۶۸۷۹۷۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دوحه:

امارات یک قایق قطری را ربود

قطر امروز اعلام کرد که نامه‌ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل ارسال و اقدامات امارات در ربودن یک قایق ماهیگیری قطری را به آنها اطلاع داده است.

خبرگزاری فارس: «علیاء أحمد بن سیف آل ثانی» نماینده دائم قطر در سازمان ملل در نامه‌های جداگانه به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و «کارل فان اوستروم» رئیس دوره‌ای شورای امنیت، اعلام کرد که ماه ژانویه گذشته یک قایق اماراتی از یک کشتی نظامی پایین آمده و یک قایق ماهیگیری را با هفت سرنشین و یک کاپیتان آن ربوده است.

در این نامه آمده است که تیم مراقبت دریایی قطر روز جمعه ۱۹ ژانویه گذشته یک قایق اماراتی را مشاهده کرده است که از یک کشتی نظامی پایین آمده و وارد منطقه اقتصادی قطر شده و پس از آن جلوی حرکت یک قایق ماهیگیری قطری به همراه هفت ماهیگیر و یک کاپیتان آن را که همگی از اتباع هند بودند، سد کرده و آنها را به زور و تهدید اسلحه مجبور به ترک منطقه اقتصادی قطر و ورود به منطقه امارات کرده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری قطر(قنا)، در این نامه آمده است که این حادثه یک جنایت تمام عیار و اقدامی خطرناک و نقض معاهدات بین‌المللی است.

قطر ضمن محکوم کردن این رفتار امارات آن را نقض قانون بین‌المللی، توافقنامه‌های و معاهدات بین‌المللی دانست و امارات را مسئول کامل سلامت و امنیت تیم ماهیگیری قطر برشمرد.

دولت قطر همچنین از جامعه جهانی خواست تا امارات را برای پایبندی به اصول و توافقنامه‌های بین‌المللی و آزادسازی سرنشینان این قایق ماهیگیری تحت فشار قرار دهند.

روابط چهار کشور (عربستان، مصر، امارات و بحرین) با قطر از حدود ۹ ماه قبل قطع شده است و این کشور بر خواسته‌های ۱۳‌گانه خود از قطر از جمله کاهش روابط با ایران به عنوان پیش‌شرط ازسرگیری این روابط تأکید دارند.

قطر همچنین امارات را به نقض حریم هوایی این کشور متهم کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج