۶۸۷۶۳۶
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

توسط اهالی فرهنگ و هنر بوشهر صورت گرفت

درخواست دفن همایون شهنواز در دلوار

جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ استان بوشهر با انتشار بیانیه‌ای خطاب به خانواده همایون شهنواز، خواستار تدفین این هنرمند و کارگردان سریال «دلیران تنگستان» در شهر دلوار و در کنار منزل رییسعلی دلواری شدند.

خبرگزاری ایسنا: جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ استان بوشهر با انتشار بیانیه‌ای خطاب به خانواده همایون شهنواز، خواستار تدفین این هنرمند و کارگردان سریال «دلیران تنگستان» در شهر دلوار و در کنار منزل رییسعلی دلواری شدند.

در این بیانیه آمده است: با نهایت تاسف و تاثر، خبر درگذشت هنرمند ارجمند همایون شهنواز، موجی از غم و اندوه را در بین اهالی فرهنگ و هنر استان بوشهر به وجود آورد. نقش بی‌بدیل شادروان همایون شهنواز در معرفی مبارزات ضد استعماری مردم جنوب ایران، فراموش‌شدنی نیست. شهنواز آغازگر احیا نام و یاد مردان و زنانی شد که در راه ایران فدا شده بودند و تاریخ به سهولت از نامشان می‌گذشت. نام و آوازه امروزی سران نهضت‌های ضد استعماری جنوب ایران علیه استعمار انگلیس، مدیون شهنواز و سریال ماندگار «دلیران تنگستان» است.
در ادامه بیانیه یادآوری شده است: علاقه شادروان همایون شهنواز به تاریخ و فرهنگ جنوب و استان بوشهر باعث ارتباط نزدیک و درازمدت وی با مردم این استان گردید و از طرفی علاقه‌مندی و قدردانی مردم بوشهر به ایشان نیز به حدی بود که در چند مراسم ویژه به‌عنوان شهروند افتخاری بوشهر و تنگستان از ایشان تقدیر و تجلیل کردند و همواره همایون شهنواز را به عنوان هم‌استانی خود به حساب می‌آوردند.
این بیانیه در پایان تاکید دارد: اکنون و با عرض تسلیت مجدد به مناسبت فقدان این هنرمند گران‌ارج، از خانواده ایشان درخواست داریم تا با دفن پیکر آن شادروان در جوار منزل و موزه تاریخی رییسعلی دلواری در شهر دلوار ـ که یادگار رشادت‌های تاریخی مجاهدان این مرز و بوم در مقابل اشغالگران خارجی است ـ موافقت کرده و بدین‌وسیله موجب امتنان و قدردانی مردم بوشهر را فراهم آورند.

کارگردان سریال «دلیران تنگستان» و «روزهای به‌یادماندنی» که روز شنبه (پنجم اسفند ماه) در حادثه‌ای در منزل شخصی خود دچار حادثه شده بود، به دلیل شدت سوختگی و همچنین ایست قلبی در بیمارستان درگذشت. علت این حادثه نشت گاز و انفجار بود.

مراسم تشییع این کارگردان فقید شنبه ۱۹ اسفندماه ساعت ۹ صبح از مقابل خانه سینما برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یعقوب

      روحش شاد

    • حمید رنجبران

      روحش شاد دلیر تنگستان ......روحش شاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج