جاباما
۶۸۷۶۵۱
۳۶ نظر
۵۰۰۸
۳۶ نظر
۵۰۰۸
پ

جهانگیری: ایران، رفاه عراق را رفاه خود می‌داند

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت انسجام داخلی و سیاسی عراق و ضرورت پیشگیری از آسیب رسیدن به انسجام داخلی این کشور گفت: مهمترین پیشنیاز یکپارچگی عراق انسجام داخلی است چرا که بدون انسجام و همگرایی شاهد دخالت بیگانگان در امور این کشور خواهیم بود.

خبرگزاری ایرنا: معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت انسجام داخلی و سیاسی عراق و ضرورت پیشگیری از آسیب رسیدن به انسجام داخلی این کشور گفت: مهمترین پیشنیاز یکپارچگی عراق انسجام داخلی است چرا که بدون انسجام و همگرایی شاهد دخالت بیگانگان در امور این کشور خواهیم بود.

اسحاق جهانگیری صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار نوری المالکی معاون اول رییس جمهور عراق که در محل اقامت معاون اول رییس جمهور کشورمان انجام شد اظهار داشت: مسائل عراق پس از داعش پیچیدگی هایی دارد و انتظارات و مطالبات مردم نیز افزایش یافته و مردم توقع دارند که هرچه سریعتر مشکلات مرتفع شود و بازسازی عراق سرعت بیشتری پیدا کند و عراق به جایگاه اصلی خود که یکی از کشورهای قدرتمند جهان اسلام بوده بازگردد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه عراق ظرفیت های مهمی دارد و از مولفه های قدرت زیادی برخوردار است، خاطر نشان کرد: مردم عراق مردمی با فرهنگ و ریشه دار هستند و مرجعیت دینی این کشور نفوذ کلام و تاثیرگذاری بالایی دارد.

وی افزود: عراق همچنین از شخصیت های سیاسی و دینی با تجربه و مدبر برخوردار است که نشان دادند در سخت ترین روزها می توانند بهترین تصمیمات را برای کشور اتخاذ کنند.

جهانگیری اضافه کرد: با توانمندی های فراوانی که در عراق وجود دارد علی رغم میل برخی کشورها که می خواهند عراق به جایگاه واقعی خود بازنگردد، عراق مسیر توسعه و پیشرفت را طی خواهد کرد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برخی اختلاف ها که درمیان گروه های مختلف کشور عراق وجود دارد افزود: نقش مرجعیت در حل اختلافات بسیار مهم و کارآمد است و درمواقع اختلاف می تواند کارساز و تعیین کننده باشد.

وی با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم و دولت عراق بوده و روابط دو کشور جداشدنی نیست تصریح کرد: همراهی ایران با عراق در مبارزه با داعش نشان داد که ایران در روزهای سخت و در روزهای پیروزی در کنار ملت عراق است و امنیت و رفاه عراق را امنیت و رفاه خود می داند.

جهانگیری روابط دو جانبه و مناسبات سیاسی و اقتصادی دو کشور را مثبت و رو به رشد ارزیابی کرد و اظهار داشت: روابط دو کشور از پیشرفت های خوبی برخوردار بوده البته برخی موانع و مشکلات نیز وجود دارد که حل آنها نیازمند تصمیمات جدی و از بین بردن بروکراسی در دو کشور است.

معاون اول رییس جمهور اظهار امیدواری کرد روابط دو جانبه تهران ـ بغداد همواره رو به توسعه باشد و ایران بتواند در بازسازی عراق در کنار دولت و ملت این کشور نقش پر رنگ تری را بر عهده بگیرد.

معاون اول رییس جمهور عراق نیز در این دیدار با اشاره به انتخابات پیش رو در این کشور، بر اهمیت و حساسیت این انتخابات تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم اوضاع را به خوبی کنترل کنیم چرا که بروز اختلافات می تواند به ساختار سیاسی کشور آسیب وارد کند.

نوری المالکی با تاکید بر اهمیت اتحاد و همدلی میان گروه های شیعه، سنی و کردهای عراق خاطر نشان کرد: اگر همدلی در میان گروه های عراقی نباشد شاهد طایفه گری و توطئه های خارجی در عراق خواهیم بود چرا که برخی کشورهای منطقه بدنبال توطئه در عراق هستند.

وی با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق تصریح کرد: اگر موضع گیری و حمایت های تهران نبود، رویا و آمال برخی از کشورهای منطقه در عراق محقق می شد اما ایران همواره و در همه حال در کنار دولت و ملت

عراق بوده و امیدوارم این حمایت ها در رشد اقتصادی و سرمایه گذاری در عراق نیز نمود پیدا کند.
نوری المالکی رابطه عراق با جمهوری اسلامی ایران را رابطه ای راهبردی توصیف کرد و خواستار تقویت هر چه بیشتر

مناسبات تهران ـ بغداد شد و افزود: بغداد علاقمند است روابط خود را با همه کشورها گسترش دهد اما روابط تهران ـ بغداد از ویژگی متمایزی برخوردار است.

وی با اشاره به اعمال برخی معافیت های گمرکی در عراق گفت: معتقد هستم که معافیت های گمرکی باید در وهله نخست نسبت به کالاهای ایرانی اعمال شود و باید برای ایران و کالاهای این کشور با سایر کشورها فرق قائل شویم.
نوری المالکی افزود: آمریکا برخورداری عراق از هرگونه سلاح و تجهیزات نظامی را منع می کند و گروه های تروریستی نظیر داعش را در این کشور تقویت می نماید اما جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها عراق را مورد حمایت خود قرار داده است.

وی مشکل اصلی عراق را عدم وجود وفاق سیاسی در میان قشرهای مختلف این کشور دانست و گفت: اختلافات میان شیعه، سنی و کردهای عراق می تواند منجر به بروز مشکلات، مسائل منفی و سربرآوردن تروریسم در این کشور شود.

نوری المالکی با تاکید بر اینکه ما باید به دنبال اکثریت و یکپارچگی در عراق باشیم گفت: شعار کنونی برای انتخابات پیش رو نیز اکثریت سیاسی و تشکیل فهرست های دموکراتیک است که همگان در آن مشارکت داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسام

      ایشون بفرمایند رفاه ایران را رفاه چه کسی میداند؟؟؟

    • بدون نام

      رفاه عراق از رفاه مردم ایران مهمتره ، اصلا مردم ایران مهم نیستند

    • علی احمدی

      اول دهه شصتی رو نابود کن حالا ب نفع عراق بزن پس رفاه اسایش مردم ایران چی میشه ای خدا لعنت کنه همتونو

    • بدون نام

      عراق هم رفاه مارا میخواهد

    • بدون نام

      ما که در ایران در رفاه نیستیم

    • بدون نام

      رفاه عراق یمن سوریه فلسطین ایران هيچي

    • بدون نام

      رفاه دولت مردان را به حساب مردم ندارید

    • بدون نام

      ما رفاهی ندیدیم جز زحمت بد بختی گرسنه گی

    • بدون نام

      پس حتمأ بیچاره عراقیها هم رفاه ندارن،اینطور نیست جناب استاد جهانکیری؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      مردم ایران مهم نیست فقط رفاه مردم عراق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیگه شورشو درآوردید کاسه داغتراز آش شده اید آنهمه جوانان مانرا کشتند آدم عکسهاشونو میبینه داغون میشه، غرامت همکه نگرفتید لااقل چه اشکال داشت میدادید به خانواده هاشان دل شونو بدست میاوردید از ته دل شان خبرندارید چقدر نفرین تان میکنند !شهرهای ویران شده رادرست نکردید حالا هوس کردید آنجارا آبادکنید خداوند بشماعقل وشعوربدهد کم بهشان خرج کردید ازخدابترسید گناه داره خرمشهر شلمچه وسایر میرانه هاواجبه یااونها؟

    • بدون نام

      عجب : میپزم بی گوشت آبگوشت - میخورم بی آب - همچنین بی آب و صابون رختشوئی میکنم : جان ابول خخخخخخخ

    • مرتضی

      بله دقیقا!!!!
      نه تنها عراق، بلکه افغانستان، یمن، فلسطین، لبنان، سوریه....
      چرا که نه!!؟؟

    • بدون نام

      از کی تا حالا پل و جاده و خونه شده عامل بازدارنده؟؟؟ینی انقدر داریم ک هم خودمون تو رفاه باشیم هم عراق هم لبنان و هم.....؟؟!!!!!

    • بدون نام

      مردم ما از رفاه فراوان سر به بیابان گذاشتند.!!!!!!!

    • بدون نام

      جوانان عراقی واجبترند

    • بدون نام

      وطن فروشی نرخ داره

    • محمد

      بی شرف
      مگه ایرانی هم میدونی رفاه یعنی چه؟

    • بدون نام

      از بس مردم ایران تورفاه هستن حالا نوبت اینه که مردم عراق راازرفاهیات خودمان بی نصیب نکنیم

    • بدون نام

      آقا بزرگ از برادر محترمتان چه خبر.

      پاسخ ها

      • آرش

        به نکته خوبی اشاره کردی :)

    • بدون نام

      ازبس مردم ایران تورفاه هستند بایدازرفاهیات خودمان به عراق صادر کنیم

    • بدون نام

      یکی به این جهانگیری بفهمونه که ایشون معاون رییس چمهور ایران هستند نه عراق

    • بدون نام

      داداش پارک تو عوض کن
      باید برا ما کار کنی نه عراق
      یکمم سنگ ما رو به سینه بزن
      یکمم در کنار ما باشین
      احتمالا اونجا میگی این جوانان طفل معصوم دهه شصت عراق ، ما هیچ کاری برای جوانان عراقی نکردیم

    • بدون نام

      الان ایرانی تو رفاه هست یعنی که غصه اونارو میخوری؟؟

    • بدون نام

      رفاه تو ایران یعنی چی یکی بیاد یه تعریف قابل قبولی از رفاه بده .نکنه از این که داعش نتونسته بیاد سرمونو ببره باید بگیم تو رفاهیم .....

    • بدون نام

      عراق تسلیت

    • parnazerahimi

      یادتون نره که همین عراقی ها در زمان جنگ چه کارهایی به سر جوان های ما اوردن و جوان های ما رو کشتن چطور یادشون رفته

    • دبیریان

      واقفا بدبختیم همه واسه آبادی کشورشون تلاش میکنن واسه ما از ارادی کشورمون میزنن به کشور دیکه میدن

    • بدون نام

      احوال داداچ خان چطوره دکی؟؟؟!!!!!!!!

    • پیری

      رفاه ایرانهیابرات مهم نیست کی گفته مطالبه مردم مشکلات عراق باشه ان که گفته خودتانید ماربه کار خودتون وسط نکشین اقا خبر هم سایه راداری جیب مارنزنی دوست دارم فریادبزنم

    • بدون نام

      یه شعبه بانک رفاه براشون بزنید

    • جانباز

      هفته قبل۵۰کامیون دولت ایران میوه فرستادبه عراق بعنوان کمک عراقیهاتمام میوه هارابالودروکامیون له کردند واعلام کردندماتولیدخودمان رامصرف میکنیم ترکش گلوله عراقی هنوزدرقفسه سینه ام جاخوش کرده وشبهاگریه میکنم این رفاه عراق برای مادرعوض پول نفت مابرای ابادانی انهاخرج میشودننگ ونفرین برغیرت شماکه بویی ازانسانیت نبرده ایدفقط تبلیغ وهدردادن سرمایه ایران شعارشماست تف به این افکارپلیدبیگانه پرستی شما. فبای الاربکماتکذبان

    • بدون نام

      بدبخت جونای ایران یک روز باید خودشون رو به اب و اتش بزنن و در مقابل ملت عراق بایستندو اسمش رو میزارن دفاع از وطن و یک روز هم باید خودشون رو به زجر و گرسنگی و بدبختی وادار کنن برا رفاه مردم عراق من نمیدونم این ملت بدبخت ایران کفاره چه گناهی رو پس میدن که رفاه و خنده و خوشی براشون حروم شده ولی برا عربها هر کاری کنن اشکالی نداره

    • بدون نام

      من موندم این ملت چرا اینقد تو کامنت هاشون ناله میکنن
      مگه شما نبودید که به این دولت رای دادید؟؟؟

      پاسخ ها

      • جمشید

        پس به کی باید رأی میدادن.نکنه باید به رفیق جون جونی تتلو رأی میدادن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج