جاباما
۶۸۷۱۰۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

اندونزی حساب‌های کاربری غیراخلاقی را فیلتر کرد

مقامات ارتباطات و فناوری کشور اندونزی روز دوشنبه، مسدودسازی و بلاک کردن بسیاری از صفحات مجازی در شبکه اجتماعی tumblr را آغاز کردند. آنها علت این کار را انتشار مطالب و تصاویر نامناسب، مستهجن و غیراخلاقی اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: اندونزی بسیاری از صفحات مجازی شبکه اجتماعی Tumblr که حاوی مطالب و تصاویر مستهجن و غیراخلاقی بودند را مسدود و بلاک کرد.

به گزارش وب سایت زد دی نت، مقامات ارتباطات و فناوری کشور اندونزی روز دوشنبه، مسدودسازی و بلاک کردن بسیاری از صفحات مجازی در شبکه اجتماعی tumblr را آغاز کردند. آنها علت این کار را انتشار مطالب و تصاویر نامناسب، مستهجن و غیراخلاقی اعلام کرده‌اند.

مقامات و مسئولان مربوطه در این باره تشریح کرده‌اند که وزارت ارتباطات و فناوری اندونزی در اواخر ماه گذشته، فوریه سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، در نامه‌ای به مقامات اجرایی این کشور دستور داده و خواستار حذف، مسدودسازی و فیلترینگ برخی از وب سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که در این شبکه اجتماعی به انتشار مطالب و تصاویر غیراخلاقی اقدام می‌کنند، شده بود.

دست‌اندرکاران و مسئولان اجرایی نیز عرض ۴۸ ساعت گذشته، نامه و دستور مذکور را اجرا کرده و تمامی این صفحات مشکل‌ساز را فیلتر و مسدود کرده‌اند.

نور ایزا - سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اندونزی - عنوان کرد: ما دست کم ۳۶۰ اکانت و حساب کاربری در شبکه اجتماعی tumblr را کشف و ثبت کرده‌ایم که حاوی تصاویر هم‌جنس‌گرایانه، هنجارشکنانه و غیراخلاقی بوده است. بلافصله بعد از ردیابی و حصول اطمینان از صحت این مسائل، طبق قوانین و دستور وزارت مربوطه، آن‌ها را مسدود و فیلتر کردیم.

البته این نخستین باری نیست که اندونزی فیلترینگ هوشمند را در شبکه اجتماعی tumblr انجام می‌دهد بلکه در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز بسیاری از صفحات مجازی حاوی مسائل جنسی و غیراخلاقی در این کشور از دسترس کاربران خارج شدند. در گذشته نیز ، صفحات خاصی در سایر شبکه‌های اجتماعی نظیر یوتیوب و ویمو در این کشور جنوب شرق آسیایی تحت فیلترینگ هوشمند قرار گرفته بودند.

شبکه اجتماعی تامبلر ( Tumblr) یک پلت‌فرم میکروبلاگینگ و وب‌گاه ارائه‌دهنده خدمات شبکه اجتماعی است که توسط شرکت تامبلر راه‌اندازی شده و اداره می‌شود. ویژگی اصلی آن، آسانی در استفاده و داشتن امکانات متفاوت برای کاربرانش است تا بتوانند در قالب‌های مختلف مطالب کوتاه خود را بیان کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما هم حساب شهردار تهران را مسدود کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج