۶۸۷۹۹۵
۱ نظر
۵۰۵۱
۱ نظر
۵۰۵۱
پ

ثروتمندترین مرد عرب، حامی مالی الهلال

باشگاه الهلال عربستان هوادارانی ثروتمند و متمول دارد که حمایت های مالی فراوانی از این باشگاه کرده اند.

ورزش سه: باشگاه های فوتبال عربستان توسط وزارت ورزش این کشور اداره می شوند و معمولا مشکل چندانی از لحاظ مالی ندارند و از سرمایه های ملی این کشور بهره می برند. باشگاه الهلال اما در این کشور حسابی جداگانه دارد و از طرفدارانی پروپاقرص و البته متمول سود می برد. یکی از این هواداران مشهور الهلال مردی است به نام ولید بن طلال بن عبدالعزیز. او از سرمایه داران عربستان است که لقب ثروتمندترین مرد عرب را دارد. او ۶۲ سال سن دارد و تا سال ۲۰۱۸ میلادی دارایی خالصش حدود ۱۸.۴ میلیارد دلار گزارش شده است. یکی از دارایی های منحصر به فرد این سرمایه دار، هواپیمایی از جنس طلاست که او را در بین متمولان عربستان خاص کرده است.

ثروتمندترین مرد عرب، حامی مالی الهلال


ولید بن طلال صاحب و موسس شرکت کینگ هلدینگ کمپانی است که یکی از بزرگترین و معروف ترین شرکت های عربستان و اسپانسر فعلی باشگاه الهلال است.

بعد از حادثه یازده سپتامبر، بن طلال ۱۰ میلیون دلار به شهر خسارت دیده ی نیویورک کمک کرد.یکی از اتفاقات مهم برای او در سال ۲۰۱۷ رقم خورد. از زمانی که برخی اصلاحات در عربستان شکل گرفت، ولید به مدت ۸۴ روز بازداشت بود و به اتهام فساد اقتصادی از او خواسته بودند حدود ۶ میلیارد دلار از دارایی خود را به دولت پرداخت کند.

ثروتمندترین مرد عرب، حامی مالی الهلال


او یکی از علاقه مندان به فوتبال است و بارها بدون هیچ گونه مسئله ای از علاقه به باشگاه الهلال عربستان گفته است. او البته در کنار الهلال، کمک های بسیار زیادی را به تیم ملی عربستان و همچنین سایر تیم های این کشور در مقاطعی که شانس کسب افتخار برای عربستان را داشته اند، انجام داده است. از سال ۲۰۰۸ که عضو افتخاری باشگاه الهلال شد، کمک های مالی زیادی کرده و سعی کرد در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ دو بار تلاش کرد باشگاه الهلال را به صورت کامل خریداری کند و چون این باشگاه یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین ها در عربستان است با وزارت ورزش هم برای این امر در ارتباط بود اما به نتیجه نهایی برای انجام این کار نرسید. بعد از عدم موفقیت در خرید باشگاه، شرکت تحت مالکیت او به اسپانسر باشگاه الهلال تبدیل شد و از این طریق ساپورت مالی آبی های ریاض را در اختیار گرفت.

یکی دیگر از تلاش های او برای مالکیت در باشگاه الهلال این بود که در سال ۲۰۱۵ برای انتخابات رئیس باشگاه، پسر او یعنی خالد بن ولید بن طلال نامزد شد تا به ریاست باشگاه برسد اما این تلاش خانوادگی آنها ناموفق بود. البته این ها از ارزش و اعتبار ولید در باشگاه الهلال نکاسته و هنوز هم این مرد ثروتمند در متن مهم ترین اتفاقات باشگاه قرار دارد. نواف بن سعد، رئیس این باشگاه، اخیرا اعلام کرده بود که در مورد برکناری رامون دیاز هم شخصا با این سرمایه دار مشورت کرده و ولید بن طلال یکی از موافقان قطع همکاری مربی آرژانتینی با باشگاه الهلال بوده است.

ثروتمندترین مرد عرب، حامی مالی الهلال


در خصوص آخرین کمک های ولید بن طلال به باشگاه الهلال می توان به رقابت های همین فصل لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد که پس از بازی این تیم مقابل العین امارات، میلیاردر عربستانی با عنوان هدیه برای بازی در ورزشگاه جدید ۲ میلیون دلار به الهلالی ها کمک مالی کرد. او در حالی که همان شب در ورزشگاه ملک سعود حضور داشت، اعلام کرد که اگر بیشتر از این مبلغ هم از او درخواست شود، دریغ نخواهد کرد.

ثروتمندترین مرد عرب، حامی مالی الهلال


دیگر کمک مالی هنگفت بن طلال به الهلالی ها به سال ۲۰۱۵ برمی گردد. زمانی که الهلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان العین را شکست داد و به فینال رسید، ولید بن طلال به هر بازیکن الهلال مبلغ ۵۰ هزار ریال هدیه داد. او همچنین وعده داده بود که اگر آبی پوشان در فینال مقابل سیدنی استرالیا پیروز شوند، به هر نفر ۱۰۰ هزار ریال به علاوه یک خودرو اهدا می کند. این کار البته برای ولید بن طلال جدید و تازه نبود. او در سال ۲۰۱۱ که الهلال پس از رقابتی فشرده قهرمان لیگ عربستان شد نیز به هر بازیکن صدهزار ریال به اضافه یک خودرو داده بود.

ثروتمندترین مرد عرب، حامی مالی الهلال

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پول ما کجا میرودند ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج