۶۸۷۸۰۳
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

خانه ثبت ملی فیروزی در دزفول فرو ریخت

خانه ثبت ملی شده فیروزی واقع در بافت تاریخی دزفول عصر امروز فرو ریخت و به طور کامل ویران شد.

خبرگزاری مهر: مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه عصر امروز پنجشنبه، طی تماس شهروندی با سامانه ۱۲۵ این سازمان گزارش ریزش یک ساختمان قدیمی اطلاع رسانی شد.

عبدالحسین معظم فر افزود: پس از دریافت گزارش از طرف ستاد فرماندهی عملیات، اکیپی از آتش نشانان ایستگاه شماره یک به محل حادثه اعزام شد.

معظم فر تصریح کرد: در این حادثه یک باب منزل مسکونی که در واقع یک منزل تاریخی و ثبت ملی است به علت فرسودگی کاملاً تخریب شد که خوشبختانه به خاطر خالی از سکنه بودن این خانه تاریخی به کسی آسیبی نرسید.

عظیم رضایی مرساق، رئیس جمعیت هلال احمر دزفول نیز در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: ریزش این ساختمان باعث بسته شدن کوچه شده است.

وی افزود: خوشبختانه این حادثه تلفاتی در پی نداشته؛ در همین زمینه چندین بار به ساکنین منازل همسایه که آنها نیز در خطر ریزش بودند، هشدار تخلیه داده شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: با توجه به خطر ریزش دیوارها با بستن داربست، در تلاش هستیم که از این حادثه جلوگیری کنیم. همچنین در حال تخلیه و بازگشایی کوچه هستیم.

رضای مرساق عنوان کرد: سه اکیپ از جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و نیروی انتظامی و نیز تعدادی از مسئولان در محل حادثه حاضر شده‌اند.

وی یادآورشد : علت وقوع حادثه هنوز مشخص نیست، اما فرسودگی این منزل قدیمی و بارش باران می‌تواند در ریزش آن موثر بوده باشد.

به گزارش مهر، از زمان وقوع حادثه تاکنون مسئولان مختلف شهرستان از جمله نماینده مجلس، شهردار، رئیس شورای شهر در محل حادثه حضور یافتند و به بررسی اوضاع پرداختند.

بافت تاریخی دزفول با مساحت ۲۰۰ هکتار یکی از ارزشمندترین مجموعه های تاریخی کشور است که قرن ها هویت معماری اصیل ایرانی در جای جای آن جریان دارد. خانه های تاریخی دزفول هر یک با رنگ و حال و هوایی خاص اما با هویتی مشترک، می توانند یکی از جاذبه های ارزشمند گردشگری استان خوزستان به حساب آیند که نیازمند توجه بیشتر هستند.

وجود بیش از یک صد خانه تاریخی ارزشمند، سبب شده تا بافت تاریخی دزفول نسبت به سایر آثار و مجموعه های تاریخی این شهرستان، متمایز باشد به طوری که دزفول با برخورداری از این خانه ها می تواند به عنوان یک شهر توریستی با ردپایی از گذشته های زیبای معماری این مرز و بوم به جهانیان معرفی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      دزفول اینروزا خوب بلا میگیره
      چهارشنبه حادثه آتش سوزی پادگان ارتش بود حالا هم ریزش خونه باستانی
      سومیش بخیر بگذره

    • بدون نام

      اشکالی نداره جاش یه مال بسازید از خجالتش در بیایید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج