جاباما
۶۸۷۷۳۳
۱۷ نظر
۵۰۰۵
۱۷ نظر
۵۰۰۵
پ

ابتکار: زن موفق نباید مردانه عمل کند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: زن موفق برای موفقیتش نباید مردانه عمل کند و از زن بودن خودش ابراز پشیمانی و شرمندگی نداشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: زن موفق برای موفقیتش نباید مردانه عمل کند و از زن بودن خودش ابراز پشیمانی و شرمندگی نداشته باشد.

معصومه ابتکار روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه دومین کنگره ملی زنان موفق ایران ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز جهانی زن و روز مادر افزود: ضرورت این است که نگاه زنانه در موفق بودن شان را باید حفظ کنند و سعی کنیم در بعد آکادمیک و الگوهای مدیریت موفقیت زنان را به عنوان راهی برای حل بسیاری از مشکلاتی که با نگاه صرف مردانه برای دنیای امروز به وجود آورده است به عنوان مکمل آن نگاه اضافه کنیم و انسان موفق داشته باشیم.

وی به موضوع زنان موفق و تاکید روی این موضوع اضافه کرد: الگوی مدیریت فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی زنان در زمینه زنان موفق خیلی موثر است.

ابتکار اضافه کرد: الان سیاست و اقتصاد مردانه است و حتی غلبه بر این موضوعات مردانه است و موفقیت متعلق به مردان بوده است واین در تاریخ بوده است و اگر امروز از موفقیت زنان صحبت می کنیم باید بگوییم موفق ترین مدیران چون مردانه عمل کردند زن هم اگر بخواهد مدیر باشد باید همان الگوها را دنبال کند و در عرصه سیاست هم باید مردانه عمل کند تا موفق شود و در عرصه اقتصادی، مدیران کارآفرین زن باید نگاه مردانه داشته باشند.

ابتکار ادامه داد: اغلب مردان الگو بودند اما در بحث زنان موفق یا باید این راه ببینیم و زنان باید از عاطفه خودشان بگذرند اگر می خواهند سیاسی باشند، اما با گفت و گو مشکلات قابل حل است.

وی ادامه داد: نگاه سودمدارانه ای که در دنیای اقتصاد است شاید با حضور زنان تغییر کند و یا در عرصه مدیریت شاید مدیریت اقتدارگرایانه که با تحکم مسایل را در یک سازمانی پیش می برد شاید با نگاه زنان این تغییر کند و هوش عاطفی غلبه کند.

وی موفقیت زنان را در گرو حفظ ویژگی های زنان، مادرانه، عاطفی، خلاقانه دانست و گفت: باید اینها در مدیریت، سیاست، اقتصاد و اجتماع حفظ شود و تعریف موفقیت با لحاظ این ابعاد باشد و باید ویژگی زن بودن را مانعی برای موفقیت آنها ندانیم بلکه ما اعتقاد داریم تعاریف ما برای انسان باید با این ویژگی های زنان تکمیل شود و برای الگوهای موفق انسانی، الگوهای موفق زنانه را هم در نظر بگیریم.

ابتکار ادامه داد: امروز هوش عاطفی و قوای عاطفی زنان می تواند در مجموع بر نگاه اقتدارگرایانه و بعضی وقتها جنگ طلبانه و خشونت طلبانه در دنیا غلبه داشته باشد چون این همه رنج و آسیب را برای دنیا به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: ما نمونه های بسیار موفقی در همه این عرصه ها داریم که با تلاش، صبر و مقاومت و هوش عاطفی و هوشمندی مادرانه توانسته اند از مشکلات عبور کنند و به دور از تقابل ها در خانواده و کشور پیشرفت کنند چون ما پیشرفت های چشمگیری در ورزش، سینما، اقتصاد و فرهنگی داریم و امروز دختران نخبه ما خوب می درخشند.

وی نگاه دولت را برای پیشبرد برنامه های حوزه زنان بسیار موثر دانست و گفت: برنامه های خوبی در این زمینه توسط دولت با برنامه های بالادستی در حال انجام است تا زنان موفق باشند و احساس رضایتمندی از خودشان و کارشان داشته باشند و در این زمینه دوره های توان افزایی زنان در بخش های مختلف داریم.

وی آموزش به طور خاص برای مدیران زن را از دیگر برنامه های ما دانست و گفت: برای آموزش کارآفرینی نیز دوره هایی در سطح ملی و استانی داریم و سیاست هایی که در شورای عالی اداری در زمینه تخصیص ۳۰ درصد از پست های مدیریتی که باید در اختیار بانوان قرار گیرد، بعد از ابلاغ آن، ما از تمام وزراء پیگیری کردیم و قرار است گزارش این اقدامات به ما داده شود تا مدیران زن در موقعیت های لازم ارتقاء یابند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: براساس گزارش های به دست آمده در این دوره هفت معاون وزیر جدید در دولت منصوب شدند و وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان هر کدام دو معاون وزیر زن و برخی از وزارتخانه ها هم هرکدام یک وزیر زن و ۴۵ مدیرکل جدید زن در دستگاههای دولتی منصوب شدند.

وی ادامه داد: تا رسیدن به این ۳۰ درصد پست های مدیریتی خیلی فاصله داریم ولی این هدفگذاری که انجام شده است خیلی موثر است و در استان ها هم پیگیری کرده ایم که تعداد معاونان فرمانداران و دهیاران قابل تحسین است به طوری که از ۳۳ هزار دهیار ۲۵۰۰ دهیار زن داریم.

به گزارش روابط عمومی کنگره زنان موفق؛ وی ادامه داد: ما برای توان افزایی و ارتقای مدیریت زنان همه توان خودمان را به کار گرفته ایم. خوشحالیم که ۴۵ درصد شرکت کنندگان در آزمون شرکتهای دانش بنیان هم زن هستند.

وی اظهار کرد: جهانی بودن مساله زن و اینکه اگر ملی به این موضوع می اندیشیم و محلی در عرصه زنان عمل می کنیم؛ بعد جهانی را نمی توانیم فراموش کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست زن، صلح و توسعه پایدار که امروز نیز برگزار شد ، اضافه کرد: یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی می داریم چرا که موثرترین گام ها را در انتصاب یک مشاور امور زنان به نام شهلا حبیبی را برداشتند و راه را برای طرح موضوعات باز کردند و وی نسبت به حضور و جایگاه زنان نقش کلیدی داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گفتیم از محیط زیست رفتی راحت شدیم معاونت جاسوس دراومدزمان چه مدیریتیه نفهمیدی میله به این مهمی وخاله مری و همین شمامحیط زیست وخراب کردین طرح کشیدن آب از استانبول به استانهای دیگه که میگن کارجاسوسان ......

    • بدون نام

      چقد شعار.بسه دیگه

    • بدون نام

      ابتکار با این اوصاف تو آلان شغل یک مرد را اشغال کردی و مردانه رفتار کردی،برو آشپزخانه و به امور منزلت برس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو هم برو به نوکریت برس

      • بدون نام

        خانمها برن تو آشپزخانه لطفا

      • به ۲۲:۳۵

        تو هم برو تو سیرک

        چون خیلی با نمکی

    • بدون نام

      ابتکار برو خانه،ابتکار برو خانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما مردها چشم دیدن زن موفق رو ندارین

        چون واقعا حسود و بدبخت و ترسو هستین

    • کیان

      چشم ، شما وقتی رییس سازمان محیط زیست بودی نشون دادی چقدر حرفات ارزش داره

    • بدون نام

      مردا هروقت يه زن كاردرست مي بينند مي گند مرديه براي خودش ! و هر مرد بي عرضه و ناموفقي هم مي گن زن صفت!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه مرد میتونه چند تا زن رو زیر سایه خودش بگیره و باهاشون ازدواج کنه اما برعکسش محاله ،،به این دلیل مرد همیشه مثل مرده،تو هم مرد باش

      • بدون نام

        مرد عین یه خروس میتونه با چند تا مرغ همزمان باشه ـ

        از افتخارات مردها زندگی خروسیه خخخخخخ

    • ع

      چرانباید مردانه عمل گند خودم خانمی سراغ دارم که مردانه درراه زندگی وکار قدم برمیداشت بعدا مرد خانه تهران به رشت در رفت وامد بود اینقدر زن سراغ دارم فقط شما بزرگان زن میتونین مردانه عمل کنه

    • بدون نام

      اینو تو میگی پس چرا از دیوار سفارت رفتی بالا مردم بد بخت کردین

    • بدون نام

      شما حرف نزن

    • سعید

      این دیگه چی،چی میگه این وسط تو این اوضاع خرتو خر برو عامو

    • بدون نام

      تاريك انديشان هميشه سعى مى كنند
      زنان را در «سياهى» نگه دارند
      آنها از روشن شدن ذهن زن مى ترسند
      چون خوب ميدانند اگر زن بداند
      به فرزندانش هم ياد ميدهد . . .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج