جاباما
۶۸۷۸۰۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

آماده‌سازی مصلی برای نمایشگاه کتاب ۹۷

وزیر ارشاد تأکید کرد: تلاش داریم با همکاری مسئولان مصلی،‌ آماده‌سازی‌های محیطی مصلای تهران برای نمایشگاه کتاب را تا پایان نوروز ۹۷ و حداکثر ۱۵ فروردین به پایان برسانیم.

خبرگزاری ایلنا: سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه برنامه کتاب‌گردی که صبح امروز پنجشنبه ۱۷ اسفند انجام شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره طرح کنار گذاشتن پیک‌های شادی و کتابخوانی دانش آموزان گفت: هر عاملی که جامعه دانش‌آموزی ما را از تکالیف اجباری به سمت تکالیف اختیاری و اشتیاقی سوق بدهد، به تعلیم و تربیت واقعی کمک می‌کند. نکته دیگر این است که هر مقدار از کتاب‌های دستوری به سمت کتاب‌های انتخابی حرکت کنیم و فضاها را بازتر بگذاریم، به تعلیم و تربیت و آینده‌سازی بهتر فرزندانمان می‌انجامد. این طرح در این مسیر حرکت می‌کند ولی نخستین قدم آن است و می‌تواند تقویت شود. ما باید به این حرکات کمک کنیم و به خاطر نقص‌هایی که خواهند داشت، آن‌ها را متوقف نکنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که کار آماده سازی نمایشگاه کتاب در مصلی تهران پیش نمی‌رود، و آیا از این که انتقال دوباره نمایشگاه به مصلی پشیمان است، گفت: ما از چیزی پشیمان نمی‌شویم. اتفاقاتی که در حال رخ دادن هستند، قطعا به موفقیت دوستان برگزارکننده خواهند انجامید. پیش تر درباره علت تغییر مکان نمایشگاه توضیح داده ام و برای این دوره از نمایشگاه، تصمیم درستی بوده است. آخرین گزارش‌ها را از دوستان گرفته ام اما به این معنی که تصمیم نهایی در چه مقطعی است، هنوز نمی‌توان حرف قطعی زد. اما طبق صحبت‌هایی که دوستانمان با مسئولان مصلی داشته اند، به نظر می‌رسد سهم بخش‌های چادری نمایشگاه، به حداقل میزان خود رسیده اند.

وزیر ارشاد در ادامه گفت: اضافه شدن رواق‌های شرقی و غربی مصلی به مقدار زیادی یاری رسان است و برآورد ما این است که با تلاشی که هم دوستان مصلی دارند و هم وزارت مسکن دارد _ که در این زمینه با مسئولان و وزیر مسکن صحبت‌هایی کرده‌ام _ بنابراین است که تا عید و یا حداکثر ۱۵ فروردین، آماده سازی‌های محیطی انجام شود و اگر فضای غیرمسقف هم داشته باشیم، با میزانش در دوره گذشته قابل مقایسه نیست.

صالحی در پاسخ به سوالی درباره نارضایتی ناشران خارجی به‌خصوص عرب‌زبان و اعلام عدم حضورشان در زیر چادرهای مصلی گفت: تلاش‌هایی در این زمینه شده و سعی داریم رضایت آن‌ها را هم جلب کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌ها از ۱۴ سال پیش تا امروز گفت: بین همه نهادهای رسمی‌دارای مسئولیت مانند نهاد کتابخانه‌ها، خانه کتاب و... چه نهادهایی که مسئولیت رسمی‌ ندارند ولی دغدغه کتاب و کتابخوانی را دارند، این مساله به طور واحد وجود دارد که طرح‌های جدید و خلاقانه درباره این حوزه ارائه کنند. فضاهای رقیب کتاب، در حالی که می‌توانند فرصت ساز باشند، می‌توانند تهدید هم باشند. تا چندی پیش، فضاهای تصویری بودند و حالا فضای مجازی هم اضافه شده است. من فضای مجازی را فرصت هم می‌دانم اما می‌تواند مانع کتابخوانی هم بشود و نکته مهم این است که چطور بتوانیم از این فضا برای تبلیغ کتابخوانی استفاده کنیم. طرح و ایده‌های خلاقانه ممکن است به طور مستقل، کوچک و جزئی به نظر برسند اما تاثیرگذاری شان در کنار هم و در مجموع بسیار خواهد بود. ممکن است در یک نشست کتابخوانی ۱۰۰ نفر شرکت کنند اما این رقم اگر در تعداد شهرهای بیشتری ضرب شود، در یک گستره تاثیرگذاری زیادی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ادامه داد: گسترش و توسعه ایده‌های خلاقانه از جمله موارد مهم برای نهادهای رسمی‌و غیررسمی‌دخیل در حوزه کتاب است که نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور هم یکی از نهادهای رسمی‌است که در این زمینه سهم خوبی دارد و می‌تواند تاثیرگذار باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج