جاباما
۶۸۷۸۷۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

راهکار‌هایی برای کاهش مصرف آب در خانه‌تکانی

خانه‌تکانی از جمله سنت‌های ما ایرانیان است که با انجام آن به استقبال بهار می‌رویم، اما دغدغه فعالان محیط زیست در روزهای پایانی سال و شروع خانه‌تکانی‌ها، مدیریت مصرف آب است. پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب کمپینی است که اخیرا با دغدغه مصرف آب در خانه تکانی‌ها شکل گرفته است. مجید رحمانی - یکی از اعضای این کمپین - راهکارهای ساده‌ای را برای کاهش مصرف آب در این ایام پیشنهاد داده است.

خبرگزاری ایسنا: خانه‌تکانی از جمله سنت‌های ما ایرانیان است که با انجام آن به استقبال بهار می‌رویم، اما دغدغه فعالان محیط زیست در روزهای پایانی سال و شروع خانه‌تکانی‌ها، مدیریت مصرف آب است. پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب کمپینی است که اخیرا با دغدغه مصرف آب در خانه تکانی‌ها شکل گرفته است. مجید رحمانی - یکی از اعضای این کمپین - راهکارهای ساده‌ای را برای کاهش مصرف آب در این ایام پیشنهاد داده است.

مجید رحمانی درباره روش‌های کاهش اتلاف آب هنگام خانه‌تکانی توضیح داد: قبل از اقدام به شست وشوی هر چیزی از خود بپرسید که آیا شستن آن وسیله واقعا ضروری است یا از روی عادت این کار را انجام می‌دهید همچنین برای شست وشوهای ضروری برنامه داشته باشید و اقلام هم جنس را در کنار هم بشویید تا میزان آب مصرفی کمتر شود.

وی ادامه داد: شوینده‌های شیمیایی هر چند باعث پاکیزگی می‌شود اما استفاده نادرست از این مواد در کوتاه مدت آسیب جدی به سلامت انسان و محیط زیست وارد می‌کند. این مواد در چرخه استفاده از آب‌های خاکستری باقی می‌ماند و به محیط‌های مختلف مانند زمین‌های کشاورزی وارد می‌شود. وجود مواد شیمیایی در آب فرایند تصفیه فاضلاب را با مشکل مواجه می‌کند بنابراین تا جایی که امکان دارد از این شوینده‌های شیمیایی کمتر استفاده کنیم.

این عضو پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب در ادامه گفت: آبی که حاوی مواد شوینده شیمیایی نیست را می‌توان به مصرف گل‌ها و گیاهان خانگی رساند و اینگونه از هدر دادن آن‌ها جلوگیری کرد.

رحمانی با بیان اینکه شستن پرده‌ها و فرش‌ها را به کاربلدها بسپارید، تصریح کرد: با این کار از استفاده از آب تصفیه شده برای شستشوی این وسایل جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه قبل از اقدام به شستن هر چیزی به راهکارها و ابزارهای مورد نیاز آن فکر کنید، اظهار کرد: استفاده از آب به عنوان جارو برای تمیز کردن بالکن یا حیاط ، کار بسیار غلطی است که گاهی اوقات موقع خانه تکانی‌ها دیده می‌شود. در شرایطی که در کشور با کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنیم هدر دادن آب به این شکل بسیار ناپسند است.

این عضو هیات مدیره خانه محیط زیست استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه سرویس و تعمیر شیرآلات خراب را در لیست کارهای خانه تکانی قرار دهید، گفت: با این کار مانع از هدررفت آب تصفیه شده و تبدیل آب سالم به فاضلاب می‌شویم.

رحمانی در ادامه بر تفکیک زباله‌ها هنگام خانه تکانی تاکید و اظهارکرد: با این اقدام میزان مصرف انرژی و آب نسبت به تولید اولیه به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

این عضو پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب توصیه کرد که برنامه‌های فنی وسایل خانگی مختلف مانند لباسشویی را بیاموزید تا بتوانید مدت زمان شست وشو را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید.

وی در پایان گفت: اگر فردی پول کافی دارد که می‌تواند هزینه آب، برق و گاز را پرداخت کند نباید این مسئله بهانه‌ای برای اسراف شود و به اندازه‌ای از این منابع استفاده کند که موجب سلب این نعمت از سایر همنوعان و موجودات زنده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا کرد

      خب زیاد مصرف شه ،هدر بره،پولشو میدم
      تو کشوری که همه به فکر اختلاس و دزدی هستند این چیزا دیگه مردِ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج