۶۸۸۱۶۴
۱۹ نظر
۵۰۰۵
۱۹ نظر
۵۰۰۵
پ

نقد تند مولاوردی؛ مثل رادیو اسرائیل حرف می‌زند!

پس از گذشت چهار‌دهه باید از رویه‌های خود تغییر مسیر دهیم و به حداقل استاندارد‌های حقوق بشری مقید شویم.

روزنامه اصولگرای جوان واکنش تندی نسبت به حرف های خانم مولاوردی نشان داده، کلا معاونت زنان رئیس جمهور بارها آماج انتقادات شده است و هر بار هم که موضع گیری میکند، رسانه های اصولگرا او را از دم تیغ تند خود می گذرانند؛یادداشت «جوان» را در ادامه می خوانید؛

«پس از گذشت چهار دهه از این رویه‌ها تغییر مسیر دهیم و به حداقل استاندارد‌های حقوق بشری مقید شویم.» این بخشی از سخنان کارشناس رادیو اسرائیل نیست، بلکه جمله‌ای است که شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی در واکنش به پخش فیلمی از سعید‌امامی متهم به جاسوسی از صدا‌و‌سیما آن را در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین بیان کرده است؛ جمله‌ای که می‌تواند تا مدت‌ها خوراک خبری رسانه‌های بیگانه را با موضوع اذعان یک مقام رسمی حقوق شهروندی به رعایت نشدن حداقل استاندارد‌های حقوق بشری در ایران فراهم کند و از سوی دیگر به دستاویزی برای امریکا و غرب برای هجمه‌های بیشتر و تنگ‌تر کردن حلقه تحریم‌ها علیه کشورمان تبدیل شود.

اظهارات جنجالی دستیار ویژه رئیس‌جمهور، اما به همین‌جا ختم نمی‌شود. مولاوردی در گفت‌وگویی رسانه‌ای قول داده تا از مسیر منشور حقوق شهروندی پیگیر منافع فرقه‌ای همچون بهائیت هم باشد. اظهارات دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی در حالی بیان می‌شود که خودش هم به خوانشی که از کلمات و جملاتی که استخدام کرده واقف است، آنچنان که گفته است: «اگر در سمت دولتی نبودم، قطعاً صریح‌تر از این اظهار‌نظر می‌کردم!»

رئیس جمهور که مخالفت با دولت را مخالفت با نظام و عامل ناامیدی مردم می‌داند باید از معاون خود بپرسد مخالفت با سابقه و سیاست نظام به چه معناست؟! البته شاید در آن صورت مولاوردی به روحانی پاسخ دهد که من از روی دست خود شما کپی کردم، وقتی در تبلیغات انتخاباتی به رقیبان خود گفتید که ۳۸ سال است کاری جز اعدام و زندان ندارید!

این نخستین باری نیست که اظهارات شهیندخت مولاوردی حاشیه‌ساز می‌شود. آن هم در شرایطی که وی دکترای حقوق بین‌الملل دارد و بعید است یک حقوقدان نداند چه می‌گوید! نکته منفی‌تر ماجرا هم در اینجاست که وقتی اظهارات وی حاشیه‌ساز می‌شود، درست همان روال معمول در دولت تدبیر و امید پیش گرفته می‌شود و کاسه کوزه‌ها بر سر رسانه‌هایی می‌شکند که تنها درباره خوانشی که رسانه‌ها و نهاد‌های بین‌المللی می‌توانند از چنین سخن‌هایی داشته باشند، هشدار می‌دهند. هر چند گاهی به نظر می‌رسد برخی سخنان و اظهارنظر‌های چهره‌های دولتی بیش از آنکه به کار مردم کشورمان بیاید قرار است خوراک نهاد‌های بین‌المللی باشد و زمینه نفوذ بیشتر این نهاد‌ها را در قالب اسنادی همچون ۲۰۳۰ و ده‌ها سند و توافقنامه پنهان و آشکار دیگر فراهم می‌آورد. وقتی مولاوردی درباره حجاب و ماجرای دختران خیابان انقلاب به منشور حقوق شهروندی و «اختیار» در انتخاب حجاب استناد می‌کند و می‌گوید: طبق ماده ۱۰۲ منشور؛ شهروندان در انتخاب نوع پوشش خود متناسب با عرف و فرهنگ اجتماعی و در چارچوب موازین قانونی آزاد هستند یا به صراحت درباره مجازات تخطی از قانون از سوی این دختران اینگونه اظهارنظر می‌کند: اگر در سمت دولتی نبودم، قطعاً صریح‌تر از این اظهار‌نظر می‌کردم، اما در شرایط فعلی هرآنچه بگویم نظر شخصی من تلقی نمی‌شود، بلکه به دولت الصاق خواهد شد. به هر حال معتقدم تا زمانی که در این کشور رعایت حجاب شرعی قانون است، باید به آن احترام گذاشت، اما من شخصاً برخورد قهری با دختران خیابان انقلاب را نمی‌پسندم؛ چراکه برخورد باید متناسب با جرم باشد و ما متأسفانه چنین چیزی را نمی‌بینیم.

وی فیلترینگ موقت تلگرام را مصداق نقض یا نادیده گرفتن برخی حقوق انسانی عنوان می‌کند که به ناچار در ناآرامی‌های اخیر انجام شد. همچنانکه در پاسخ به سؤالی درباره حق و حقوق بهائیان وعده تأسیس نهاد ملی حقوق شهروندی را می‌دهد و می‌گوید: با تأسیس این نهاد شاهد تحول مهمی در تسریع تحقق حقوق شهروندی خواهیم بود! بر همه مسئولان جمهوری اسلامی از ابتدا تا‌کنون و بر طبق قانون اساسی کشورمان واضح است که فرقه بهائیت، گروه و اقلیت مذهبی نیست که بخواهد حقوق مذهبی داشته باشد. در برابر چنین اظهاراتی دو احتمال مطرح است؛ نخست اینکه خانم مولاوردی نمی‌داند گفته‌هایش چه معنا و خوانشی دارد که با عنایت به سوابق و رشته تحصیلی وی چنین امری بعید به نظر می‌رسد و اگر چنین باشد باید تجدید‌نظری در جایگاه و مسئولیت وی صورت گیرد، اما احتمال دوم این است که مولاوردی به خوبی می‌داند چه می‌گوید و بی‌تردید نهاد‌های بین‌المللی و دولت‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران از این اظهارات بسیار خرسند خواهند شد؛ چراکه بی‌هیچ دغدغه‌ای سخنان خانم دستیار ویژه دستاویز‌های تازه برای تحت فشار گذاشتن ملت و دولت ایران در اختیارشان می‌گذارد و این خدمات هرگز فراموش نمی‌شود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حمایت این سایت ازلیبرالها ستودنی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا باید شما ساکت باشید مردم حرف بزنند. آسیا به نوبت

      • مهدی

        اصلا معنی و مفهوم لیبرال رو درادبیات سیاسی و بعد کاربرد اشتباه این عبارت رو درکشوری که بی سوادی دربکاربردن عبارات و مفاهیم سیاسی غوغا می کند را میدونی ؟ امان ازجهل مردم و تکرار طوطی وار مفاهیمی که حدااقل آشنایی رو هم ازون نداریم لیبرالیسم درلغت یعنی آزادی خواهی و بر حقوق افراد و همچنین برابری فرصت ها تاکید دارد . چیزی که تو هم قربانی نبود چننین چیزی هستی . پس اول فکر کن بعد طوطی وار حرف بزن .

      • مهدی

        لیبرالیسم مدرن در عصر روشنگری ریشه دارد. به صورت کلی، لیبرالیسم بر حقوق افراد و برابری فرصت تأکید دارد. شاخه‌های مختلف لیبرالیسم ممکن است سیاست‌های متفاوتی را پیشنهاد کنند، اما همه آن‌ها به صورت عمومی در مورد چند قاعده متحد هستند، از جمله گسترش آزادی اندیشه و آزادی بیان، محدود کردن قدرت دولت‌ها، نقش بسزای قانون، تبادل آزاد ایده‌ها، اقتصاد بازاری یا اقتصاد مختلط و یک سیستم شفاف دولتی. همچنین همه لیبرال‌ها - همین‌طور بعضی از هواداران ایدئولوژی‌های سیاسی دیگر - از چند فرم مختلف دولت که به آن لیبرال دموکراسی اطلاق می‌شود، با انتخابات آزاد و عادلانه و حقوق یکسان همه شهروندان توسط قانون، حمایت می‌کنند.

      • بدون نام

        اقا مهدی مطلب شما را با اجازه کپی کردم

      • بدون نام

        دست پرورده شما مموتی مثل نتانیاهو حرف میزنه شاید هم نتانیاهو مثل احمدی نزاد حرف میزنه

    • بدون نام

      حرف حق رو میزنه . چرا بهتون برمیخوره؟؟؟

      پاسخ ها

      • مهدی

        دقیقا . چ.ن حرف درست میزنه و ساختار اندیشه ای و تفکر جزمی یه اقلیت پرقدرت درایران رو تهدید میکنه نمیتونن طاقت بیارن

    • بدون نام

      مثل اسراییل حرف می زند
      یا خود اسراییل است

    • بدون نام

      به به پس رادیو اسراییل گوش میدی

    • بدون نام

      طاقت حرف حق رو ندارن اصولگراها، دارن آتیش میگیرم، تا کور شود هرآنکه نتواند دید

    • بدون نام

      بی تردید ما مردم ایران هم از گفته های ایشان خشنود هستیم و بهشون افتخار میکنیم، شما آب بریز رو خودت نسوزی

    • بدون نام

      یکی حرف راست رو زد خب

    • بهلول

      اینکه گفته شود خانم وردی نمیداند چه میگوید اشتباه است.یقینا چه ایشان وچه جناب شهردار تهران با برپایی رقص زنان در برج میلاد وکشف حجاب چند زن در کوچه وخیابان همه این حرکت مدیریت شده میباشد.بطور قطع ویقین .حال اگر بفرمایید چرا این کارها انجام میشود؟ پاسخش روشن است این آقایان وخانمها دل خوش کرده اند که با این فشارها بتوانند راه مذاکره برجام ۲ را هموار نمایند!! با برجام ۱ مشکل واردات ابخوردن از مردم بهتران حل شد !وبا برجام ۲ قطعا مشکل روسری هم حل میشود..اینکه مردم به شام شبشان نیازمند هستند برایشان اهمیت ندارد!..!فقط کاری باید کردکه بعضی بازیگرها راضی شوند تا در انتخابات بعدی از باند انها حمایت کنند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی خوب تفسیر کردی واقعیت رو بیان کردی اینها دارن رو حساب برنامه برجام ۲ رو پیاده و....

      • 66

        همون برجام 1 نبود الان داشتی با تورم 200 درصد سر میکردی دیگه پول ملی مفت هم نمیارزید فقط بلدین حرفه مفت بزنین شایدم شکمتون سیره فکره مردم بدبخت نیستین با وجود شماها دشمن میخایم چیکار

    • بدون نام

      یک مشت عامل دست بیگانه و ....شدن مسئول وهرچه بخوان میکنن وبعدش هم با پولهای باد اورده فرار به خارج مثل این مولاوردی و....

    • محمدرضا بختیار

      متاسفم کع بعد از چند دهه حملات تخریبی و تعصبی برخی ها با گستاخی هر چه تمامتر ادامه دار هست اسراییل چی؟چرا همیشه روی صحنه شعار و پشت صحنه گفتگو ومعامله هست کدام کشور در جنگ به ایران سلاح فروخت؟راکتورهای هسته ای از آلمان توسط کدام کشور به ایران آورده شد؟و در رابطه مسائل هسته ای مبادله اطلاعاتی ایران با چه کشوری بود؟؟؟!!!!چرا حاشیه افکار اصولگرایانی همچو احمدی نژاد که به نقد رهبری هم پرداخته این چنین هیاهو به پا نمی کنید آیا تفکرات اصولگرایی که تعطیلی کنسرت ها را در بطن خود دارد در جهت پیشرفت جامعه هست اگر روزنامه های اصلاح طلب در نشر اکاذیب حجب و حیا به خرج می دهد روزنامه های عوام فریب سو استفاده نکنند

    • بدون نام

      هیچکس به حرفهای مولاوردی بها نمی دهد بگذارید ببافد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج