۶۸۷۷۹۱
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

فوت ۷۹۰ نفر به دلیل حوادث ناشی از کار در سال ۹۶

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی سال جاری ۷۹۰ نفر از کارگران قربانی حوادث ناشی از کار شدند که نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

خبرگزاری مهر: احمد مشیریان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه بیشترین حوادث حاصل از کار ناشی از سقوط و یا پرتاب اشیاء ساختمانی بوده است، اظهار داشت: در سال جاری ۷۹۰ نفر براثر این حوادث جان باختند که بی‌احتیاطی و عدم رعایت اصول ایمنی مهم‌ترین علل حوادث بوده است.

وی افزود: برای کاهش حوادث کاری، تفاهم‌نامه‌ای از سوی مرکز تحقیقاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای آموزش کارگران و کارفرمایان بسته‌شده که اقدامات لازم برای ارتقای ایمنی به کارگران آموزش داده می‌شود.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مهم‌ترین حوادث کاری سال گذشته و با اشاره به حادثه معدن زمستانی یورت در استان گلستان، گفت: پس از آن حادثه برای جلوگیری از حوادث در معادن کارگروه معدنی تشکیل و درباره مسائل ایمنی در تمام کشور تجدیدنظر شده است.

مشیریان تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد شغل برای یک‌میلیون نفر در سال آینده در بخش‌های مختلف است که این موضوع در دستور کار ویژه این وزارتخانه قرار دارد.

وی بابیان اینکه میزان عیدی و پاداش آخر سال کارگران دو ماه حقوق و حداکثر تا سقف سه ماه است، گفت: عیدی کارگران از سوی پیمانکاران پرداخت‌شده و اگر کسانی هستند که هنوز عیدی خود را دریافت نکرده‌اند تا آخر سال به آن‌ها پرداخت می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      جناب مشیریان عزیز لازم هست که در مورد بررسی و علل حوادث تامل بیشتری داشته باشید بنده می توانم از شما سوال کنم در یک پروژه چطور می توان راندمان ایمنی را بالا برد؟آیا در حوادث سال 96بیشترین حوادث به نوعی با دولت و زیر مجموعه های آن ارتباط مستقیم نداشت وقتی دکتری به من می گوید سیگار مضرر و سرطان زا هستش و بعد جلوی من بیمار سیگار مصرف کند فکر می کنید عکس العمل من چیست؟؟!!وقتی خود دولت هیچ نظارتی بر ایمنی بخش های خود نداشته که هیچ؛بلکه از ابتدایی ترین تجهیزات ایمنی هم استفاده نمی کند وزارت رفاه آیا کوچکترین حرکت در تجهیز کردن کارگاههای انجام داده اند آیا موقع گزینش افراد در جهت فعالیت های کارگاهی فقط جنبه بومی بودن و امتبارات دیگر را لحاظ می کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج