۶۸۸۳۸۳
۵۰۹۷
۵۰۹۷
پ

۱۰ وسیله نظامی بدون سرنشین برتر جهان

در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ۱۰ مورد از برترین تجهیزات نظامی بدون سرنشین که عمدتا هواپیماها و پهپادها هستند آشنا کنیم.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: در دنیای تکنولوژی نظامی هر روزه پیشرفت های خیره کننده ای رخ می دهد و ارتش های جهان سعی دارند به هر ترتیب که شده تلفات انسانی خود را کاهش دهند. در این میان، تجهیزات نظامی که برای انجام عملیات خود نیازی به حضور انسان ندارند همواره از اهمیت خارق العاده ای برخوردار بوده اند.

چنین نجهیزات و محمل های نظامی کاملاً به صورت خودکار و یا دستکم به صورت کنترل از راه دور عمل کرده و سرعت و دقت بالایی دارند به نحوی که در همه موارد می توان آن ها را از نمونه های سرنشین دار خود برتر دانست. اما مهم ترین علت گرایش کشورها به این تجهیزات بدون سرنشین این است که حتی در صورت مورد هدف قرار گرفتن نیز تلفات انسانی نخواهند داشت. علاوه بر این نداشتن سرنشین باعث شده که این تجهیزات از حجم کمی برخوردار بوده و این موضوع در بالا بردن سرعت عمل و دقت و همچنین سخت بودن ردیابی و شکار آن ها موثر بوده است. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ۱۰ مورد از برترین تجهیزات نظامی بدون سرنشین که عمدتا هواپیماها و پهپادها هستند آشنا کنیم.

1- ام کیو ریپر/پردیتور بی

۱۰ وسیله نظامی بدون سرنشین برتر جهان

هواپیمای بدون سرنشین ام کیو ریپر (MQ-۹ Reaper) توسط کمپانی جنرال اتومیکس ایروناتیکال سیستمز طراحی شده تا نیازهای نیروهای هوایی و دریایی ایالات متحده را برطرف نماید. از این هواپیماهای بدون سرنشین در عملیات های زیادی در افغانستان، عراق و آفریقا استفاده شده است. هر فروند ام کیو ریپر می تواند تا ۱۴ موشک هوا به زمین هلفایر یا ۴ موشک هلفایر و دو بمب ۲۳۰ کیلویی با قابلیت هدایت لیزری را با خود حمل نماید.

2- پردیتور سی «اَونجر»

۱۰ وسیله نظامی بدون سرنشین برتر جهان
این هواپیمای بدون سرنشین در واقع نمونه پیشرفته تر ام کیو ریپر یا همان پردیتور بی است. تجهیزات الکترونیکی پیشرفته تر و قابلیت های پنهانکاری مانند مخزن داخلی سلاح و اگزوزی به شکل S برای کاهش رد گرمایی در این نمونه اضافه شده است. این هواپیمای بدون سرنشین می تواند همان سلاح های نوع قبلی را حمل کند اما هنوز در مراحل توسعه به سر برده و تاکنون در هیچ عملیاتی شرکت نداشته است.

3- بوئینگ ایکس-45

۱۰ وسیله نظامی بدون سرنشین برتر جهان
این وسیله هوایی تهاجمی بدون سرنشین (Unmanned Combat Air Vehicle (UCAV)) توسط کمپانی فانتوم وورکس که از کمپانی های تابعه بوئینگ است، طراحی شده و بوئینگ انیتگریتد دفنس سیستمز کار تولید آن را بر عهده گرفته است. بوئینگ ایکس- ۴۵ در سال ۲۰۰۰ ساخته شد و دارای دو مخزن جنگ افزاری است که هرکدام ۴ موشک یا بمب را در خود جای می دهند.

4- نورثروپ گرومان ایکس-47 بی پگاسوس

۱۰ وسیله نظامی بدون سرنشین برتر جهان
این هواپیمای بدون سرنشین فوق پیشرفته در سال ۲۰۱۱ و پس از بوئینگ ایکس ۴۵، به پرواز درآمد. پگاسوس دارای دو مخزن جنگ افزار است که می تواند بمب هایی تا وزن ۲ تن را در خود جای دهد.

5- تانک شوالیه سیاه

۱۰ وسیله نظامی بدون سرنشین برتر جهان
در کمال ناباوری این مورد دیگر به ایالات متحده تعلق ندارد. تانک شوالیه سیاه (Black Knight) توسط کمپانی BAE Systems ساخته شده و هیچ سرباز یا سرنشینی را با خود حمل نمی کند بلکه در درون آن سیستم های هوشمند متعددی به کار رفته که می تواند به طور خودکار مسیر خود را پیدا کرده و از برخورد با موانع جلوگیری نماید و به طور همزمان برخی دستورهای کاربردی را به برجک تانک منتقل نماید. این تانک کاملاً خودکار از یک توپ ۳۰ میلیمتری و یک مسلسل قوی سود می برد و یکی از تانک های سبک نسل آینده به شمار می آید.

6- هلی کوپتر ام کیو- 8 فایر اسکوت

۱۰ وسیله نظامی بدون سرنشین برتر جهان
در واقع ام کیو- ۸ فایر اسکوت (MQ-۸ Fire Scout) یک هلی کوپتر با قابلیت کنترل از راه دور است که ظاهراً برای دیده وری ساخته شده است. اما این هلی کوپتر با قابلیت حمل ۲۷۲ کیلوگرم وزن می تواند عملیات های پشتیبانی در مقیاس کوچکی را نیز انجام دهد و یا تعداد کمی سلاح سبک از قبیل موشک های کوجک با خود حمل نماید.

7- قایق پروتکتور

۱۰ وسیله نظامی بدون سرنشین برتر جهان
این قایق یک سیستم دفاعی است که با طول ۹ متر و قدرت پنهانکاری و سرعت خارق العاده خود با سیستم مسلسلی مینی تایفون مجهز شده و می توان یک مسلسل کالیبر .۵۰ ، نارنجک انداز ۴۰ میلیمتری یا یک مسلسل ۷.۶۲ را جایگزین آن کرد.

8- تالون سوردز

۱۰ وسیله نظامی بدون سرنشین برتر جهان
این پلتفرم متحرک خودکار نظامی (TALON SWORDS) می تواند مانند یک سرباز رباتیک در عوارض متعددی از زمین از جمله گل و لای، شن، برف، آب و حتی راه پله ها حرکت کند و می توان آن را به سلاح های مختلفی مجهز کرد از جمله تفنگ ام ۱۶ یا مسلسل های قوی و نارنجک اندازهای ۴۰ میلیمتری.

9- خودرو کارنگی ملون کراشر

۱۰ وسیله نظامی بدون سرنشین برتر جهان
ربات کارنگی ملون کراشر (Carnegie Melon's Crusher) با سیستم پیشرانه هیبریدی دارای باتری هایی است که نیروی لازم برای طی کیلومترها مسافت را برای این وسیله تامین خواهند کرد. سپس یک موتور دیزلی به کار افتاده و باتری ها را از نو شارژ خواهد کرد. این خودرو اتوماتیک بدون سرنشین می تواند تا ۳.۶۰۰ کیلوگرم بار را حمل نماید و دوربین ها و سنسورهای مختلفی روی ان نصب شده است.

10- خودرو MDARS

۱۰ وسیله نظامی بدون سرنشین برتر جهان
سیستم خودکار MDARS که مخفف عبارت «سیستم متحرک کشف و ارزیابی و واکنش» (Mobile Detection Assessment and Response System) است برای برای عملیات گشت اتوماتیک و بدون دخالت انسانی در صورت نیاز طراحی شده است. بدین ترتیب این خودرو با سیستم هایی ممانعت از برخورد با موانع، سنسورهای ۳۶۰ درجه و تجهیزات کاشف متعدد دیگری مجهز شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج