۶۸۸۴۲۱
۱۸ نظر
۵۰۱۳
۱۸ نظر
۵۰۱۳
پ

«ملک سلمان» ماهانه چقدر حقوق می‌گیرد؟

در حالی که دولت سعودی اخیرا با ادعای مبارزه با فساد، شمار زیادی از شاهزادگان، مسئولان وتاجران این کشور را بازداشت واموالشان را تصاحب کرده است، پایگاه انگلیسی&#۰۳۹;میدل ایست ای&#۰۳۹; فاش کرد:حقوق ماهانه شاه سعودی که از خزانه دولت پرداخت می شود، نزدیک به ۳ میلیارد ریال سعودی (۸۰۰ میلیون دلار) است.

در حالی که دولت سعودی اخیرا با ادعای مبارزه با فساد، شمار زیادی از شاهزادگان، مسئولان وتاجران این کشور را بازداشت واموالشان را تصاحب کرده است، پایگاه انگلیسی'میدل ایست ای' فاش کرد:حقوق ماهانه شاه سعودی که از خزانه دولت پرداخت می شود، نزدیک به ۳ میلیارد ریال سعودی (۸۰۰ میلیون دلار) است.

به نوشته روز شنبه پایگاه خبری 'عربی ۲۱' به نقل از 'میدل ایست ای' ، 'دیوید هرست' روزنامه نگار معروف انگلیسی در مقاله ای با اشاره به ریخت وپاش های نجومی دولت سعودی تصریح کرد: یک منبع نزدیک به دیوان پادشاهی سعودی شخصا به من خبر داد که ملک سلمان بن عبدالعزیز هم اکنون نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار حقوق می گیرد. اشتباه تایپی در کار نیست... درست شنیدید، ۸۰۰ میلیون دلار در یک ماه(!).

هرست در مقایسه حقوق ملک سلمان شاه سعودی با حقوق ترزا می نخست وزیر انگلیس ودونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا افزود: حقوق سالانه 'می' ۱۵۰ هزار و۴۰۲ پوند انگلیس است که هزینه آپارتمان محل سکونت و سایر اقامتگاه های رسمی وی را هم شامل نمی شود.

نویسنده انگلیسی افزود: اما ترامپ، سالانه ۴۰۰ هزار دلار حقوق وبرخی مزایای دیگر دریافت می کند، اما شاه سعودی هر ماه معادل ۲هزار برابر حقوق سالانه رئیس جمهوری آمریکا به خودش حقوق پرداخت می کند.

وی خاطر نشان کرد: این واقعیت ساده نشان می دهد که ما وقتی سیاست ها وراهبردهای منطقه ای خود را بر دیوار روابط چنین حاکمان مستبدی ترسیم می کنیم خود را در چه مخصمه ای می اندازیم.

محمد بن سلمان که به تازگی به انگلیس سفر کرده است، اخیرا ، به بهانه مبارزه با فساد ، حملات گسترده ای را علیه شمار زیادی از شاهزادگان، مقامات عالی رتبه ، صاحبان شرکت ها و سرمایه گذاران در عربستان به راه انداخت واموال آنان را مصادره کرد.

سفر ولیعهد عربستان به انگلیس با تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تجاوز سعودی به یمن و نقض حقوق بشر در عربستان همراه بود وهمچنین خشم احزاب مخالف دولت انگلیس را برانگیخت به گونه ای که جرمی کوربین رهبر حزب کارگر، دولت ترزا می را به همدستی در جنایات جنگی ائتلاف سعودی در یمن متهم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز خوبه هر ميزان هست مبلغش اعلام ميشه

    • بدون نام

      از اين ماشين حسابها كه اعداد بيشتر از 12 رقم را محاسبه ميكنه كسي دست دوم ارزون سراغ داره

    • بدون نام

      بجاش پولشو تنها نمیخوره . و یارانه مردمش صد برابر یارانه ماست . در ضمن حذف اجباری از یارانه هم ندارن . شما ک با ی اختلاس و ی امضا 800 میلیون دلار ب جیب میزنید چرا ناراحتید . فعلا ک مردمشون راضی ان و ما ناراضی هستیم

    • طاها

      بزاربگیره وقتی که مردمش دررفاه هستن وباحقوق ماهیانشون ویارانشون یه زندگی خوب که نه عالی دارن چه اشکالی داره بزار بگیره

    • بدون نام

      مردمش که در رفاهند نوش جونش اختلاسم که نمیکنه

    • بدون نام

      بگید مسئولین ماچقدر ماهیانه حقوق میگیرن

    • رضا

      شما فضول مردم هستید مگر پول دولت ایران است که با اختلاس از بین برود

    • بدون نام

      از یارانه دادن به ملتش هم بگید خجالت نکشید

    • هموطن

      شما راچه سنن شمابه فکر حقوقهای نجومی مدیران خودمان باشید مگراین مردک عرب از بیت المال ما پول حقوقش رامیگیرد دارید واکاوی میکنید شما بفکر فساد واختلاس و رانت خواری درکشور خودمان باشید تا کشور ازاین که هست بدتر نشود مرغ همسایه به ما چه روزی چند تخم میزاره ول کنیداین حرفهای .......؟

    • حسین ابراهیمیان

      حقیقتا شما بگویید کدام کار پسرش بن سلمان روال عادی و طبیعی را دارد که به حقوق نجومی پدرش بشود ایراد گرفت. شاید قصد دارد شبیه شاهان ایران پس از فرار یا کودتا بتواند در ممالک اروپابی و یا عربی، آخر عمرش را به راحتی و آسایش سپری کند. ابراهیمیان...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی خبر دارید مردم سعودی 25 در صد فقیرن

      • TNT2

        بله میشه بفرماید حقوق که هیچ کل ثروت شاه چقدر بوده که مقایسه میکنید؟ایا از یک فقره اختلاس 1000میلیارد تومنی بیشتر بوده؟تازه فقط یک دونه از ااختلاس ها ..

      • TNT2

        تمام پولی که شاه با خودش برد 62میلیون دلار بود که 12میلیون دلارشو تا زنده بود خرج کرد ..قربوتش برم طرف 1000میلیارد تومن .اون یکی 700میلیار تومن اونیکی واسه صدونق بازنشستگان 500میلیار تومن .تازه 62میلیون دلار با دلار7تومنی حساب کن ..حالا بگو ببینم اینها که اختلاس کردن چند برابر شاه ثروت داشتند و دارند و هنوز ادامه داره؟

      • TNT2

        برترینها چرا سانسور میکنی چرا نمیگذاری مردم بدونن تا کی میخوای حقیقت و میخوای بپوشونی؟ بلاخره که معلوم میشه رسالت شما گفتن واقعیته نه پوشوندن واقعیت شاه موقع خروج از کشور 62میلیون دلار برده خوب که اگر با دلار 4500الاندحساب کنیم نه 7تومن .میشه 479میلیارد تومن الان ما یک فقره از اختلاسهامون 3000میلیار تومن بوده حدود 15هزار میلیارد تومن مجموع اختلاس های تازه کلان ما بوده .کوچک هاشو حساب نکردن خوب هر کدوم از این اقایون چندین برابر کل ثروت شاه از مملکت خارج کرد.برترینها این و منتشر کن که این اقایی که میگه مثل شاه پولها رو ببره و فرار کنه بفهمه که همین حقوق شاه عربستان در یک ماه بیشتر از 2برابر کل ثروت شاه بوده که با خودش برده .بعدم درجواب اون اقا که میگه 25درصد مردم عربستان فقیرند بگم که حتی یک عربستانی نمیتونی پیدا کنی که فقیر باشه چون در ماه چندین میلیون تومن به حساب هر عربستانی واریز میشه .اونهایی که به قول تو فقیرند عربستانی نیستند از کشورهای یمن مغرب و....اومدن و اصلیتشون عربستانی نیست بلکه ساکن اونجا هستند و کار میکنند..حتی پلیس دون پایه عربستان عربستانی نیست بلکه رئیس پلیس عربستانیه هیچ فروشنده ای در عربستان عربستانی نیست بلکه صاحب پاساژ عربستانیه اصلا اونها در اون کشور زندگی نمیکنند همشون اروپا و امریکا هستند اونها که میبینید گه گاه با ایرانیها یا بعضی کشورها درگیر میشن واسه مغرب و لیبی و ..هستند که اقامت اونجا رو دارند گفتم حتی پلیس دون پایه اونجا عربستانی نیست .مکه و مدینه که شما می رید به ندرت یه عربستانی پیدا کنی اونم خیلی کم .پس نگو

    • بدون نام

      دم عربستان گرم..مردمش سیر هستن اینجور حقوق میگیره

    • بدون نام

      از حقوق بگیران نجومی ایران بیشتر حقوق می گیرد.

    • شعبان بی مخ

      یه دروغ بگید که مغز هنگ نکنه چطور میشه سالی نزدیک به ده ملیارد دلار میشه که اصلا با هیچ منطقی جور نمیاد

    • بدون نام

      می دانید عیب ما کجاست این است که عیب خود را می دانیم ولی نمی گویم ولی عیب دیکران را نمی دانیم ومی گویم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج