۶۸۷۶۲۲
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

داستان «مادری» درباره زندگی دو خواهر است که به تنهایی در شهر یزد با یکدیگر زندگی می‌کنند؛ با این تفاوت که یکی عشق‌ خود را رها کرده و دیگر عشقش او را رها کرده است.

برترین ها - ایمان عبدلی:

تماشاخانه: نمایش «فهرست مردگان» به کارگردانی رضا ثروتی در ایرانشهر در حال اجراست، نمایشی که پیش از این چندین بار اجرا شده است . خلاصه داستان؛«فهرست» روایت رهبر ارکستری است که در صدد ساخت قطعه‌ای برای مردگان است؛ قطعه‌ای که او را به انزوا می‌کشاند و با مردگانش مواجه می‌کند.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

فهرستِ رضا ثروتی یک اثر هنری واقعی است ، تاثیرگذار است و یک فانتزی تمام و کمال . ترکیبی است از هنر بازیگران در فن بیان و بدن ، موسیقی ، نور و داستان . بیشترین تصویر سازی و فضا سازی ِ منطبق بر فرم فانتزی و کمترین استفاده از دیالوگ . در واقع در نمایش «فهرست مردگان» تماشاچی با تئاتر واقعی، مواجه می شود، با تئاتر به عنوان هنری زنده ، فانتزی ، مهیج و مردمی.

نمایشنامه برداشتی آزاد است از فهرست ( اثر تادئوس روژه ویچ) ، برداشت و طرحی که احتمالا برخاسته از دغدغه رضا ثروتی بوده، سوژه مرگ است در قالبی جذاب ، با فرمی فانتزی و نهایتا این ترکیب درستِ سوژه و انتخاب فرم درست و منطبق بر منطق تئاتر ، نتیجه می دهد نمایشی طولانی که موفق می شود تماشاچی را هم سرگرم کند.


اکران: داستان «مادری» درباره زندگی دو خواهر است که به تنهایی در شهر یزد با یکدیگر زندگی می‌کنند؛ با این تفاوت که یکی عشق‌ خود را رها کرده و دیگر عشقش او را رها کرده است. آن‌ها یک تنه روبروی مشکلات و مسائلی که سر راه دارند، ایستادگی می‌کنند و حرکتی رو به جلو دارند تا اینکه...

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته


کلا در این بازه از اکران غیر از «اسرافیل» اثر قابل توصیه دیگری نیست و «مادری» هم یکی از ده ها آثار معمولی سینمای ایران است با این تفاوت که از لحاظ بصری تنوع دارد و حداقل در خارج از تهران تصویر برداری شده است. البته همین جغرافیای متفاوت هم نتوانسته به قوام داستان کمک کند، شخصیت پردازی خوب در کنار داستانی که منسجم نیست باعث شده که درام داستان تاثیر ماندگاری نداشته باشد گرچه که تدوین مناسب ریتم خوبی ساهخته و فیلم حوصله سر بر نیست.


کیوسک: ویژه نامه نوروزی «اندیشه پویا» ضعیف تر از تمام سال های گذشته است، انگار تیم «اندیشه پویا» صرفا یک شماره جمع آوری کرده اند جهن از سر رفع کنی، به هرحال موقعیت این جریده در میان مطبوعات خاص است از این جهت که تنها نشریه قابل قبول حوزه علوم انسانی است که به شکل منظم منتشر می شود. از مطالب قابل ذکر این شماره، می توان به مصاحبه مشاور سیاسی روحانی، ابوطالبی اشراه داشت که موضع جانبدارانه ای نسبت به عملکرد روحانی دارد و البته نکات خوبی هم از نگرش دولت روحانی به مخاطب نشان می دهد.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

از دیگر خواندنی های این شماره مصاحبه با بهزاد نبوی است که از آن گفت و گوهای ازلی و ابدی است و با نبوی از هر دریچه ای سخن گفته اند، دیدار با محمود صادقی هم مطلب بدی از آب درنیامده، سلسله مقالاتی راجع به سمت و سوی سیاست ورزان جهان با غلبه نگاه ترامپ هم بدک نیست و یک مطلب نوروزی خوب هم از ار چند ادیب در وصف شهرهایشان که البته خواندنی است، طلوعی از رشت نوشته، گلشیری از اصفهان و جولایی از تهران و باقی اش را هم که تهیه کنید و ورق بزنید.


نمایش خانگی: «آزاد به قید شرط»، داستان «آزاد به قید شرط» درباره کمالی (امیر جعفری) است که 10 سال قبل به جرم مشارکت در سرقت مسلحانه به 20 سال زندان محکوم و به تازگی از زندان آزاد شده است. کمالی 10 سال زودتر از موعد از زندان آزاد شده و دیونی داشته که پس از پرداخت این دیون به قید شرط از زندان آزاد شده است. همسر کمالی، ناهید (شقایق فراهانی) زمانی که کمالی در زندان بود از او جدا شده و به عقد مرد دیگری درآمده است و..

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

از حسین شهابی کارگردان فیلم پیش از این اثار شاخصی ندیده ایم. تمایل او به ارائه مضامین جسورانه البته که قابل ستایش است اما حداقل در این اثر شهابی نتوانسته به موقع و به اندازه خرده روایت هایی جاندار برای زمان طولانی فیلم و داستان کم جانش ارائه کند. از همین جهت داستان خسته کننده می شود و چون پرداخت کار شبیه آثار تلویزیونی است به نوعی فلسفه ی این که چنین اثری را در سینما ببینیم پوچ به نظر می رسد. «آزاد به قید شرط» یکی از اجتماعی هایی پر شمار این سال هاست که البته یک بازی خیلی خوب دارد و فقط و فقط همین.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج