراسیون کشتی در‌سال ٩٦ نزدیک به ١٣٥‌میلیارد درآمدزایی داشته؛ رقمی که تقریبا ١٠ برابر بودجه دولتی این فدراسیون محسوب می‌شود.

١٥٠‌میلیارد برای اداره یک‌سال کشتی

محمدحسین حیدریان، ذیحساب و خزانه‌دار فدراسیون کشتی روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «عملکرد برنامه‌ای و هزینه‌ای فدراسیون کشتی تا انتهای بهمن‌ماه‌ ١٣٩٦؛ مبلغی در حدود ١٣٥‌میلیارد تومان بوده است.» اگر اسفندماه که ماه شلوغی برای کشتی با توجه به برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در رده بزرگسالان و همچنین برگزاری اردوهای تیم‌های مختلف محسوب می‌شود را هم به ١١ ماه قبلی اضافه کنیم، می‌توان گفت حدود هزینه یک‌سال اداره کشتی ١٥٠‌میلیارد تومان است. با توجه به این‌که در سال‌های اخیر رشته‌هایی مثل کشتی سنتی، پهلوانی و کلاسیک هم به زیر مجموعه این فدراسیون اضافه شده و بانوان هم در کشتی سهمی برای خود قایل هستند، کارِ خادم برای اداره این فدراسیون سخت‌تر شده است.

سهم ٩‌درصدی بودجه دولتی

اتفاق جالبی که باعث می‌شود مدیریت مالی رسول خادم مورد تحسین اهالی کشتی قرار بگیرد، این است که طبق اعلام خزانه‌دار فدراسیون فقط ٩‌درصد از بودجه کشتی از طریق منابع دولتی تأمین می‌شود. درواقع وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در مجموع مبلغی کمتر از ١٥‌میلیارد تومان به فدراسیون تزریق می‌کنند که سهم کمی از هزینه‌های یک‌سال اداره کشتی ایران را در بر می‌گیرد. بنابراین حدود ٩٠‌درصد بودجه سالیانه کشتی از طریق حامیان مالی به صورت نقدی و غیرنقدی تأمین می‌شود. این درحالیست که داورزنی معاون وزیر ورزش در این خصوص می‌گوید: این آمار غلط است. وزارت ورزش به همه فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون کشتی ٧٠ تا ٧٢ درصد از بودجه‌شان را پرداخت کرده است. کشتی از ١٢ میلیارد بودجه مصوب، بیش از ٨ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان گرفته و در یکی دو هفته آینده نیز درصدی دیگر می‌گیرد. کشتی بعد از فوتبال بیشترین رقم دریافتی را در میان فدراسیون‌ها داشته است بنابراین این صحبت مقداری کم‌لطفی است. البته الان در حوزه کشتی بحث این حرف‌ها نیست و مسائل مهم‌تری وجود دارد .

٧‌میلیارد طلب فدراسیون از وزارت و کمیته

از حدود ١٥ میلیاردی که سالیانه باید از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای اداره فدراسیون کشتی پرداخت شود، حدود ٤٠‌درصد با وجود فرا رسیدن روزهای پایانی‌سال هنوز پرداخت نشده است. حیدریان دراین‌باره می‌گوید: «در فاصله حدود ١٥روز تا پایان ‌سال هنوز ٤٠‌درصد بودجه فدراسیون از سوی وزارت ورزش تخصیص پیدا نکرده است. این درحالی است که در چند‌سال گذشته وزارت و کمیته المپیک بیش از ٩٥‌درصد از تعهدات خود که کلا‌ ١٠‌درصد از بودجه فدراسیون می‌شد را تخصیص می‌دادند اما امسال در آستانه بازی‌های آسیایی جاکارتا که قطعا ما برنامه‌های بیشتری داریم با مشکلات اینچنینی هم روبه‌رو هستیم. کمیته ملی المپیک نیز ٥٠‌درصد از بودجه مصوب فدراسیون کشتی را پرداخت نکرده است و فدراسیون در آستانه پایان‌سال ٧‌میلیارد تومان معوقه از بخش دولتی دارد که با پرداخت آن می‌تواند بخش زیادی از مشکلات خود را حل کند.»

خادم چگونه ١٣٥‌میلیارد درآمدزایی می‌کند؟

با توجه به گزارشی که خزانه‌دار فدراسیون کشتی ارایه کرده، از بودجه ١٥٠میلیاردی این فدراسیون دریک‌سال ١٣٥‌میلیارد توسط حامیان مالی فدراسیون تأمین می‌شود. این میزان درآمدزایی در رشته‌ای مثل کشتی که لیگ فعالی ندارد و مسابقاتش در یک مدت کوتاه به اتمام می‌رسد، جالب توجه به‌نظر می‌آید. البته تمام این ١٣٥‌میلیارد به صورت نقدی به فدراسیون پرداخت نمی‌شود و بخشی از آنها به صورت برگزاری مسابقات بین‌المللی، داخلی و... توسط مسئولان استانی، شهری و سایر نهادها برعهده گرفته می‌شود. خزانه‌دار فدراسیون کشتی در این رابطه به اتفاق جالبی اشاره کرده است: «بیش از ٨٠‌درصد بودجه فدراسیون بدون این‌که به حساب فدراسیون واریز شود، با ریش گروگذاشتن مدیرانش، برای فعالیت‌های کشتی هزینه می‌شود.»

کشتی از کجا به کجا رسید؟

رسول خادم از ‌سال ٩٢ ریاست فدراسیون کشتی را در مجمع انتخاباتی برعهده گرفت و چند ماه قبل نیز برای دومین دوره متوالی با اعتماد اعضای مجمع توانست در سمت خود باقی بماند. در روزهایی که او با استعفای خود جامعه کشتی را دچار شوک بزرگی کرده است، بد نیست کمی به عقب برگردیم و راهی که او در این ٤‌ سال در بخش مالی فدراسیون رفته را مرور کنیم. ذیحساب و خزانه‌دار فدراسیون کشتی در این‌باره می‌گوید: «مدیریت جدید فدراسیون، فدراسیون کشتی را در‌ سال ٩٢ با ١٣‌میلیارد بدهی تحویل گرفته است. آن زمان بودجه فدراسیون حدود ٤‌میلیارد و نیم بوده که با همین حدود بودجه، ١٣‌میلیارد بدهی هم داشته است. در این چند سال بودجه فدراسیون با چنگ و دندان و هزینه آبرو و اعتبار مدیران فدراسیون چند ١٠ برابر رشد کرده است.» اعداد و ارقام نشان می‌دهد علاوه بر بُعد قهرمانی که مردم به آن در سال‌های اخیر اشراف دارند و خیلی از کارشناسان معتقدند با حضور خادم رو‌به‌پیشرفت حرکت کرده، در بخش مالی و اداره فدراسیون نیز رسول خادم کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته است. در صورتی که قرار به رفتن او باشد، شاید مدیر بعدی به این راحتی نتواند بار سنگین فدراسیون کشتی را با رشته‌های مختلفی که زیر مجموعه‌اش شده و در رده‌های سنی مختلف فعالیت می‌کنند، به دوش بکشد.

حمایت‌های وزارتخانه سرازیر شد

همه دنبال بازگشت خادم

رسول خادم با وجود مخالفت وزارت ورزش با استعفایش هنوز حاضر نشده به فدراسیون بازگردد. روز گذشته کار به جایی رسید که امیررضا خادم، برادر رئیس فدراسیون کشتی و معاون وزیر ورزش برای نخستين‌بار لب به سخن گشود و از برادرش حمایت کرد: «هر چه دو بیانیه اخیر رسول را می‌خوانم، مطلبی دال بر این‌که ایشان اصرار یا حتی پیشنهادی برای رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی داشته باشد، نمی‌بینم. جای تأمل و تعجب بسیار دارد که چطور بعضی افراد بدون بررسی اصل خبر و در اظهاراتی که شاید از پختگی لازم برخوردار نباشد، موضوع را تفسیر به رأی نموده و به راحتی سرمایه‌های ملی کشور را به زیر سوال می‌برند!» همچنین وزیر ورزش نیز در دیدار با نمایندگان مجلس اعلام کرد كه به بازگشت خادم امیدوار است: «همان طور که من و معاون قهرمانی هم اعلام کرده‌ایم با این استعفا مخالفت شده است و آقای خادم به‌عنوان یک قهرمان ملی و مدیری ارزشی خود را معطوف به حفظ ارزش‌های نظام و کشور و کمک به موفقیت این رشته پرطرفدار می‌داند و ان‌شاءالله فدراسیون کشتی با حضور رسول خادم راه پر مسئولیت خود را ادامه می‌دهد.» محمدرضا داورزنی نیز اعلام کرده وزارت ورزش در کنار خادم قرار دارد و قصدش جلوگیری از خطراتی است که ورزش ایران را تهدید می‌کند. از سوی دیگر اعضای کمیسیون ورزشکاران فدراسیون کشتی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار فراهم‌کردن شرایط برای بازگشت رسول خادم به فدراسیون شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمش گرم خادم همچین مدیرومسولین توایران خیلی کم همشون ضررده هستن ولی خادم درامدزای

    • بدون نام

      دورود برشرف اقا رسول واقعا ای کاش مملکت ما چند نفر مثل اقا رسول داشت اونوقت شرایط خیلی فرق میکرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج