۶۸۷۰۷۸
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

دادکان: باشگاه استقلال باید به AFC اعتراض کند

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران گفت: انتقادهای علی کریمی و کریمی‌نام‌ها اگر با سند حرف زده شود، مطمئناً موردپسند مردم قرار می‌گیرد. بعضی‌ها می‌گویند نباید این حرف‌ها زده شود، ولی باید بگویم که فساد در فوتبال وجود دارد.

خبرگزاری فارس: محمد دادکان در گفت‌وگو با برنامه رادیویی تهران ورزشی، در خصوص مباحث مختلف ورزش صحبت کرد. ابتدا محمد دادکان در خصوص اینکه آیا فدراسیون فوتبال می‌تواند در خصوص داوری‌هایی که برای بازی‌های تیم‌های ایرانی در آسیا می‌شود اعتراض کند یا خیر، گفت: این برمی‌گردد به فشار فدراسیون و باشگاه‌ها که باید در این خصوص تلاش و اعتراض شدید کنند تا به حقشان برسند. در گذشته زمانی که از داوران ضعیف برای قضاوت بازی‌های ایرانی استفاده می‌شد اعتراض می کردیم. نمونه‌ آن جام ملت‌های آسیا و حتی انتخابی تیم ملی در جام جهانی که قرار بود از یک داور کویتی استفاده کنند که ما اعتراض کردیم و اجازه ندادیم از این داور برای دیدارهای ایران استفاده کنند. ما باید جلوی این مشکلات بایستیم. حتی شده بازی نکنیم و یک دوره در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت نکنیم تا بتوانیم حقمان را بگیریم. اگر مقابل تیم‌های عربستانی بازی نکنیم، مطمئناً نشان خواهیم داد که کشور ایران کشور امنی است. باید بدانیم که عربستان در حال حاضر با بحث سیاسی وارد ورزش شده است و قدرت بالایی دارد. ما باید حقمان را بگیریم.

وی ادامه داد: من بازی شب گذشته استقلال را دیدم واقعاً به ناحق دو پنالتی به ضرر استقلال گرفته شد و کسی در حال حاضر جوابگو نیست. به نظرم باشگاه استقلال باید اعتراض شدیدی کند.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر عربستان و کشورهای عربی سیاست را وارد ورزش کردند و این همه مسئولان ما می‌گویند که ما باید جلوی این اتفاق را بگیریم و مدام تأکید می‌کنند که خبرهای خوشی در راه است، اما باید بدانیم که در حال حاضر عربستان قدرت بیشتری دارد. باید حقمان را با اعتراض از AFC بگیریم و از حقمان دفاع کنیم.

دادکان در خصوص حضور اینفانتینو و اینکه آیا حضور رئیس فیفا در ایران برای فوتبال کشور تأثیرگذار خواهد بود یا خیر، گفت:‌ حضور اینفانتینو یک غنیمت برای فدراسیون و ورزش کشور است که مسئولان فوتبال ایران زحمات زیادی کشیدند و این یک اتفاق مثبت است که باید دید در آینده چه اتفاقی ممکن است بیفتد و این مهم است که صحبت‌هایی که اینفانتینو راجع به مباحث مختلف ورزش و حتی سیاست زد، رعایت شود. وقتی رئیس فیفا می‌گوید سیاست وارد ورزش نشود و مباحثی از این قبیل، باید دید آیا ما رعایت می‌کنیم یا خیر. در حال حاضر می‌دانیم قدرت کشورهای عربی در AFC زیاد است، اگر بخواهیم مثل گذشته فعالیت کنیم هیچ فایده‌ای ندارد و ما همچنان جدال با کشورهای عربی داریم. وقتی ما حرف از سیاست می‌زنیم و می‌گوییم نباید سیاست در ورزش باشد، چطور مسئولان ورزشی کشور، رئیس کمیته المپیک، وزیر ورزش از مسئولان سیاسی بودند که هیچ سابقه ورزشی ندارند. زمانی ما نباید سیاست را وارد ورزش کنیم که خودمان از افراد سیاسی استفاده نکنیم.

وی تأکید کرد: حضور اینفانتینو می‌تواند مؤثر باشد اما زمانی که خودمان سیاست را وارد ورزش نکنیم و از افراد سیاسی استفاده نکنیم. ما باید بدانیم در حال حاضر عربستان نفوذش بیشتر است و این کشور خیلی جلوتر از ما است در مسائل مختلف. در کل باید دید در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد، آیا حضور اینفانتینو مؤثر است یا خیر.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران در ادامه در خصوص حضور افراد چندشغله در فدراسیون فوتبال مثل آقای ساکت که چند سمت دارد، چقدر می‌تواند مفید باشد اضافه کرد: اینکه افراد چندشغله در ورزش کشور هستند یا خیر، باید بگویم این موضوع وجود دارد و کار بسیار سختی است که یک فرد بخواهد با وجود توانایی‌هایی که دارد چند کار را انجام دهد، ولی باید بگویم افرادی که چندشغله هستند نه در ورزش، بلکه در بسیاری از قسمت‌های کشور حضور دارند که در حال حاضر فعالیت می‌کنند.

دادکان در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال که آیا مورد تأیید فیفا قرار گرفته است یا خیر، گفت: می‌دانم فدراسیون فوتبال در گذشته اساسنامه را به‌کل تغییر داده است، اما اینکه آیا این اساسنامه مورد تأیید فیفا قرار گرفته است یا خیر یا فدراسیون اساسنامه را ارسال کرده است به فیفا، هیچ‌چیز نمی‌دانم حتی مطمئناً عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم در جریان این موضوع نیستند، ولی در کل باید اساسنامه فدراسیون فوتبال مورد تأیید فیفا قرار بگیرد.

وی در ادامه درباره انتقادهای علی کریمی نسبت به مسائل روز فوتبال و فدراسیون اظهار داشت: انتقادهای علی کریمی و کریمی‌ها اگر با سند باشد، مطمئناً موردپسند مردم قرار می‌گیرد. اگر این عزیزان راجع به فساد حرف زدند، چه در گذشته و چه الآن مطمئن باشید وجود دارد و اگر دلسوزان فوتبال راجع‌به این مسائل صحبت می‌کنند و بعضی‌ها می‌گویند نباید این حرف‌ها زده شود، باید بگویم که فساد در فوتبال وجود دارد و باید فکری شود که مسئولان دنبال فساد نروند. برای مثال یک موضوعی را مطرح کنم، از آقای اژه‌ای رئیس قوه قضائیه می‌خواهم به‌جای اینکه افرادی که فساد می‌کنند یا اختلاس می‌کنند را نام ببرند، بیایند راجع به کسانی که سالم کار می‌کنند صحبت کنند و این افراد را به مردم بشناسانند. مطمئناً این افراد کمتر از انگشتان دست است و بقیه افراد فساد می‌کنند.

دادکان در ادامه تأکید کرد: به قول آقای اینفانتینو عدالت در فوتبال مهم است، اجازه دهیم که این عدالت در همه‌جا فراگیر شود.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران در خصوص اینکه چرا در حال حاضر زمانی که مربیان خارجی به تیم‌های ایرانی اضافه می‌شوند، تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس موفق می‌شوند اما همچنان مربیان ایرانی کم‌تجربه هستند، اظهار داشت: ما مربیان ایرانی خوبی داریم که در حال حاضر می‌توانند جزو مربیان سطح اول شوند. این اتفاق در صورتی رخ خواهد داد که مسئولان از مربیان ایرانی در کنار مربیان باتجربه خارجی استفاده کنند تا در آینده نزدیک ثمره خوبی ببرند. به‌عنوان‌مثال آقای فرکی سال‌ها به‌عنوان مربی فعالیت کرد که بعدها به‌عنوان یکی از مربیان بزرگ ایران افتخارهای خوبی کسب کرد. این نیاز دارد که مربیان ایرانی در کنار مربیان بزرگ خارجی مثل کی‌روش قرار بگیرند تا تجربه‌های خوبی کسب کنند.

دادکان در پایان در خصوص اینکه در این چندساله آیا مدیر سالمی در ورزش فعالیت کرده است یا نه، گفت: باید بگویم تنها مدیری که در گذشته با او کار کردم و به او ایمان داشتم، آقای صفایی فراهانی بود. خودم افتخار این را داشتم که به‌عنوان معاون کنار او فعالیت کنم. فردی بود که تمام تلاشش را کرد که ورزش کشور موفق شود. در همه این مباحث تلاش می‌کرد تا تأثیرات خوبی برجای بگذارد، اما در حال حاضر باید از یک مدیری که واقعاً زحمتکش است و آن هم کسی نیست جز رسول خادم که در بحث کشتی واقعاً موفق بود. اما نباید به خاطر بحث‌هایی که اتفاق افتاده است، او را کنار بگذارند و وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک بخواهند پشت او را خالی کنند. مطمئن باشید رسول خادم مثل تمام ملت ایران دوست ندارد با اسرائیل روبرو شود، اما حرف او چیز دیگری است. او به دنبال راه‌حلی است که از سوی مسئولان صورت بگیرد تا کشتی ایران ضرر نکند. رسول خادم نیاز دارد تا مسئولان به او کمک کنند نه اینکه در حال حاضر با توجه به شرایطی که به وجود آمده پشت او را خالی کنند. باید از او حمایت شود. متأسفانه مسئولان ورزشی ما چون ورزشی نیستند این اتفاقات می‌افتد. باید مسئولان و رسول خادم حرفشان یکدل شود و اگر قرار است مقابل اسرائیل بازی نکنیم، اعلام کنند. متأسفانه وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک ورزشی نیستند و نمی‌دانند درد ورزشی مثل کشتی چیست. امیدوارم در ادامه مسائل و مشکلات ورزشی کشور کمتر شود و قدر مدیرانی که ورزشی هستند و تلاش می‌کنند تا ورزش کشور موفق شود، تنها نگذاریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عــمــر

      حاج محمد مدیر فقط خودت بودی والسلام

    • Reza 86666

      کارو باید داد دست کاردان واقعاً کار بلد بود آقای دادکان بقیه اداشو در میارن خیلی ببخشید اینا یه مشت مفت خورن خیلی متاسفم خودمم یه پرسپولیسی تیرم اما این عربا دیگه شورشو در اوردن باید بفکر بود باید یکمی تفکر خوب چیزیه که حاله حاضر در این آقایون نمیبینم وسلام

    • مهران

      دادکان با حرفهاش داره ادای آدم خوبها را در میاره. و میخواد با این حرفهاش دل مردم را به دست بیاورد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج