۶۸۸۰۷۸
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

اولین واکنش ایران به حمله به سفارت ایران در لندن

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به تعرض صورت گرفته به سفارت ایران در لندن با بیان اینکه در حال بررسی موضوع هستیم، بر وظیفه دولت انگلستان برای حفظ و حراست از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی تأکید کرد.

خبرگزاری فارس: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ، ضمن تایید خبر تعرض تعدادی عناصر تفرقه افکن و منحرف به سفارت ایران در لندن بیان کرد: در حال بررسی موضوع از طریق سفارت ایران در لندن و سفارت انگلستان در تهران هستیم.

وی با بیان اینکه با لندن در تماس هستیم، تصریح کرد: دولت انگلستان موظف است به طور جدی و قاطع وظایف خودش را در حفظ و حراست از اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران انجام دهد و متجاوزان به حریم دیپلماتیک را سریعا دستگیر و مورد پیگیرد قرار دهد.

قاسمی تأکید کرد که برخلاف اخبار منتشر شده سفارت ایران در لندن اشغال نشده و تنها عناصر تفرقه افکنان که تعداد اندکی بوده‌اند به بالکن سفارت وارد شده‌ و پرچم ایران را پایین کشیده و پرچم خود را برافراشته‌اند.

به گزارش فارس، «حمید بعیدی‌نژاد»، سفیر ایران در انگلیس نیز با تأیید تعرض عده‌ای به سفارت ایران در لندن در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «دقایقی پیش تعداد اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض کرده و با شکستن پرچم، در حال شعار علیه مقامات کشور، و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر است.»

بی‌بی‌سی فارسی تعداد متعرضین به سفارت ایران را ۴ نفر ذکر کرده و گفته که هنوز کسی بازداشت نشده است.

فرقه شیرازی که از آنها به عنوان «شیعه انگلیسی» هم یاد می‌شود، تحت تاثیر فردی به‌نام سید صادق شیرازی است. طرفداران وی از جمله «یاسر حبیب»، صاحب شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای الفدک، عموما به نشر مطالب تفرقه‌برانگیز در جهان اسلام شهرت دارند. شبکه تحت مدیریت یاسر حبیب، اقدام به پخش زنده تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در شهریور سال ۱۳۹۵ در خصوص این فرقه و فعالیت‌های آن فرموده بودند: «اینکه شما می‌بینید رادیوها یا تلویزیون‌هایی در دنیای اسلام به وجود می‌آید که کار آنها این است که به‌عنوان شیعه و به نام شیعه، به بزرگان مورد اعتقاد بقیّه‌ی فِرق اسلامی بدگویی کنند، این معلوم است که بودجه‌اش بودجه‌ی خزانه‌داری انگلیس است؛ این بودجه‌اش بودجه‌ی انگلیس [است‌]، این شیعه‌ی انگلیسی است.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آذرماه همان سال نیز فرمودند: «امروز شما ملاحظه کنید از منتهاالیه شرق آسیا در میانمار مسلمان‌کشی هست، تا غرب آفریقا در نیجریه و امثال اینها؛ همه‌جا مسلمانها [کشته می‌شوند]؛ حالا یک‌جا به دست بودایی کشته می‌شوند، یک‌جا به‌ دست بوکوحرام و داعش و امثال اینها کشته می‌شوند. یک عدّه‌ای هم در این آتشها می‌دمند؛ شیعه‌ی انگلیسی و سنّی آمریکایی مثل هم هستند؛ همه، دولبه‌ی یک قیچی هستند؛ سعیشان این است که مسلمانها را به جان هم بیندازند؛ این پیام اراده‌ی تفرقه است که اراده‌ی شیطانی است؛ امّا پیام وحدت این است که اینها از این اختلافات عبور بکنند، در کنار هم قرار بگیرند، با هم کار کنند.»

انتظار می‌رود با احضار سفیر انگلستان به وزارت امور خارجه، مراتب اعتراض تهران به بی‌تدبیری لندن در دفاع از اماکن دیپلماتیک ایران به طرف انگلیسی ابلاغ گردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمدی

      فرقه شيرازي از مزدوران غرب و هدفش تفرقه بین مسلمان است

    • ناشناس

      هه

    • حسن

      خدایا از دست این همه فرقه به تو پناه میبریم که همه بنام تو دروغ میگویند

    • بدون نام

      خخخخ

    • محمد

      درود
      حمله به سفارت در دنیا و بعضی کشورها جریان معمولی هستش
      خود کرده رو تدبیر نیست

    • بدون نام

      چطور وقتی نیروهای عرزشی سفارت انگلیس رااشغال کردند جیک کسی درنیومد ومستقیم از سیمای میلی پخش میشد اینها که ایرانی هستن

    • احمد احمدی

      این گروهک از ابتدای انقلاب تاکنون مواضع ضد اسلام ناب محمدی.ص. و ولایت فقیه و دفاع مقدس داشتند و همواره در راستای منافع انگلیس و امریکا گام برداشتند و تفکرات ارتجاعی و متحجرانه مثل قمه زنی و تفرقه بین مذاهب و ... داشتند.

      پاسخ ها

      • محمد

        دایی من از اون حزب ا... های دو اتیشه هست
        نفهمیده رفته کربلا از اونایی که شیرازی توی کربلا. اسکان میده رایگان
        فقط پول خروجی و کرایه ماشین میدن
        تقریبا 500تومان
        دیروز بهش گفتم داشت سکته میزد
        الان بنظر شما چیکار کنه
        چگونه از دفتر اعمال پاک کنه

    • بدون نام

      پس بلاخره اونا هم سفارت مارو گرفتن

    • بدون نام

      اینا چرا از کارهای ما تقلید میکنند؟

    • بدون نام

      ای کاش می فهمیدیم که تعرض به سفارت کشور دیگر چقدر بد است .

    • استاد ریاضی

      طرفداران عناصر تفرقه افکن اخوند مرتجع شیعه انگلیسی صادق شیرازی که علیه رهبران اهل سنت وشیعیان مرید رهبری معززانقلاب اسلامی ودرپناه دولت انگلیس روباه مکار وپیر استعمار فعالیت میکنند ره به جایی نخواهند برد واین مرتجعین مانند حاکمان مرتجع عربی بزودی به زباله دان تاریخ می پیوندند

    • بدون نام

      کابر بر 23.7واقعا خاک بر سرت که نفهم زاده بدنیا آمدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج